بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰
در چند سناریوی مختلف

ارزش خالص دارایی های "تیپیکو" برآورد شد

طي دوشنبه هفته جاری هلدينگ دارويي تامين "تيپيكو" در بازار بورس تهران عرضه خواهد شد. در اين مطلب با هشت سناريو زير به ارزش گذاري قيمت هر سهم این شركت خواهيم پرداخت.
کد خبر : ۱۱۵۲۷۰

طي دوشنبه هفته جاری هلدينگ دارويي تامين "تيپيكو" در بازار بورس تهران عرضه خواهد شد. در اين مطلب با هشت سناريو زير به ارزش گذاري قيمت هر سهم این شركت خواهيم پرداخت.

با توجه به ماهيت فعاليت شركت كه سرمايه گذاري در سهام ساير شركتها است، براي ارزش گذاري قيمت هر سهم از روش " ارزش خالص دارايي" ( NAV) استفاده شده است.

لازم به توضيح است كه قيمت روز هر سهم شرکت های موجود در پرتفوی "تیپیکو" بر اساس آخرين قيمت معاملاتي روز چهارشنبه 18 دي ماه 92 مي باشد. همچنين شركت هاي زير مجموعه كه داراي فعاليت سرمايه گذاري هستند براساس قيمت روز محاسبه شده است و نه ارزش خالص دارايي ها.

 




ارزش گذاري براساس سناريوهاي مختلف

با فرض برابر بودن احتمال هر كدام از سناريو هاي فوق، قيمت 6750 ريال به عنوان ارزش خالص دارایی های هر سهم برآورد می شود.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یاحق
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۱
بسمه تعالی
این عرضه ها تو این قیمتها بدرد نمیخوره.
ایمان
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
با سلام و تشکر از سایت خبری بورس نیوز
بحث عرضه اولیه در بورس عملا حکم خیمه شب بازی را دارد و چنانچه سهم با نرخ مناسبی عزضه شود کارگزاری ها سهم را درو می کنند. سرمایه گذار حقیقی که از سامانه بر خط معامله می کند جز اتلاف وقت چیز دیگری عایدش نمی شود . فقط یکی دو کارگزاری درصدی از سهم را به معامله گران بر خط واگذار می کنند بقیه سهم را هاپلی هاپو می کنند. درست در لحظه ای که قرار است سهم برای خرید در سامانه آزاد شود به یکباره ارتباط با سرور کارگزاری قطع می شود و هیچ تافنی نیز پاسخ داده نمی شود و بعد کارگزاری با تمام پرروئی و به دروغ می گوید که تمام معامله گران بر خط که متقاضی سهم بوده اند سهم را دریافت کرده اند. از هر یک از دوستان خود که سوال کردم همین پاسخ را شنیدم آنها نیز مانند اینجانب قید عزضه اولیه را زده اند . چقدر خوب می شد که رسانه ها بتوانند با کنکاش در قضیه و نظر سنجی مناسب و از طریق اطلاع رسانی به این مسخره بازی خاتمه دهند. عرضه اولیه اگر قرار است به این صورت برگزار شود بهتر بصورت یکجا به کارگزاری ها داده شود و مردم را مسخره و مضحکه خود نسازند .
رضا
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
سلام من هم موافق هستم
دکترمهران افشار
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
به نام خداوند جان و خرد.
دوستان عزیزی که برخط معامله میکنند به خوبی میدانند که همیشه عرضه اولیه یک بازی مسخره و تکراری است.عرضه تاپیکو و فارس و مفاخر و... همگی نشان داده که کارگزازیها چقدر به اصول تجارت الکترونیک پایبند هستند.دوستان عزیز اگر تمایل به خرید دارید باید ته مانده سهام را ( اگر بماند ) به قیمت مورد علاقه ایشان وبه تعداد مورد نظر آنها خریدکنید.من تا به حال چندبار اعتراض کردم.آن هم به چند بخش مختلف که مثلا مسوول درستی معاملات هستند.ولی یا اصلا جواب ندادند یا جواب کلیشه ای قطع سرور و اشکال از سامانه مرکزی و..اینها توهین به شعور ماست.امیدوارم در این بازار دنگال موفق باشید.سالم و شاد باشید انشاله.راستی میلاد بهانه هستی پیامبر عشق و نور و رحمت مبارک.ما دین خوبی داریم به خدا.ولی دیندار خوب و سالم را با چراغ بگردید شاید......
سجاد
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
ذوست عزیز پهنای باند و سرور های متصل به سایت بورس در زمان در زمان عرضه اولیه توان تحمل این خجم درخواست یکجا را ندارد.
گرفتن یا نگرفتن آنلاین های یک کارگزاری هیچ تاثیری بر سهمیه کارگزاری ندارد. سهمیه معامله گران آنلاین توسط بورس تعیین میشود و کاملا جدا از سهمیه کارگزاری ها است.
کریم حمیدی نژاد
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
اکثر انلاینها نمتوانند بخرند چون به نظر میرسد دسترسی به سامانه قطع میشود اگر شرکت بورس خود بتواند بعداز کشف قیمت انلاینها را مستقیم به سامانه معاملات وصل نماید شاید که عدالت رعایت شود بالاخره از معاملات ما انلاینها کلی سود به دست میاید حداقل ما دویست ویاسیصد سهم گیرمان بیاید تا قدری از ضررها جبران شود
احمد
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
عرضه اولیه یعنی اننقال سهام به کارگزاری ها
میثم
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
دست ما که بهش نمیرسه!
مسئولین رسیدگی کنن اگه واقعأ اراده ای هست!
صادق
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
با سلام
همان طوری که در قسمت بالا اشاره شده است.واقعا در عرضه ها اولیه به درد بخور
همواره آنلاین ها به دلیل قطع ارتباط سامانه قادر به خرید نمی شوند
مهدی
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
با سلام و تشکر ، این واقعیتی که برای همه اتفاق می افتد و کسی کاری نمیکند کسی تا حالا نتونسته در عرضه اولیه موفق باشه چرا کسی جوابگو نیست؟
احمد
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
رانت برای کارگذاریها درست کرده اند
محمدیان
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
در اکثر مواقع در لحظه عرضه اولیه سیستم قطع وپس ازپایان عرضه سیستم برای آنلاینی ها وصل می شود بهتر است که تمام سهم را بدون خجالت به کارگزاری های محترم بدهید ومردم را کمتر مسخره کنید.
وجهدینی
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
