بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر : ۱۱۴۱۳۳

معاون وزیر خارجه ایران از برگزاری نشست جمعی از فعالان اقتصادی کشور با اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با 1+5 خبر داد.

سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: ظهر امروز (شنبه) نشستی با حضور جمعی از فعالان اقتصادی کشور در حوزه‌های مالی، سرمایه‌گذاری و بورس در وزارت خارجه برگزار شد که تیم کارشناسی و مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با 1+5 در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه درباره موضوعات مربوط به رفع تحریم‌ها و زمان‌بندی آن با این جمع از فعالان گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

او اضافه کرد: این نشست به درخواست این فعالان اقتصادی انجام شد و در آن درباره جزییات توافق ژنو به خصوص در رابطه با رفع تحریم‌ها، گفت‌وگو شد و مباحث مفصلی صورت گرفت و من و همکارانم توضیحات مبسوطی درباره ابعاد سیاسی و اقتصادی توافق و دستاوردهای آن برای کشور و هم‌چنین جزییات مربوط به اجرای رفع تحریم‌ها و نحوه تعاملات بانکی در حوزه‌های مختلف به ویژه پتروشیمی را ارائه کردیم و به پرسش‌های متعدد آن‌ها در این باره پاسخ دادیم.

این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با 1+5 ادامه داد: هم‌چنین رییس دفتر رییس جمهور آقای نهاوندیان نیز به این جلسه پیوست و جهت‌گیری‌های اقتصادی و هم‌چنین دیدگاه‌های ریاست‌جمهوری درباره این موضوعات را مطرح کرد.

عراقچی گفت: در این جلسه درباره بحث‌های مربوط به تحریم‌ها و نقشی که بنگاه‌های اقتصادی به ویژه در بخش خصوصی و دولتی می‌توانند ایفا کنند، موضوعاتی به تفصیل مطرح شد و بیش‌تر بحث‌ها بر جزییات توافق ژنو متمرکز بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر