بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲
کد خبر : ۱۱۲۹۹۵
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که روابط سیاسی با اروپا وارد فصل جدیدی برای رسیدن به درکی بهتر از یکدیگر شده است، گفت: تعامل سازنده با جهان اراده دولت و ملت ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان در دیدار «اریک بلفراگ» رییس شورای بین المللی صنایع سوئد، افزود: معتقدم بخش خصوصی و بازرگانی بین المللی می توانند نقش مهم و بسزایی در جهت ایجاد ارتباط گسترده میان ایران و کشورهای صاحب صنایع، تجارت و بازرگانی ایفا کنند.

وی با بیان این که توافق نامه هسته ای ایران با کشورهای 1+5 در راستای خواست و اراده دولت و ملت ایران برای ایجاد تعامل سازنده با دنیا است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر حقوق خود تاکید دارد و تمامی فعالیت های خود را در شفافیت کامل به انجام می رساند و هیچ موضوعی برای مخفی کردن ندارد.



** کشورهای اروپایی تلاش خود را برای برطرف کردن تحریم ها بکار گیرند

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به بی تاثیر بودن و شکست تحریم های یکجانبه از سوی کشورهای استکباری علیه ایران تاکید کرد که کشورهای اروپایی باید تمام مساعی خود را به منظور رفع تحریم های نابحق بکار گیرند.

نهاوندیان گفت: این تحریم ها نه تنها ایران، بلکه کشورهای اروپایی را متضرر کرده است چرا که امروز صادرات ایران توسعه یافته و ما به پیشرفت ها و دستاوردهای بزرگی در زمینه های گوناگون علمی، فناوری و تکنولوژی های نو دست یافته ایم.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد که طرفین با در نظر گرفتن منافع ملی و شناسایی ظرفیت های گسترش روابط، زمینه همکاری میان بخش خصوصی را در همه حوزه ها فراهم آورند.



** تحریم ها را درست نمی دانیم

رییس شورای بین المللی صنایع سوئد نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری ها و روابط ایران و سوئد، گفت: ما نه تنها تحریم ها را برای بخش خصوصی درست نمی دانیم بلکه معتقدیم که هیچ اقدامی بهتر از تجارت آزاد نمی تواند به توسعه و پیشرفت کشورها کمک کند.

بلفراگ تصریح کرد: هدف ما این است که در شرایط جدید بوجود آمده پس از توافق ژنو، همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور را بهبود ببخشیم و توسعه دهیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر