بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
برخی از اخراجی های بازار پایه عنوان کردند:

اعتراض خود را به مسئولین اعلام می کنیم

حال این سوال مطرح می شود که آیا اطلاع رسانی های لازم قبل از اعلام این برنامه و علت انجام آن از سوی سازمان بورس و شرکت فرابورس به شرکت های مذکور عنوان شده بود؟
کد خبر : ۱۱۵۲۶۴
نماد معاملاتی 14 شرکت فعال بورسی همچون پتروشیمی ممسنی، پتروشیمی کازرون، سیمان مجدخواف، تکادو و ... که در بازار عادی پایه فرابورس معامله می شوند در حالی طی یکم اسفند ماه سال جاری به بازار توافقی انتقال می یابد که در پی اعلام این خبر از سوی ناظر بازار فرابورس طی 24 دی ماه جاری، سهامداران و فعالان بازار سرمایه شاهد افت قیمت سهام شرکت های مذکور از زمان اعلام شده تاکنون هستند. حال این سوال مطرح می شود که آیا اطلاع رسانی های لازم قبل از اعلام این برنامه و علت انجام آن از سوی سازمان بورس و شرکت فرابورس به شرکت های مذکور عنوان شده بود؟

ارسال نامه اعتراض به سازمان طی روزهای آتی

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت پتروشیمی ممسنی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: نماد معاملاتی "ممسنی" در حالی طی تاریخ مذکور به بازار توافقی منتقل می شود که این شرکت خبر مذکور را همچون سایر شرکت های مشمول این برنامه و فعالان بازار سرمایه در تاریخ 21 دی ماه جاری و با اعلام پیغام ناظر دریافت کرد. به گونه ای که اطلاع رسانی قبل از اعلام این خبر صورت نپذیرفته بود؟

نسترن پور به افت قیمت سهام شرکت در پی انتشار خبر انتقال نماد به بازار توافقی اشاره کرد و ابراز داشت: انجام این برنامه تاکنون موجب ضرر و زیان هایی برای سهامداران این شرکت ها شده است و این برنامه در حالی اجرایی خواهد شد که به نظر می رسد سازمان بورس و اوراق بهادار عقیده بر رفتار هیجانی فعالان بازار سرمایه و و جود سفته بازانی در روند معاملاتی سهام این شرکت ها دارد. چراکه نمادهای مذکور طی روزهای قبل از اعلام خبر انتقال نماد به بازار توافقی با اقبال معامله گران رو به رو شده بود روند قیمتی صعودی را دنبال می کردند.

برهمین اساس به نظر می رسد سازمان بورس و اوراق بهادار به دلیل عدم در اختیار داشتن ابزارهای نظارتی مناسب جهت جلوگیری از سفته بازی معامله گران اقدام به انجام این امر نموده است.

مدیر مالی شرکت ممسنی در خاتمه اظهار داشت: این شرکت طی روزهای آتی اعتراض خود به مقامات مسئول را نسبت به این اقدام سازمان بورس ارایه خواهد کرد. چراکه ارایه ارهکاری جهت جلوگیری از متضرر شدن سهامداران امری لازم به نظر می رسد.

"کازرون" هم بی خبر بود

در ادامه مدیر مالی پتروشیمی کازرون نیز پاسخی همچون پتروشیمی ممسنی داد و با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص خبر مذکور از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار قبل از انتشار عمومی آن نشده بود، اظهار داشت: نامه یا بخشنامه ای از سوی مقامات ذیربط قبل از اعلام پیغام ناظر در سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار به دست شرکت نرسیده بود و "کازرون" نیز از این خبر با اعلام پیغام ناظر بازار مطلع شد.

خاوریان به مراحل اجرای پروژه در دست اجرای شرکت اشاره کرد و گفت: مراحل اجرای طرح در دست اجرای "کازرون" در حالی طی بازه زمانی کوتاه مدتی به دلیل وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور و تحریم های اعمالی بر آن دچار وقفه شده بود که در حال حاضر اقداماتی جهت بکارگیری دانش فنی کارشناسان خارجی در مراحل اجرای پروژه دردست اجرای "کازرون" و تأمین منابع مالی مورد نیاز آن انجام پذیرفته است. از این رو اتفاق اثرگذار منفی در وضعیت عملیاتی شرکت رخ نداده است.

مستوجب اخراج از بازار پایه نبودیم

مدیر امور سهام شرکت سیمان مجد خواف با اظهار بی اطلاعی نسبت به دلایل این اقدام ناظر بازار عنوان کرد: تاکنون مبنا و ملاک سازمان بورس و اوراق بهادار جهت انجام این امر مشخص نشده و اطلاع رسانی های لازم نیز قبل از انتشار خبر مذکور صورت نپذیرفته بود.

شیری همچنین به روند نزولی قیمت سهام "سخواف" طی روزهای گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: فاز اول خطوط تولیدی شرکت راه اندازی شده و بهره برداری از فاز دوم آن نیز در برنامه کاری آن قرار دارد. برهمین اساس می توان گفت وضعیت سودآوری "سخواف" روال عادی خود را طی می کند و تغییر با اهمیت منفی در وضعیت سودآوری آن ایجاد نشده که موجب انتقال نماد آن به بازار توافقی شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهری سلامتی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
باسلام .سازمان بورس خود مختار است مگر صدرا سه ماه نیست که بسته است .کجا سفته بازی شده با نماد بسته .شاید خودشان با نماد بسته سفته بازی کرده اند که ما بیخبریم .
مهدی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
به محض اینکه این نمادها یک لحظه متوقف شدند و دوباره اعلام شد که 14 نمواد به بازار پایه توافقی کوچ خواهند کرد، موجی از بی اعتمادی بین سرمایه گذاران ایجاد شد که حتی این عامل باعث شد بورس ریزش شدیدی نظاره گر باشد .
مجید
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
درود بر شرفت بورس نیوز من تو بهشت پارس با همین رفتار بورس در عرض 10 روز 50 درصد سرمایم از بیین رفت لطفا صدای ما رو به مسولین وزارت اقتصاد برسانین و نامه سهامداران بهشت پارس رو نیز چاپ کنین
بنده کد سهامداریم
01074
06133
خودم و همسرم
سهامدار
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
با سلام
لطفا در مورد بمیلا هم مصاحبه و پیگیری نمایید.
آزاد
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
واقعا این تصمیم یک روزه و غیر قانونی نتیجه ای جز دلسرد شدن سهامدار خرد نخواهد داشت .
متاسفانه سازمان بجای دفاع از حقیقی به مقابله با حقیقی پرداخته و این جز ضربه به بازار سرمایه چیزی عاید اقتصاد مملکت نخواهد کرد .
آزاد
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
واقعا این تصمیم یک روزه و غیر قانونی نتیجه ای جز دلسرد شدن سهامدار خرد نخواهد داشت .
متاسفانه سازمان بجای دفاع از حقیقی به مقابله با حقیقی پرداخته و این جز ضربه به بازار سرمایه چیزی عاید اقتصاد مملکت نخواهد کرد .
افشاگر دلالان کثیف
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
دوستان مطمن باشن بورس نیوز فقط به واسط منافعش تیتر میزنه احیا دارین هنوز یا نه
عباس
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
یعنی چه این کارها؟یعنی اینقدر باید بی صاحب باشه سرمایه مردم؟سرمایه گذار بدبخت چه گناهی کرده که باید به خاطر بی تدبیری عده ای که قطعا به خاطر منافع خودشون این کارو کردن دار و ندارشو از دست بده به خدا انصاف نیست خدا ازشون نگذره من تو سیمان مجد خواف سرمایه ام نصف شده شما رو به خدا بیگیری بکنید
عاقل
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
احتمالا آقایان سهمها را مفت از چنگ ملت در آورده اند و بعد از افت 50درصدی تازه به فکر سهامدار خرد افتاده اند و دوباره همین سهمها را با 50درصد بالاتر به ملت قالب خواهند کرد.
سیما
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
چرا کسی نمی پرسد که با چه توجیهی احیا را روانه بازار توافقی کرده اند.در خوشبینانه ترین حالت مدیران کنونی بازارسرمایه نادانند وعامل دست آنها که بدنبال انحصارطلبی دربازار سرمایه اند!
امیر
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
با سلام پتروشیمی زنجان هم به این صورت است فقط سهامداران خرد ضرر می کنند اونایی که اطلاعات داشتند اومدند بیرون از سهم بر مدیران ناکارآمد و سفته بازان .....
محمدرضا
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
بزرگترین ضربه به بورس را مدیران آن با بی تدبیری و تصمیم گیری عجولانه درخصوص انتقال 14 شرکت فرابورسی انجام دادند و باعث شدند سهامدارن اعتماد خود را به بورس از دست بدهند. سهامداری که سرمایه اش را جهت اعتلای اقتصاد کشور وارد بازار سرمایه می کند چه تضمینی دارد که بورس با تصمیم های ناگهانی اش شوک بزرگی به او وارد کند.
حسن
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
به شماره تلفن 0216133 ( ارتباط مردمی با ریاست جمهوری)تماس بگیرید . صبر کنید تا به اپراتور وصل بشید وقتیکه گوشی رو برداشت بگویید از وضعیت مبهم بورس شکایت دارم و ازش بخواهید که شکایت شما رو ثبت کنه .
کد ملیتون رو میپرسه که مسئله مهمی نیست بهش بدهید و 3 جمله مفید و مختصر که از قبلش آماده کرده اید رو براش بخوانید تا ثبت کنه و گفت سریع رسیدگی خواهد شد /