من هم با نظر این دوست موافقم عرضه باید طوری باشه دست همه بهش برسه نه عده ای خاص این اصلا عادلانه نیست
حدادی
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
سلام. ضمن عرض تشکر از کار کردن تحلیل اینجانب در سایت خود، به نظر اگر نام تحلیلگر رو هم درج میکردبد اتفاق خاصی نمی افتاد.
پیمان حدادی
جمشید
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
منم موافق نظربالا هستم
ali
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
من کارمند کارگزاری هستم، لازم هست بگم که ما آنلاین شما رو نمی تونیم هاپولی کنیم.قبول دارم بی کفایتی و سیستم نا مناسب باعث میشه شما آنلاین نخرید.ولی نفعی واسه کارگزاری نداره.وحتی کارگزاری خوشحال میشه شما آنلاین بخرید چون کارمزد داره براش.توصیه می کنم به از کارگزاری هایی که مشتری کمتری دارن خرید کنید که به نسبت پهنای باند بیشتری برای شما دارند.
حمزه
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
با سلام
سود شرکتو بین سهام داران اصلی تقسیم کردن فقط سهمو دارن به مردم غالب میکن حواستون باشه
مسلم
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
ای جان که حرف دل ما را زدی
مردمی
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷
با توجه به روند عرض های اولیه و هیچگاه در این عرضه ها شرکت نمی نمایم. چونکه فایده ای نداری که شرکت کنی. تلاش بی حاصل است.
همت
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳
سازمان بورس وظیفه قانونی خودش را فراموش کرده یا با کارگزاری ها ذینفع است
علی شهاب
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹
با سلام/ در زمان عرضه حسینا هم همین مسایل که بیننده ی عزیز نظر داده پیش اومد/واقعا باند بازی میشه تنها چیزی که وجود نداره عدالته/کارگزار میگفت هرچی سهمیه داشتیم دادیم به یک حقوقی که میلیاردی خرید میکنه؟؟؟؟ پس عرضه اولیه مال اقازاده هاست
بهزاد
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸
من و دوستانم تا کنون نتوانستیم در ان لاین سهم عرضه اولیه بخریم اگر دوشنبه هم نشد با تهیه استشهاد شکایت مینماییم .
عبدا...
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶
ما که تو همش موفق به گرفتن شدیم
mohamadreza
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
با سلام من هم نظر دوستمون را درمورد اجرای نمایشی عرضه های اولیه و فریب مشتریان بر خط مستقل تایید میکنم فقط هرکسی با کارگزاری ها همدسته سود میبره این از دزدی 3000میلیاردی هم بدتره. مردم تازه داشتن بعد از سالها به بورس اعتماد میکردند. این هم نتیجه اعتماد مردم تو این کشور به فعالیتهای اقتصادی مدرن تبلیغ شده از رسانه های این کشوره. رویه اقتصادی که از غرب وارد بشه بهتر از این هم نمیشه
اوف اوف
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷
کاملا موافقم .آفرین
حمید جام بالاس
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۶
ای که در دل من را کامل گفتی باید به کی بگوییم که بشنود؟
محمد
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲
با سلام من هم با كامنت دوم كه گفته معاملات بر خط قطع ميشود موافقم... من با دو كاگزاري كار ميكنم كه هر دو همين فيلم را بازي ميكنند... به غير از اين يكي از انها موجودي را منفي ميزند كه هرچي هم تماس ميگيرم فقط پاسكاري ميكنند.....
faraz
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲
دوست عزیز واقعا گل گفتی . بورس نیوز 675 هدف نه قیمت اولیه نمیدونم چقدر گرفتی اینو بزنی ولی حق الناس نکن برام مهم نیست این مطلبو بزنی یا نه
حمید
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹
کامنت دوم دقیقا صحیح است . من هم همین بارها وقتمو صرف کردم ولی سیستم همون موقع قطع شد و هیچی گیرم نیومد. لطفا تمام دوستانی که این مشکل را دارن اطلاع رسانی کنند .
پوریا
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۲
یکی نیست بپرسه تو این بازار در حال اصلاح و نزولی .! اخه این زمان عرضه اولیه چنین سهمی است ؟
مجید آباد
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۹
با سلام بسیاری از دوستان وسرمایه گذاران خرد دربورس واینجانب نسبت به نحوه عرضه اولیه دربورس وخرید آن توسط کارگزاریها که باید امین بورس وسهامداران باشنداعتراض کرده ومیکنندومعلوم نیست که سازمان بورس چرا به این اعتراضها توجهی نمیکند.آیا یک بازرسی ساده ازخریدهای مربوطبه عرضه اولیه توسط کارگزاریها برای سازمان چقدروقت گیراست؟با توجه به اینکه این شرکتها تمام معاملات را ثبت میکنند.وقتی به کارگزاری مراجعه میکنی کارگذار رسما ازدریافت درخواست خرید سهم امتناع میورزد.معاملات برخط بطورناگهانی آنهم درست لحظه تخصیص سهم ازسوی شرکت کارگزاری قطع میشودوهیچگاه به تلفنها پاسخ داده نمیشود.چون تمام خطها مشغول میشود.امروزهم عرضه اولیه تیپیکو شروع میشود وایکاش درسازمان بزرگ بورس یک نفرمسلمان پیداشودوحداقل چندکارگزاری راکنترل کندویا اینکه بورس نیوز به رسالرسانه ای خودعمل کندوبه این موضوع ورودپیداکند.ای کاش میتوانستیم به حق خودمان وآنچه خدابرایمان ازحلال روزه کرده قانع باشیم هرچند به قول شاعر :
اه ای ماهی دادخواهی از که میخواهی
آنکه برقایق نشسته مرد صیاد است
سعيد
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۰
ما نه تونستيم حسينا بخريم و نه همون 350 عدد ناقابل مفاخر رو.
حالم از اين عرضه اوليه ها بهم مي خوره . اينشالله اونهائي كه به هر نحو فريبكاري مي كنن ، هر چي سود از اين راه در ميان خرج دوا و دكتر زن و بچشون كنن. انشالله كه ذره ذره شدن بچشون را به چشم ببينن . پول بيت المال خوردن نداره ..
ایمان
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶
با سلام و عرض ارادت وادب به مجریان و دست اندرکاران سایت بورس نیوز و تشکر از توجهی که نسبت به مشکلات کاربران حقیقی و معامله گران بر خط مبذول می دارند
همانطور که در کامنت های گذاشته شده ملاحظه می فرمایید مشکل فراگیر بوده و فقط درصد کمی که می شود گفت حکم استثناء را دارد موفق به دریافت سهم در عرضه اولیه در سامانه بر خط شده اند. اینجانب توسط کارگزاری وابسته به یک بانک معتبر و خوشنام معامله بر خط انجام می دهم و شکایت به مدیر عامل آن بانک در خصوص عرضه اولیه نیز نتیجه ای در بر نداشت. کامنت های گذاشته شده در حمایت از کارگزاری ها به احتمال زیاد از جانب خود کارگزاری ها است . کسی سرش درد نمی کند که وقت خود و دیگران را بیهوده هدر دهد. اگر مشکل عرضه اولیه در پهنای باند، کمبود های زیر ساختی و مانند آن است که در این صورت سازمان بورس باید عرضه اولیه به این صورت را تا زمان اصلاح زیر ساخت های متوقف کند و اگر ایراد از کارگزاری ها است که در این صورت جای تاسف فراوان دارد زیرا دلالت می نماید بر وجود دیگر مشکلات و نواقصی که تاکنون بر ملا نشده است و شاید دلیل این نوسان های شدید چند درصدی اخیر از همین عوامل نشئت می گیرد. برای کارگزاری هاپلی کردن سهم در عرضه اولیه کاری ندارد. کافی است چند حساب کاربری از طریق فامیل، دوستان و آشنایان ایجاد و سهم را هاپو کنند. امیدوارم که رسانه ها با ورود به این موضوع مانع از آن شوند که اعتماد مردم و سرمایه گزاران حقیقی نسبت به بورس خدشه دار شود
مجید آباد
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲
با سلام بسیاری از دوستان وسرمایه گذاران خرد دربورس واینجانب نسبت به نحوه عرضه اولیه دربورس وخرید آن توسط کارگزاریها که باید امین بورس وسهامداران باشنداعتراض کرده ومیکنندومعلوم نیست که سازمان بورس چرا به این اعتراضها توجهی نمیکند.آیا یک بازرسی ساده ازخریدهای مربوطبه عرضه اولیه توسط کارگزاریها برای سازمان چقدروقت گیراست؟با توجه به اینکه این شرکتها تمام معاملات را ثبت میکنند.وقتی به کارگزاری مراجعه میکنی کارگذار رسما ازدریافت درخواست خرید سهم امتناع میورزد.معاملات برخط بطورناگهانی آنهم درست لحظه تخصیص سهم ازسوی شرکت کارگزاری قطع میشودوهیچگاه به تلفنها پاسخ داده نمیشود.چون تمام خطها مشغول میشود.امروزهم عرضه اولیه تیپیکو شروع میشود وایکاش درسازمان بزرگ بورس یک نفرمسلمان پیداشودوحداقل چندکارگزاری راکنترل کندویا اینکه بورس نیوز به رسالرسانه ای خودعمل کندوبه این موضوع ورودپیداکند.ای کاش میتوانستیم به حق خودمان وآنچه خدابرایمان ازحلال روزه کرده قانع باشیم هرچند به قول شاعر :
اه ای ماهی دادخواهی از که میخواهی
آنکه برقایق نشسته مرد صیاد است
مجید آباد
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱
دوستی که میگه بخاطر حجم بالای تقاضا وعدم کشش پهنای باند این اتفاق میافته میخوام بدونم چرا درطول معاملات روزانه این اتفاق نمیافته ؟ امروز قراره تیپیکو عرضه بشه دوست دارم تمام سهامدارانی که ازمعاملات آنلاین استفاده میکنند تجربه خرید امروز را برای همه به اشتراک بگذارند. از بورس نیوز هم میخوام که امروز را کنترل کند وسازمان بورس هم یه حرکتی بکنه ببینه تمام مشتریان کارگزاریها به یه اندازه سهم خریدند یا نه مخصوصا شهرستانها
یبلیبل
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
******* دوستان به عنوان متخصص نرم افزار در بازار سرمایه که با زیر بم سیستمهای معاملات آنلاین موجود آشنایی دقیق دارم میگم که 99% مشکل از سیستمهای آنلاینه و خودشون هم میدونن. شما خیلی اوقات به موقع سفارش رو ارسال میکنین ولی تازه به موقع به سرورهای شرکتهای ارائه دهنده نرم افزار میرسه و همه سفارشها اونجا تجمیع شده و بعد به هسته مرکزی بورس ارسال میشه.

تاخیر اصلی تو این مرحله هستش که بدلیل برنامه نویسی غلط، نظارت غلط در سازمان بورس بر این نرم افزارها باعث شده در بیشتر اوقات سفارش شما خارج از زمان مناسب به هسته مرکزی ارسال بشه.

تقریبا به اینکه از کدم کارگزاری (کم مشتری یا ر مشتری) خرید می کنید بستگی نداره چون نهایتا همه سفارشها به 4 تا سرور منتقل میشه و از اونجا به نوبت به هسته بورس ارسال میشه. ********

باید از سازمان بورس پرسید چرا اجازه ورود شرکتهای نرم افزاری جدید رو به این حوزه نداده اند و با وضع قوانین سعی کردن فقط این دو شرکت از رانت استفاده کنن؟! سوء استفاده های بزرگی هم از همین رانته شده که به موقع افشا خواهد شد.
علی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
فقط موقعی باید صادق و درستکار بود که نتوان کلاهبرداری و حق خوری کرد! احتمالا امید دارند به بهشت هم بروند.
علی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
فقط موقعی باید صادق و درستکار بود که نتوان کلاهبرداری و حق خوری کرد! احتمالا امید دارند به بهشت هم بروند.
بهروز
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
با سلام
من و برخي از دوستان هم از آنلايم استفاده ميكنيم و محتواي كامنت دوم را كاملا تاييد مي كنيم. مدتهاست عطاي عرضه اوليه را به لقايش بسته ايم .اگر قرار است به این صورت برگزار شود بهتر بصورت یکجا به کارگزاری ها داده شود .
علوی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
با سلام
این مطلب که عملکرد کارگزاری ها در عرضه اولیه بسیار نامطلوب وبرخلاف منافع کاربران است ازجمله این کارگزاری ها ،کارگزاری ... است که به محض عرضه اولیه ارتباط کابران با سرور کارگزاری دچار مشکل می شود ودرست بعد از اتمام عرضه ارتباط عادی می شود.
فران
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
دروود
دوستان بعرض میرسانم که در ناسالم بودن معاملات در عرضه اولیه همین بس که هنوز معاملات ددد (خرید گروهی)که در واقع حیاط خلوت کارگزار است در عرضه اولیه هنوز اعمال میشود
جلال
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
با سلام"به شعور سهامداران خرد جه بازار مثبت وجه بازاز منفی توهین میکنند؟؟؟اگر ما نبودیم کارگذاری ها وسهامداران حیله گر برای خود کاخ نمیتوانستند بسازند؟؟؟سهامداران حقوقی شعور ما بیش از شماست؟؟؟منفی یا مثبت بازاز توسط شما وبرای کسب سود بیشتر است؟؟؟
ف سلطانی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
وجالب اینجاست که چند تا از سایتهای برخط که من با اونها کارمیکنم ازهمین الان با مشکل عدم دسترسی مواجه شدند. اونوقت بعضی از دوستان درکامنتهاشون میگن ایراداز زیرساختهای فنی و... هنوز که سهم عرضه نشده چرا باید سایت ازسرور خارج بشه ؟
هاشمي
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
من هم هيچ وقت نتونستم عرضه اوليه را بگيرم يا سيستم قطع ميشه يا پيغام خطا ميده .هميشه 2 يا سه روز بعد موفق به خريد ميشم.از مسئولين تقاضا دارم اين مشكل را حل كنند.
danny
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
با عرض سلام و خسته نباشید
لطفا تحلیل هایی که میگذارید، مخصوصا تحلیل های مربوط به شرکتهایی که ماهیت سرمایه گذاری دارند، با کیفیت تر باشند
این تحلیل جدایی از انکه روشی نه چندان درست را برای ارزش گذاری استفاده کرده است، با قیمت گذاری امروز این شرکت از سوی بازار، نشان داد که اشتباه بوده و بسیار پایین تر از ارزشی که بازار برای این شرکت مد نطر دارد، براورد قیمت کرده است
با تشکر
abas02
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳
درسه مورد آخر عرضه اولیه فقط تیپیکو تونستم بگیرم دردومورداولی کامپیوترم هنگ کرد هرچه می پرسم کسی جوابگو نیست!!!!
سیا
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹
خیلی برنامه های سرگرم کننده ای داریدفقط لطفا یکم وقتشو بیشتر کنید.