بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
کد خبر : ۱۱۵۰۳۷
پیش‌بینی سود صنایع بورسی با 12 هزار و 789 میلیارد ریال افزایش به رقم 492 هزار و 544 میلیارد ریال رسید. به گزارش سنا، بر اساس جدیدترین گزارش اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس، پیش‌بینی سود 14 صنعت بورسی در پایان آذرماه 92 نسبت به مدت مشابه ماه قبل افزایش یافتند. همچنین محصولات شیمیایی با پنج هزار و 983 میلیارد ریال، استخراج کانه‌های فلزی با یک‌هزار و 882 میلیارد ریال، بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با یک‌هزار و 854 میلیارد ریال و مخابرات با یک‌هزار و 497 میلیارد ریال بیشترین پیش‌بینی سود را در یک ماه اخیر به خود اختصاص دادند.
بر اساس این گزارش، محصولات شیمیایی با 30 شرکت و پیش‌بینی سود 118 هزار و 932 میلیارد ریال همچنان در صدر فهرست بیشترین پیش‌بینی سود صنایع بورسی قرار دارد. افزون بر این، فلزات اساسی با 72 هزار و 568 هزار میلیارد ریال، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با 64 هزار و 730 میلیارد ریال، بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با 59 هزار و 732 میلیارد ریال، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی با 48 هزار و 546 میلیارد ریال و مخابرات با 42 هزار و 850 هزار میلیارد ریال سود پیش‌بینی کرده و در رتبه‌های دوم تا ششم قرار گرفتند.
در سویی دیگر، استخراج کانه‌های فلزی با 36 هزار و 821 میلیارد ریال، سیمان، آهک و گچ با 14 هزار و 514 میلیارد ریال، مواد و محصولات دارویی با 9 هزار و 118 میلیارد ریال و محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با 5 هزار و 65 میلیارد ریال پیش‌بینی سود در رده‌های بعدی جای گرفتند. بر اساس این گزارش، گروه انتشار، چاپ و تکثیر با 29 میلیارد ریال پیش‌بینی سود، استخراج سایر معادن با 19 میلیارد ریال پیش‌بینی سود، محصولات چوبی با هفت میلیارد ریال پیش‌بینی سود و گروه خودرو و ساخت قطعات با 9 هزار و 786 میلیارد ریال (زیان) در انتهای جدول ایستادند. اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار متوسط پیش‌بینی سود صنایع بورسی در پایان آذرماه امسال را 768ریال اعلام کرد.
افزون بر این، گروه کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته به آن با 4459 ریال، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با 2955 ریال، مواد و محصولات دارویی با 1475 ریال، محصولات شیمیایی با 1404 ریال و رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با 1351 ریال در صدر بیشترین پیش‌بینی سود صنایع بورسی هستند. در سویی دیگر، به دلیل الزام‌آور نبودن ارایه پیش‌بینی سود صنعت سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی سود 16 شرکت حاضر در این گروه در گزارش لحاظ نشده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
قاسمی
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
با اینکه پتروشیمی جزو صنایع پر بازده هستنداما جو سازی رسانه ها همچنان موتور این سهم ها را سرد نگه داشته است . و سهم های بی بنیه درحال رشد هستند . پس سهم های با جو مثبت رسانه ای بخریم نه سهم های پر بازده
مجید آباد
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
نگویید شیمیایی بگویید غولهای خفته
ش
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
از ایتکه صادرات این بخش نیز عایدی دلار داشته و هر چه قیمت ان نیز بالا باشد سود بیشتر خواهد داشت و به نسبت ان نیز افزایش قیمتدر پی خواهد داشت پس نباید انتظار این را هم داشت قیمت سهام در طول سال متعادل رشد کند بلکه بصورت التهابی بازار بر اساس شایعات و حرق و حدیث این و ان شکل خواهد گرفت البته در اکثر نمادها با توجه به سیاستهای داخلی و فشارهای خارجی چنین رفتارهایی دور از انتظار نخواهد بود؟