من اینطور گفتم و ثبت شکایت شد :
چرا در بورس از سهامدار حقیقی هیچ حمایتی نمیشه
الان 10 روزه کل بازار سهام منفیه و من حقیقی روزانه بیش از ... میلیون تومان ضرر میدهم
شخص رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیون گفتند سرمایه ها رو به بورس بیارید این چه نتیجه ای شد!
مهدی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
اگر منتقل شوند کشف انها دست کلیت بازار نیست دست افراد خاصی میافتد
علی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۱
تو این مدت 50 درصد سرمایه مردم رفت..این موضوع کاملا قابل پیگیری است که تو این مدت چه کسانی سهم رو بالا بردن و فروختن من خودم پتروشیمی زنجان را با اعتقاد خریدم ولی موضوع انتقال باعث شد 50 درصد سرمایم از بین بره. این موضوع به راحتی قابل پیگیری است ورد پای کارگزاران و ایادی بورس توش مشخصه.
سهیل
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
دوستان مگر این کار جزء حمایت از سرمایه گذار حقیقی است. موقعی که شرکت اومده زمین خریده و هیچکاری روی اون انجام نشده چطوری می تونه تو بازار اول و دوم فرابروس باشه و مردم سهامش رو بخرن بعد ضرر کنند لطفاً کمی انصاف داشته باشید که سازمان چنین کاری رو برای خود ماها انجام داده
Tt
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۸
جالبه كه واحيا هيچ تقاضايي براي بازار اول و دوم فرابورس ندارد
مديران و سهامداران ممتاز زيرمجموعه ها دنبال اين بهشت بزخري و نامردي بودند
فكرش را هم نميكردند بورس اينقدر راحت به اينها اين مجال را بدهد
احتمالا درخواست كنند بروند بازار زير پله اي بدون توافق
و فروشندگان در آنجا بايد يك كتك حسابي هم بخورند
سازمان
فرابورس
منتظر اختراع اون بازار هم هستيم
علی رضا
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰
با این عمل غیر مسولانه مسولان فرابورس زیان خانمان براندازی به سهامداران حقیقی وارد شد امیدواریم با منتفی کردن این تصمیم اعتماد و ارامش و رشد را به بازار برگردانید. از زمان اعلام این موضوع ببینید بازار هرروزه منفیه
شمس
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
این چه عدالتیست سهمهایک زیان ده هستن تو بازار چهارصد وپانصدتومان معامله میشن اما سهمهای مثل بمیلا ک 24 تومان سود اعلام کرده وبمیلا باید به توافقی بره