بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۱۱۵۲۸۰
مشاور رییس جمهوری سفر اخیر هیات دولت به خوزستان را پربار و موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: دولت تدبیرو امید به وعده های خود ازجمله تامین َآب شرب سالم اهواز، توسعه کشاورزی و رفع مشکلات بیکاری و مسایل زیست محیطی را با جدیت عمل می کند.


ˈمحمد رضا صادقˈ در پایان سفر هیات دولت به خوزستان، در گفت وگو با ایرنا افزود: با گشایش هایی که در چند ماه گذشته در زمینه های گوناگون در کشور ایجاد شده، مردم سرافراز کشورمان بطور ملموس نتیجه امیدواری و اعتمادشان را به تدبیر دکتر روحانی احساس می کنند.

وی گفت: طبق برنامه و تاکید آقای رییس جمهور، تمامی اقدامات و تصمیمات دولت تدبیر و امید ، متناسب با کارکرد و هزینه هایی که برآنها مترتب می شود، با گرفتن نظرات کارشناسی و انطباق با مقررات، از جهات مختلف بررسی، می شود، و تحقق و اجرایی شدن این تصمیمات، با نگرانی و یا توقف روبه رو نخواهد شد.

مشاور رییس جمهوری افزود: مردم درسفر رییس جمهوری به خوزستان ملاحظه کردند، تصمیماتی که تمامی مسیرهای بررسی و انطباق را پیمودند آشکار و اعلام می شوند و درعین حال نظارت و کنترل مقامات عالی دولت نیز در این سفرها تکمیل می شود.

وی اظهار کرد:به یاری خدا مردم عزیرخوزستان خواهند دید که دولت در موضع عمل، در ظرف زمانی مناسب به وعده هایش عمل خواهد کرد.

مشاور رییس جمهوری ارتباط تلویزیونی مردم شهرهای خوزستان به ویِژه عشایراین استان با آقای رییس جمهور ، تاکید بر معلق نشدن امور جاری عادی مردم و شهر در جریان سفر به نحوی که مردم به زحمت نیفتند، همچنین استفاده بهینه از وقت سه روزه سفر، و مدیریت زمان در اجرای برنامه های سفر، و برگزاری نشست های پربار را از ویِژگی های سفر استانی دولت تدبیر و امید به خوزستان برشمرد.

صادق گفت: صدا و سیمای مرکز خوزستان با کمک وزارت ارتباطات و فرمانداران شهرهای مختلف خوزستان موفق شدند ارتباط زنده و دوسویه تصویری و صوتی دکتر روحانی را با اهالی شهرهای گوناگون خوزستان فراهم سازند که فرصت خوبی بود تا آقای رییس جمهور در جریان مشکلات اولویت دار مناطق مختلف این استان از زبان خود مردم قرارگیرند ، که ابتکار رسانه ای خوبی بود.

مشاور رسانه ای رییس جمهور با اشاره به اینکه این سفر ازحیث محتوا و نیز فرم و ظاهر نکات بدیعی داشت، افزود: طبق تاکید آقای رییس جمهوری سفربه گونه ای تنظیم شده بود که مردم به زحمت نیفتند، امور جاری شهر ، وضعیت حمل و نقل درون شهری و .... درخلال سفر به حالت تعلیق درنیاید.

صادق گفت : با همکاری استاندار خوزستان و تلاش معاونت اجرایی ریاست جمهوری و هیات اجرایی نهاد، برنامه های این سفر با رعایت همین ملاحظات اجرا شد.

وی اظهارکرد: استفاده بهینه از زمان نکته دیگری است که دربرنامه و اجرای سفر مورد توجه قرارگرفت؛ در طول سفر سه روزه در مجموع 11 برنامه رسمی با حضور رییس جمهوری درخوزستان انجام شد و وی سخنان مهمی را در هریک از این برنامه ها ایراد کرد.

صادق، دیدار با مردم اهواز و سخنرانی در جمع مردم در مصلای این شهر و نیز حضور درمسجد جامع خرمشهر و سخنرانی درجمع مردم این شهر را ازجمله برنامه های عمومی این سفر توصیف کرد.

وی از دیدار علما ، ائمه جمعه و جماعات و نیز دیدار فرهیختگان، دانشگاهیان و نخبگان ، دیدار با خانواده های محترم شهدا و ایثارگران ، حضور در صبحگاه مشترک در قرارگاه منطقه ای جنوب ارتش در اهواز، دیدار با سران عشایر، و دیدار با کارآفرینان و فعالان اقتصادی به عنوان دیدارهای تخصصی رییس جمهوری دراین سفر یاد کرد.

صادق افزود: گفت و گو از طریق شبکه استانی با مردم خوزستان ، حضور در منطقه نفتی دارخوین و بازدید از مجتمع نفتی اروندان، دیدار با مدیران صنعت نفت، حضور در آبادان و تشکیل جلسه شورای اداری در فرمانداری این شهرستان، و درنهایت برگزاری نشست خبری ، فقط با خبرنگاران محلی در فرمانداری آبادان از دیگربرنامه ها بود.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به اینکه ، دولت بنا دارد که امور مردم در مجاری اداری و قانونی خود با دقت و سرعت لازم انجام شود، چرا که بدیهی ترین دلیل ایجاد شبکه و سازمان های اداری درنقاط مختلف کشور همین است ، افزود: به دلایلی که اکنون قصد تبیین همه جانبه آن را ندارم در این سفر با انبوه مراجعات و درخواست مستقیم مردمی روبه رو بودیم و تا آنجایی که بررسی شده و یا مستقیم درجریان هستم یکی از دلایل اصلی این مساله، عملی نشدن وعده ها درچند سال گذشته است.

وی گفت:با این حال مسوولان مربوطه درنهاد ریاست جمهوری تلاش کردند به نوعی پاسخگوی این نوع مراجعات نیز باشند و تدابیر مناسب برای ساماندهی این امور برای آینده از طریق مسیرهای صحیح را نیز پیگیری کنند.

صادق اظهارکرد: امیدواریم این سفر زحمتی برای مردم عزیز خوزستان ایجاد نکرده باشد، و از مردم خونگرم خوزستان که از رییس جمهوری خودشان استقبال کردند ، سپاسگزاریم.

مشاور رییس جمهوری از کلیه مدیران دستگاه های اجرایی به ویِژه استاندار خوزستان در تدارک این سفر قدردانی کرد.

وی افزود: جلسه شورای اداری درمحل فرمانداری آبادان به گونه ای تنظیم شده بود که نمایندگان استان درمجلس، ائمه جمعه و مدیران توانستند مشکلات حوزه های خود را مطرح کنند.

صادق نشست خبری رسانه های محلی با رییس جمهوری را درآبادان که پایان بخش برنامه ها بود مفید خواند و ازهمراهی آنان به ویِژه خبرگزاری جمهوری اسلامی در طول این سفر قدردانی کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر