بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر : ۱۱۴۲۴۸
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: هیئت نظارت در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از سوی ما مشخص شد که وزارت خارجه آن را نپذیرفت.

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست همایش ملی پژوهش در قانون‌گذاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آقای رئیس‌جمهور در نشست استانداران شرکت خواهد کرد، گفت:‌ امیدوارم شرکت کند.

وی درباره هیئت نظارت کننده در تیم مذاکره‌کننده نیز خاطرنشان کرد: هیئت نظارت در تیم مذاکره کننده از سوی ما مشخص شد که وزارت خارجه آن را قبول نکرد.

اولین بار هفته پیش از سوی اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام شد که «با توجه به نتایج قبلی که در مرحله اول توافقات ژنو داشتیم، مقرر شد که تیم مسئولان(ناظر بر مذاکره کنندگان هسته‌ای) با اضافه شدن 2 نفر دیگر جزء به جزء مسائل را برای تیم مذاکره‌کننده تعیین کنند.»

اعلام این موضوع با واکنش هایی روبه رو شد. پس از آن ابراهیم آقامحمدی دیگر نماینده مجلس در این باره اظهار کرد که تیم یاد شده ارتباطی با مجلس و کمیسیون امنیت ملی ندارد. وی خاطر نشان کرد که اعضای این تیم، 4 یا 5 نفر هستند که تیم هسته‌ای کشورمان مذاکرات را با نظارت آنها دنبال می‌کند. روزنامه‌ها از زبان وی نقل کردند که قرار نبوده است خبر وجود چنین تیمی در شورای عالی امنیت ملی افشا شود.

تا اینکه نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اصل ماجرا را اعلام کرد. وی گفت: «پیش از این کمیسیون امنیت ملی نامه ای به دولت ارسال کرده بود و تقاضا کرده بود که مثل بقیه شوراهای تصمیم گیری ، مانند شورای توسعه استان​ها و یا شورای پول و اعتبار که مجلس شورای اسلامی در آن ها نماینده ناظر دارد، در تیم مذاکره کننده هسته​ای نیز نماینده ناظر داشته باشد تا مجلس هم در کلیات و هم در جزئیات مذاکرات قرار بگیرد. تا اینگونه نباشد که تیم مذاکره کننده مذاکره کنند ولی نمایندگان بگویند که ما چیزی از مذاکرات نمی دانیم. این نامه ارسال شد ولی پاسخی دریافت نشد.»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر