بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
در گفتگو با یک مقام مسئول در شرکت شیر پگاه آذربایجان مشخص شد:

افزایش قیمت محصولات لبنی عامل کاهش تقاضا/تولید 2 محصول جدید

یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده قیمت محصولات لبنی نرخ شیر خام دریافتی از دامداران است که با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی، دامداران نیز درخواست افزایش قیمت شیر خام تولیدی خود را دارند.
کد خبر : ۱۱۴۶۴۹
در بررسی مدارک و مستندات شرکت درباره طرح افزایش سرمایه و افزایش سرمایه اخیر "غشاذر" که هدف از آن اصلاح ساختار مالی شرکت و خروج از ماده 141قانون تجارت و همچنین بازپرداخت بدهی های ارزی و تسهیل در اخذ اعتبارات جدید و افزایش توان مالی عنوان گردیده.

در همین راستا یک مقام مسئول در شرکت شیر پگاه آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: افزایش سرمایه صورت گرفته جهت افزایش توان مالی شرکت صورت گرفته و با توجه به زیان انباشته شرکت که در گزارش های قبلی نیز اعلام شد. شرکت سعی در مرتفع کردن مشکلات مالی موجود دارد.

وی در بررسی وضعیت تولید شرکت عنوان کرد: افزایش قیمت محصولات در سال جاری و وضعیت اقتصادی در شرایط فعلی کشش تقاضای محصولات را در نیمه دوم سال جاری تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش تولید شرکت شده است.

این مقام مسئول احتمال افزایش قیمت محصولات لبنی تا پایان سال را به دلیل کنترل دولت منتفی دانست.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده قیمت محصولات لبنی نرخ شیر خام دریافتی از دامداران است که با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی، دامداران نیز درخواست افزایش قیمت شیر خام تولیدی خود را دارند و با توجه به عدم تعیین تکلیف تخصیص یارانه مصوب به صنایع غذایی همچنان این موضوع از علل فشار در شرکت های لبنی می باشد.

وی در خصوص برنامه شرکت جهت تولید محصولات جدید نیز عنوان کرد: شرکت تولید دو نوع پنیر را انجام داده و وارد بازار کرده و برنامه تولید یک نوع آبمیوه را نیز در دست دارد که با بالا رفتن کشش بازار محصولات به تدریج وارد چرخه تولید خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان ابراز داشت: در صورت بهبود وضعیت کلی اقتصادی می توان امید داشت که به تدریج تقاضای فرآورده های لبنی نیز با رشد همراه شده و ظرفیت تولید شرکت های فعال در این صنعت نیز به تناسب تقاضای بازار افزایش یابد و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در این صنعت باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر