بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر : ۱۱۴۱۰۷

رییس دفتر رییس‌جمهور تاکید کرد: شعار دولت در عین پافشاری بر حقوق مسلم هسته‌ای، زمینه‌سازی برای تحقق سایر حقوق ملت ایران بویژه در حوزه اقتصادی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد نهاوندیان در جمع فعالان بخش خصوصی، اعضای هیات مدیره بانک‌های خصوصی و مدیران بازار سرمایه کشور، با اشاره به تاثیر دیپلماسی کشور بر حوزه اقتصاد، تصریح کرد: پیشرفت هسته‌ای که توأم با پیشرفت در حوزه‌های دیگر زندگی شود، مطلوب ملت ایران است.

وی ادامه داد: متاسفانه از یک سو عدم شفافیت و فساد ناشی از تحریم‌ها هزینه‌های بسیاری بر اقتصاد ایران تحمیل کرد و از سوی دیگر همزمان با رشد تحریم‌ها نام ایران از فهرست طرف‌های قابل اعتماد در صفحه تجارت جهانی حذف شد.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "کشور جز با وحدت و اتخاذ تصمیمات یکپارچه از این پیکار، سربلند خارج نخواهد شد"، خواستار کمک و همدلی دست‌اندرکاران اقتصاد و دیپلماسی در این عرصه با یکدیگر شد.

نهاوندیان با اشاره به نقش بی‌بدیل بخش خصوصی در برجسته کردن منافع ارتباط با ایران، از دیدار هیأت‌هایی از اتاق‌های مشترک ایران با کشورهای مختلف خبر داد و تاکید کرد: طرف‌های خارجی باید ضرر و زیان ناشی از قطع ارتباط با ایران را در تراز حساب‌هایشان ببینند.

وی با بیان اینکه "مذاکرات ژنو زیر نظر رهبر معظم انقلاب و با هدایت دکتر روحانی انجام شد"، ضرورت خارج شدن یک صدا و پیام واحد از کشور در زمینه این مذاکرات را خاطرنشان ساخت و افزود: وظیفه هر شهروند ایرانی و هر فرد حزب‌اللهی حمایت کامل از تیم مذاکره‌کننده است تا دشمن اجازه سوءاستفاده پیدا نکند.

رییس دفتر رییس‌جمهور اضافه کرد: خوشبختانه تابوی همکاری با ایران شکسته شده است و در شرایط روانی پس از انتشار خبر، بسیاری اشتیاق خود را برای حضور در بازار ایران نشان داده‌اند.

نهاوندیان وظیفه بخش خصوصی را بسترسازی برای قرار گرفتن دوباره نام ایران در دستور کار هیأت مدیره شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی کشورهای دیگر دانست و عملکرد تیم دیپلماسی در رفع تنگناهایی نظیر تحریم خدمات بانکی و بیمه‌ای را ستود.

وی با اشاره به مصوبه حمایت‌آمیز هیأت وزیران در خصوص نحوه فروش ارز ناشی از صادرات در بازار، ایجاد تشکل‌هایی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت در بخش های خودروسازی، بانک و پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: ستاد اقتصادی دولت از هر ابتکار بخش خصوصی که منجر به تأمین بیشتر منافع کشور شود استقبال و حمایت می‌کند.

رییس دفتر رییس‌جمهور همچنین فضای کار با کشورهای همسایه را بی‌نظیر توصیف کرد و با اشاره به حمایت اکثریت قاطع مردم از روند مذاکرات ژنو، اظهار کرد: بخش خصوصی با اتکا به این ویژگی‌ها می‌تواند امتیازات قابل توجهی نصیب کشور کند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه عباس عراقچی - معاون وزیر امور خارجه - با اشاره به اینکه پیشرفت مذاکرات هسته‌ای تا حصول یک نتیجه جامع و اصولی وابسته به وفاق و سازماندهی همه ارکان کشور است، جایگاه بخش خصوصی و نهادهای کشور در پیشبرد امور را بی‌نظیر ارزیابی کرد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان جزئیات مذاکرات ژنو برای مدیران بخش خصوصی و سهامداران کشور، گفت: حل و فصل نهایی موضوع هسته‌ای ایران، موجب تعالی و اوج گرفتن کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود که این مساله خوشایند دشمنان ایران نظیر مسئولان رژیم صهیونیستی نیست.

در این جلسه که در وزارت امور خارجه برگزار شد، فعالان و مدیران بخش خصوصی،‌ بانک‌ها و سهامداران شرکت‌های بزرگ کشور برخی دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود درباره آینده مذاکرات ژنو، تبادلات بانکی، جذب سرمایه خارجی و جلوگیری از فرار سرمایه، تثبیت قیمت ارز و اتخاذ دیپلماسی فعال برای حمایت از تجار ایران را بیان کرده و عملکرد دولت یازدهم را بازی برد - برد برای کشور ارزیابی کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر