بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۵
کد خبر : ۱۱۲۱۱۷

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، معاملات امروز بازار سهام در برخی نمادها با برتری تقاضا آغاز شد و به سبب همین امر شاخص کل بورس برای اولین بار از نیمه 84 هزار واحد هم فراتر رفت؛ همچنین ارزش بازار نیز برای نخستین بار از مرز 414 تریلیون تومان عبور کرد.

در معاملات امروز هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس 200 واحد، هلدینگ تأمین 120 واحد، هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر 36 واحد، بانک صادرات ایران 35 واحد، ایران خودرو 25 واحد و به دنبال آن بانک تجارت، بانک ملت، پتروشیمی شاهزند، سیمان فارس خوزستان، پتروشیمی پدریس، بانک سینا، بانک انصار و پتروشیمی شیراز مجموعاً بیش از 50 واحد در روند شاخص کل تأثیر مثبت گذاشته‌اند.

در معاملات امروز نمادهای حاضر در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اکثراً با افزایش قیمت روبرو شده که یکی از دلایل آن تحقق پیش‌بینی درآمد هر سهم و احتمال فراتر رفتن از پیش‌بینی‌ها بوده است. در این گروه بانک ملت، بانک صادرات، بانک تجارت، بانک دی و بانک انصار پیشرو هستند.

در گروه مواد و محصولات دارویی داروسازی تولید دارو، سرمایه‌گذاری البرز، داروسازی زهراوی، البرز دارو، پخش البرز، دارو پخش و کارخانجات دارو پخش با افزایش قیمت مواجه شده و اغلب با صف خرید روبرو شدند؛ در این گروه برخی نمادها پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را با تعدیل مثبت به بازار اعلام کرده‌اند.

* دلایل اقبال به کنتورسازی

به گزارش فارس؛ در گروه لوازم اپتیکی نماد کنتورسازی ایران طی روزهای اخیر با اقبال بالای سهامداران مواجه شده و افزایش قیمت‌ داشته است.

براساس تحقیقات خبرنگار فارس؛ مدیرعامل این شرکت از تعدیل مثبت سود هر سهم آن طی روزهای آینده خبر دادو تأکید کرد: گزارش‌های به سازمان بورس ارائه شده که این تعدیل‌ها به تناسب سودآوری شرکت انجام خواهد شد؛ همچنین افزایش 80 درصدی سرمایه تا پایان سال جاری و به میزان 150 میلیون سهم از محل سود انباشته در صورت مجوز بورس انجام خواهد شد.

سید‌علی عاملی درباره آخرین تحولات شرکت به خبرنگار فارس گفت که طی هفته‌ای که گذشت خط جدید تولید برد‌های الکترونیک وارد مدار شد و ظرفیت تولید این برد‌ها 5 برابر افزایش یافته است.

وی همچنین از ورود خط تولید کنتور آب به کارخانه خبر داد و افزود: بهره‌برداری از این خط تولید طی روزهای آینده انجام خواهد شد؛ نیاز کشور تاجیکستان به کنتور برق، حدود 1.5 میلیون دستگاه است، که کنتورسازی ایران، در مرحله اول، 100 هزار دستگاه را تأمین می‌کند؛ در فاز اول 10 هزار دستگاه کنتور تک فاز و 2 هزار دستگاه کنتور 3 فاز تا پایان هفته تحویل این کشور می‌شود.

این محموله شامل کنتور دیجیتال پیش‌پرداختی به ارزش 3 میلیون دلار است. وی به انعقاد قرارداد یک میلیون و 250 هزار کنتور تک فاز با کشور سوریه خبر داد که ارزش آن 29 میلیون یورو است؛ این قرارداد هم‌اکنون در مرحله تأمین اعتبار برای کنتورسازی ایران است.

مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: در مناقصه‌ (100 هزار کنتور هوشمند) با همکاری مپنا در کشور تاجیکستان شرکت کرده‌ایم که در انتظار پاسخ آن به صورت مکتوب هستیم. در صورت برنده شدن، ارزش این مناقصه 24 میلیون یورو خواهد بود. وی با تاکید بر چشم‌انداز مثبت این شرکت، گفت پس از حذف تحریم های کشور با توجه به تملک 8 درصدی سهام "آکنتور" از سوی شرکت آیترون امریکا (آکتاریس سابق) مراودات با آیترون به عنوان بزرگترین تولید کننده کنتور جهان در حوزه برق،گاز و آب گسترش خواهیم داد.

*کاهش قیمتگروه پالایشی

در گروه شرکت‌های پالایشی اکثر نمادها با کاهش قیمت روبرو شده و به گفته تحلیل‌گران این بازار در انتظار اولین لایحه بودجه دولت روحانی هستند تا نرخ نهایی خوراک در این لایحه مشخص شود.

همچنین در گروه شرکت‌های سیمانی اکثر نمادها از جمله سیمان فارس و خوزستان، سیمان شرق و سیمان تهران با صف خرید همراه شده و افزایش قیمت را تجربه می‌کند؛ در این گروه دیگر نمادها افزایش قیمت دارند که به گفته فعالان بازار رفع موانع صادراتی این شرکت‌ها از جمله اخبار حائز اهمیت آنها به شمار می‌رود.

در گروه شرکت‌های پتروشیمی اکثر نمادها با توجه به پیش بینی‌های اخیر فعالان بازار روند مثبتی را در پیش گرفته و با افزایش قیمت معامله می‌شود.

در فرابورس شاخص کاهش حدود سه واحدی را تجربه که بیشترین تأثیر منفی را پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت تهران و تأمین مواد اولیه فولاد صبا نور گذاشته است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر