بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
مدیر امور سرمایه گذاری "ثمسکن" عنوان کرد:

عرضه اولیه سهام دو شرکت زیرمجموعه در بازار فرابورس

سرمایه گذاری در سهام شرکت های فعال در صنعت ساختمان تنها به اشخاصی توصیه می شود که با دیدگاه میان مدت شش ماهه و بالاتر اقدام به سرمایه گذاری می نمایند.
کد خبر : ۱۱۲۰۹۵
سرمایه گذاری در سهام شرکت های فعال در گروه ساختمان به عنوان یک صنعت دارای پتانسیل در حالی به سرمایه گذاران با دیدگاه میان مدت و بلندمدت توصیه می شود که رشد سودآوری مداوم و معقول از جمله ویژگی های اصلی این صنعت به شمار می آید.

مدیر سرمایه گذاری گروه سرمایه گذاری مسکن در گفتگو با بورس نیوز ضمن اشاره به موضوع ذکر شده اظهار کرد: تداوم ثبات در بازارهای موازی با بازار مسکن و همچنین اتخاذ سیاست های منطقی و با دوام از جانب دولت در حالی باعث روانه شدن نقدینگی به بازار مسکن خواهد شد که پیش بینی می شود با افزایش حجم معاملات در این بازار شاهد رونق معاملات آن طی بازه زمانی 6 ماهه تا یکساله باشیم.

شهریاری در خصوص چشم انداز تغییرات قیمتی بازار مسکن عنوان کرد: ثبات قیمتی بازار مسکن در شرایطی در قیمت های فعلی ممکن به نظر می رسد که افزایش قیمت در این بازار تنها به میزانی کمتر از نرخ تورم کل اقتصاد کشور برای سال آتی امری محتمل است.

وی ضمن اشاره به سودآوری منطقی و با ثبات شرکت های فعال در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات اظهار کرد: سرمایه گذاری در سهام شرکت های فعال در صنعت ساختمان تنها به اشخاصی توصیه می شود که با دیدگاه میان مدت شش ماهه و بالاتر اقدام به سرمایه گذاری می نمایند این در شرایطی است که ورود به سهام صنعت ساختمان با دیدگاه نوسان گیرانه پیشنهاد نمی گردد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از عرضه سهام دو شرکت زیرمجموعه "ثمسکن" خبر داد و افزود: شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در حالی پیش تر تصمیم به عرضه اولیه سهام دو شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس و سرمایه گذاری مسکن زاینده رود در بازار اول فرابورس گرفته بود که شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس به لحاظ حجم پروژه به عنوان بزرگترین شرکت تابعه "ثمسکن" به شمار می آید.

وی ادامه داد: سایر اطلاعات لازم جهت عرضه سهام دو شرکت مذکور برای فرابورس ارسال شده چراکه عرضه سهام این دو شرکت تا پایان اسفند ماه سال جاری برای "ثمسکن" امری مطلوب است.

بنابر گفته وی در مرحله اول 10 درصد از سهام هر یک از شرکت های زیرمجموعه عرضه خواهد شد.

مدیر امور سرمایه گذاری "ثمسکن" در خصوص شایعه مربوط به معامله بلوکی سهام شرکت گفت: معامله بلوکی سهام "ثمسکن" در حیطه اختیارات شرکت نیست و جزء تصمیمات سهامدار عمده است در نتیجه ما از آن بی خبر هستیم.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که طبق استراتژی مدیران "ثمسکن" در صورت وجود خریدار مطمئن و حامی، امکان عرضه بلوکی سهام شرکت های زیرمجموعه با مبنا قرار دادن حفظ رویکرد مدیریتی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به تحقق سود 280 ریالی به ازای هر سهم در گزارش 12 ماهه حسابرسی نشده منتهی به 92.6.31 "ثشرق" عنوان کرد: در شرایطی "ثمسکن" موفق به تحقق سود 280 ریالی به ازای هر سهم در گزارش حسابرسی نشده گردیده است که احتمال اختلاف قابل توجه آن با گزارش حسابرسی شده بعید به نظر می رسد.

شهریاری در خصوص گزارش پیش بینی سال مالی 93 شرکت سرمایه گذاری مسکن نیز گفت: بودجه بندی "ثمسکن" در ابتدای سال مالی براساس توانایی های شرکت انجام می گیرد و احتمال هر گونه کاهش و یا افزایش سود پیش بینی شده مطابق با تغییر در بازار مسکن وجود دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی داداشی
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۲
باسلام وعرض ادب خواستم راجب عرضه بلوکی سهام اطلاعاتی را بدست آورم لطفا راهنمایی فرمایید یا آدرسی رابرای مطالعه اعلام نمایید با تشکر