بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری تدبیرگران فردا پیش بینی کرد:

بازدهی 45 درصدی بورس در سال 93

از جمله شایعات مذکور می توان به شایعه تغییر مدیریتی در سازمان بورس و همچنین افزایش تعداد آرای موافق سناتورهای آمریکا در تشدید تحریم ها علیه کشور اشاره کرد.
کد خبر : ۱۱۵۲۷۵
طی چند روز اخیر، بازار تا حدود زیادی تحت تأثیر شایعات قرار گرفت. از جمله شایعات مذکور می توان به شایعه تغییر مدیریتی در سازمان بورس و همچنین افزایش تعداد آرای موافق سناتورهای آمریکا در تشدید تحریم ها علیه کشور اشاره کرد. گرچه شایعه تغییر مدیریتی، پس از شفاف سازی های مربوطه تأثیر منفی خود را بر شاخص از دست داد. همچنین با توجه به قوانین حاکم بر حق وتوی ریاست جمهوری آمریکا، بنظر بعید می رسد تحریم ها تشدید شود.

علیرضا مستقل مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری تدبیرگران فردا در گفتگو با بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق با اشاره به چشم انداز بازار سرمایه اظهار داشت: به نظر می رسد سال 93، وضعیت اقتصاد کلان کشور رو به بهبود باشد که در نتیجه تأثیر مثبت خود را بر بورس کشور خواهد گذاشت.

با توجه به ثبات بازار ارز، بهبود نرخ تورم و همچنین رشد اقتصادی می توان چشم انداز مثبتی به وضعیت اقتصاد داشت.

وی افزود: بنظر نمی رسد با توجه به عرضه بالای مسکن طی سال های گذشته، بازار رقیب یعنی مسکن تهدیدی برای بورس به شمار رود.

مستقل ادامه داد: به اعتقاد بنده شاخص بورس تا پایان سال روندی متعادل همراه با رشد 5 الی 15 درصدی و همراه با ثبات خواهد داشت. همچنین در سال 93، روند شاخص بورس همچنان صعودی خواهد بود و حداقل بازدهی شاخص 30 درصد و حتی 45 درصد نیز پیش بینی میشود.

وی تصریح کرد:بطور کلی با توجه به سیاست های کلان، چشم انداز بورس را مثبت ارزیابی می کنم و نوسان شاخص طی هفته گذشته را جزء ذات طبیعی بازار می دانم و به نظر می رسد صنعت سیمان، دارو و بانک سودآوری خوبی برای سال 93 داشته باشند. همچنین وضعیت پتروشیمی و خودرو نیز، پس از رفع ابهامات باید سنجیده شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
لی لی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
یعنی از این آبکی تر نمی شد تحلیل کرد! یه سری کپی پیست و حرفای تکراری، آخرشم یه بادهی بی پایه! آخه 30-45 رو از کجا آوردی؟
نازنین
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
بازار بورس الکی به دولت بی تدبیر روحانی امیدوار شده بود و حالا داره پشیمان میشه از رشد هیجانی خودش و این شده وضعیت اصلاح بورس ما.....
یادم باشه دیگه توی زندگیم به هیچ کس غیر از خدا امیدوار نباشم
پیام
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
واقعا مشکل داریم يکی از حباب حرف می زنه و یکی دیگه از بازدهی؟ با این نرخ تورم که تازه 35 شده و قرار تا تخر سال دیگه 25 بشه یعنی 60 درصد ارزش پول ملی کاهش پیدا می کنه (تازه به نسبت سال 91) پس بازدهی 30 تا 45 اونم با این فضای فعلی که هروز یک نظری میاد یعنی بورس مرخص دیگه
میثم برجی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
فقط بی اعتمادی مردم نسبت به بازاربورس باعث کاهش قیمت ها و شاخص شده . با اتفاقات اخیری که سرمایه گذاران توی بازار بورس تجربه کردن مثل انتقال 14 تا از بهترین سهام های در دست مردم به بازار توافقی، اونم درست در لحظه ای که خیلی از این سهام ها خط مقاوتی خودشون رو شکسته بودن ، احساس امنیت توی این بازار مثلا سالم از بین رفت و بیشتر سرمایه گذاران بویژه تازه واردین که باعث رشد شاخص شده بودند ، سرمایه خودشون رو بیرون کشیدن! حالا هی دنبال دلیل بچرخید . دلیلش اینه که خودتون خواستید! تا هم سهام ها رو در پایین ترین قیمت جمع کنید و هم اینکه بازار رو متعادل کنید..!
وگرنه همه می دونیم که تو این مدت که بازار بورس منفی بود نه بازار مسکن ، نه بازار طلا و سکه ، نه بازار خودرو و ... هیچکدوم هیچ حرکتی نداشتن که هیچ، تازه بعضی ها افت هم داشتن !
علی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
آقای ...
بازار را دوستانتون دارن نابود میکنند
اگه صلاح دونستید و اجازه بهتون دادن، یکی دو جمله در مورد نابودی سرمایه ی ما بفرمایید.
راستی مهندسی شاخصتون بیش از حد تابلوست
همه ی سهامها بین 20 تا 30 درصد افت کردند ، اما شاخص 6 درصد منفی خورده.
افرین به این مدیریت و نظارت و امانت داری سرمایه ی مردم بیچاره
کاظم
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
ظرف چند روز گذشته حدود 6000 واحد منفی شده تا تصویب خوراک پتروها و ار بین رفتن سود موهوم انها و افزایش سوخت برای بقیه چند روزی صبر کنید تا اینکه ب افزایش ا هزینه های جدید پیش بینی سال اینده را بفرستند و سپس اقدام به خرید کنید . بورس باید تا شفاف شدن نرخهای جدید نماد انها را ببندد و اجازه معامله ندهد . مردم عادی خونشان در سالن بورس خواهد ریخت .
مهدی
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
فعلا که این سیمانی ها مارو بدبخت کرد.
فاطمه
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
بورس==ریسک حالا کار نداریم به دست های پشت پرده وغیره ولی اگر ریسک پذیر نیستید وارد این بازار نشوید/یک سال حسابی سود گرفتین هیچی نمیگفتین حالا 10 روز شاخص اصلاح میشه دایم دارین غر میزنید
123
دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
این نظرات فوق کارشناسانه رو چرا تا هفته آخر سال که شاخص هر روز 600 تا 700 افت میکرد کسی ابراز نکرد