{mosimage}مقامات صنعت گاز نیجریه اعلام کردند که شرکت گاس پروم روسیه برای توسعه ذخایر گاز نیجریه وارد مذاکراتی با این کشور شده است. گاس پروم قصد دارد برای این پروژه 5/2 میلیارد دلار در توسعه ذخایر گازی نیجریه سرمایه گذاری نماید.

"> گاس پروم و توسعه گاز نیجریه

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۵

{mosimage}مقامات صنعت گاز نیجریه اعلام کردند که شرکت گاس پروم روسیه برای توسعه ذخایر گاز نیجریه وارد مذاکراتی با این کشور شده است. گاس پروم قصد دارد برای این پروژه 5/2 میلیارد دلار در توسعه ذخایر گازی نیجریه سرمایه گذاری نماید.

کد خبر : ۱۱۴۶۷

گاس پروم و توسعه گاز نیجریه

گروه بین الملل بورس نیوز، مقامات صنعت گاز نیجریه اعلام کردند که شرکت گاس پروم روسیه برای توسعه ذخایر گاز نیجریه وارد مذاکراتی با این کشور شده است. گاس پروم قصد دارد برای این پروژه 5/2 میلیارد دلار در توسعه ذخایر گازی نیجریه سرمایه گذاری نماید.

این شرکت معظم روسی در تلاش برای دستیابی به ذخایر گازی در اقصی نقاط دنیا می باشد و یکی از پیشگامان توسعه صنایع گاز در قاره آفریقا به حساب می آید.

مسئولین گاس پروم تا کنون دو بار با دولت فدرال نیجریه در رابطه با این پروژه وارد مذاکره شده اند. این شرکت قصد دارد در زمینه استحصال و فرآوری گاز طبیعی به سرمایه گذاری در نیجریه بپردازد و ارزش سرمایه گذاری اولیه در این پروژه یک تا 5/2 میلیارد دلار خواهد بود.

نیجریه به عنوان هشتمین صادر کننده بزرگ نفت خام در دنیا به حساب می آید و تحقیقات نشان می دهد که این کشور دارای هفتمین ذخایر بزرگ گاز در دنیا می باشد، اما تا کنون از ظرفیت بالقوه تولید گاز خود استفاده کافی را نکرده و توسعه ذخایر گازی این کشور محدود بوده است.

سرمایه گذاران بر این عقیده اند که عدم وجود یک وضعیت با ثبات سیاست های دولتی و قیمت گذاری برای گاز در نیجریه، تصمیمات سرمایه گذاری را در این کشور غیر اقتصادی نموده است.

در این میان دولت هفت ماهه این کشور اصلاحات ساختاری در بخش انرژی را آغاز نموده است. دولت قصد دارد بوسیله درآمدهای گازی، به توسعه صنعت در فقیر بپردازد. مردم نیجریه در بیشتر اوقات از انرژی برق محروم هستند.

در عین حال در رقابت برای سرمایه گذاری در صنعت گاز نیجریه، شرکت های انگلیس گروه BG و Centrica نیز پیشنهادهای چند میلیارد دلاری سرمایه گذاری را به دولت نیجریه اعلام نموده اند.

نیجریه سالانه 18 میلیون تن گاز طبیعی (LNG) را از طریق شرکت گاز طبیعی نیجریه( NLNG) صادر می کند. شرکت مذکور تحت مالکیت شرکتهای شل، توتال و آجیپ می باشد.

به علت عدم وجود زیرساخت های لازم روزانه نزدیک به 5/2 میلیون متر مکعب گاز طبیعی حاصل از محل استخراج نفت خام در نیجریه بدون استفاده مانده و سوزانده می شود.

دولت نیجریه امیدوار است که با توسعه صنعت گاز این کشور، از گاز طبیعی برای تولید برق، کود و مواد پتروشیمی در داخل استفاده نماید.

سیاست گذاری جدید دولت نیجریه به این سمت است که برای مصارف داخلی ، یارانه ای بر گاز طبیعی برای دو تا سه سال وضع گردد. شرکت گاس پروم هم اکنون در مورد ثبات ذخایر گاز طبیعی مورد استفاده این شرکت در آسیای مرکزی دچار تردید گشته و به دنبال توسعه ذخایر گازی مورد استفاده خود در سایر نقاط دنیا می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر