بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶
به نظر می رسد روند مثبت حاکم بر بورس تغییری نکرده و تنها در این میان نگاه مثبت فعالان بازار از یک صنعت به صنعت دیگر می چرخد.
کد خبر : ۱۱۳۲۲۰
فعالان بازار سرمایه در شرایط کنونی حاکم بر بازار سهام نسبت به سرمایه گذاری در سهام شرکت های کوچک بورس اقبال نشان داده اند که این امر موجب روند معاملاتی نوسانی و البته غیر منطقی در برخی سهام شرکت های فعال بورسی شده است. علاوه بر این، چگونگی روند معاملاتی سهام این گونه شرکت ها به دلیل عدم تأثیرگذاری مثبت یا منفی بر شاخص کل، کمتر مورد توجه و بررسی فعالان و کارشناسان بازار قرار می گیرد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگاربورس نیوزعنوان کرد: این روند نوسانی نه تنها آثار منفی در کلیت بازار سهام در پی نخواهد داشت، بلکه موجب می شود تا سرمایه گذاران حقیقی تازه وارد بورس نسبت به تزریق منابع مالی در اختیار خود به صندوق های سرمایه گذاری مشترک تمایل نشان دهند و بخشی از نقدینگی های وارد شده به بورس به سمت صندوق ها سرازیر شود. چراکه به طور معمول سهامداران خرد حقیقی نسبت به کوچکترین خبر منتشر شده پیرامون وضعیت سودآوری شرکت های بورسی واکنش مثبت یا منفی نشان می دهند و دست به تصمیمات عجولانه و هیجانی در خصوص خرید یا فروش سهام می زنند.

سعید شیرزادی با تأکید بر تداوم حرکت صعودی بازار سهام اظهار داشت: به نظر می رسد روند مثبت حاکم بر بورس تغییری نکرده و تنها در این میان نگاه مثبت فعالان بازار از یک صنعت به صنعت دیگر می چرخد.

وی سهام شرکت های فعال در صنایع پرپتانسیل بورس که توسط سهامداران عمده آن نیز حمایت می شوند را به عنوان بهترین گزینه جهت سرمایه گذاری و کسب بازدهی مثبت دانست و گفت: شرکت های فعال در حوزه پتروشیمی و فولاد از جمله شرکت هایی هستند که از پتانسیل رشد سودآوری و صعود قیمت سهام برخوردارند.

این مقام مسئول به پتانسیل های شرکت های فولادی اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق خوش بینی ها و امیدواری های به وجود آمده پیرامون بهبود وضعیت خودروسازان، به طور قطع شرکت های فعال در گروه فلزات اساسی نیز با افزایش تقاضا و نیز رشد مقدار تولید رو به رو می شوند. علاوه بر این، شرکت های مذکور طرح های توسعه ای در دست اجرا دارند که بهره برداری از آنها می تواند اثر مثبتی بر وضعیت سودآوری آنها برجای گذارد.

شیرزادی با اظهار امیدواری نسبت به عدم رشد قیمت خوراک گاز مصرفی شرکت های پتروشیمی، در این خصوص اظهار داشت: صنعت پتروشیمی یکی از مزیت های رقابتی کشور به شمار می رود و به نظر می رسد جهت توسعه صنایع بالادست و پایین دست این گروه بایستی حمایت ها و پشتیبانی هایی از سوی دولت صورت پذیرد. در غیر این صورت، افزایش قیمت خوراک شرکت های پتروشیمی پیامدی جز خروج سرمایه گذاری از این صنعت را در پی نخواهد داشت. هرچند که به نظر می رسد این شرکت ها از توانایی تداوم روند صعودی سودآوری و حفظ مزیت های رقابتی خود برخوردارند و همچنان جزو اولویت های سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بورس بازار به شمار می روند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر