بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
مسئول شرکت امور سهام شرکت آذریت عنوان کرد:

تغییر مواد اولیه مورد نیاز عامل سودآوری شرکت

روند تولید محصولات طی دوره مذکور به دلیل تأخیر در تأمین مواد اولیه مورد نیاز به ویژه آزبست، ناشی از الزام سازمان محیط زیست جهت عدم استفاده از آن در فرآیند تولید محصولات، با کاهش مواجه شد.
کد خبر : ۱۱۲۳۶۶
شرکت آذریت طی سال 90 برنامه افزایش 100 درصدی سرمایه را طبق الزام سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر داشت که این برنامه بنابه دلایلی همچون افت تولید محصولات و زیان دهی آن اجرایی نشد و در پی آن نماد معاملاتی "ساذری" از بازار دوم بورس به بازار پایه توافقی انتقال یافت به گونه ای که سهم مذکور در حال حاضر در بازار پایه توافقی معامله می شود.

مدیر امور سهام شرکت آذریت با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: روند تولید محصولات طی دوره مذکور به دلیل تأخیر در تأمین مواد اولیه مورد نیاز به ویژه آزبست، ناشی از الزام سازمان محیط زیست جهت عدم استفاده از آن در فرآیند تولید محصولات، با کاهش مواجه شد که این امر سبب عملکرد نامناسب شرکت و زیان ده شدن آن شده بود.

احمدپوری در ارزیابی عملکرد شرکت طی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 بیان کرد: شرکت در پی الزام محیط زیست مبنی بر عدم واردات آزبست و نیز عدم استفاده از آن در فرآیند تولید محصولات، از مواد اولیه مورد نیاز جایگزین استفاده کرد که این امر موجب بهبود روند تولید محصولات و دستیابی به سود طی سال گذشته و جاری شده است.

وی افزود: این شرکت طی سال مالی 91 حدود 104 تومان سود به ازای هر سهم محقق نموده و با استفاده از سود تحقق یافته طی دوره مذکور و سود انباشته، حدود 150 تومان سود نقدی میان سهامداران تقسیم کرده است. علاوه بر این، وضعیت سودآوری "ساذری" طی سال مالی جاری نیز مناسب ارزیابی می شود.

این مقام مسئول فراهم آمدن شرایط لازم جهت انجام معامله سهام شرکت در بازار دوم بورس را منوط به نظر سهامداران عمده و ارایه راهکارهایی توسط آنان دانست و در ارتباط با طرح توسعه ای "ساذری" تصریح کرد: تولید محصول جدید بتن سبک گازی یکی از اولویت های کاری شرکت به شمار می رود که این پروژه در مرحله تأمین نقدینگی لازم جهت اجرای آن به سر می برد. علاوه بر این، "ساذری" در نظر دارد بخشی از مبالغ مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در این طرح را از منابع داخلی و مابقی را از طریق دریافت تسهیلات بانکی فراهم کند.

مسئول امور سهام شرکت آذریت در خاتمه افزود: به نظر می رسد تسهیلات بانکی به دلیل لزوم استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات وارداتی در راه اندازی طرح مذکور، به صورت ارزی دریافت شود که چگونگی و مقدار آن به نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرایط وام دهنده بستگی دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر