بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
در پی انتقال نماد معاملاتی سهام شرکت بازرگانی بهشت پارس به بازار پایه توافقی، تعدادی از سهامداران این مجموعه فرابورسی با ارسال نامه ای خواستار تجدید نظر در این تصمیم ناظر بازار شدند که متن آن در ادامه آمده است.
کد خبر : ۱۱۵۴۷۴
در پی انتقال نماد معاملاتی سهام شرکت بازرگانی بهشت پارس به بازار پایه توافقی، تعدادی از سهامداران این مجموعه فرابورسی با ارسال نامه ای خواستار تجدید نظر در این تصمیم ناظر بازار شدند که متن آن در ادامه آمده است.

جناب آقای خواجه نصیری

ریاست محترم اداره نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس

موضوع: درخواست تجدید نظر در ارتباط با انتقال نماد بازرگانی بهشت پارس "آینده" به بازار توافقی
با سلام

احتراما پیرو پیغام ناظر مورخ 92.10.21 مبنی بر انتقال 14 شرکت از بازار پایه عادی به بازار پایه توافقی از ابتدای اسفند ماه، به استحضار می رساند با توجه به اینکه یکی از این شرکتها، شرکت بازرگانی بهشت پارس با نماد "آینده" می باشد ما سهامداران شرکت با توجه به دلایل ذیل خواستار تجدید نظر در این تصمیم هستیم.

دلایل اتخاذ چنین تصمیمی جلوگیری از سفته بازی، عدم پیشرفت پروژه ها و رشد بیش از اندازه قیمت سهام عنوان شده است. با بررسی دقیق، میتوان به این نتیجه رسید که معاملات نماد آینده شامل موارد گفته شده نمی باشد .

پایانه بهشت پارس بیش از 90 درصد پیشرفت پروژه داشته است بگونه ای که فاز اول پایانه در فروردین 93 افتتاح خواهد شد و شرکت توانایی سودسازی برای سال 93 را دارد. همچنین میدان میوه و تره بار شرکت در بهمن ماه امسال همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

اگر برای مسئولان سازمان، پیشرفت پروژه مورد سوال است میتوانند از طریق شرکت، اطلاعات مورد نیاز را کسب کند. مطابق آنچه در مورد شرکتهای پتروشیمی اتفاق افتاد. بعضی از این شرکتها فقط 3 درصد پیشرفت پروژه داشته اند که با شرکت بهشت پارس قابل قیاس نیست. (شایان ذکر است در حال حاضر عکس های پروژه برای شفاف سازی بر روی سایت شرکت که آدرس آن در صفحه معرفی شرکت در سایت بورس قرار دارد قابل دستیابی است و تحقیق میدانی نیز می تواند راهگشا باشد.)

شایان ذکر است این شرکت در مهرماه 90 از طریق پذیره نویسی با قیمت 140 تومان به سهامداران عرضه شده است. قیمت سهم در 92.10.21 ( پس از 2 سال) 261 تومان بوده است. یعنی کسانیکه بیش از 2 سال با سهم مانده اند شاهد رشد 86 درصد سهمشان هستند. این درحالیست که حتی اگر رشد قیمت با رشد شاخص مقایسه گردد حتی می توان گفت این نماد از بازار عقب است . بنابراین قیمت سهم دچار نوسان غیر عادی نبوده است.

همچنین طبق کارشناسی انجام شده توسط کارشناسان رسمی دادگستری92.9.3، ارزش مجموعه بهشت پارس با احتساب سرقفلی مبلغ 2.494.230.189.670 ریال برآورد شده که تصویر آن در صفحه آخر فایل ضمیمه آمده است.

ضمنا همانطور که واقفید قیمت یک سهم نشان دهنده افق های پیشروی سهم می باشد که در بدترین حالت در برخی نمادها که زیان اعلام می کند شاهد پی بر ای منفی در سهم می باشیم و عجیب تر از آن هر روز رشد قیمتی را در بر دارند زیرا برخی افراد با دید میان مدت و بلند مدت وارد یک سهم می شود واین خود روشی از سرمایه گذاری است که البته این ها صرفا جهت مرور بازار بود ولی شرکت بهشت پارس بسیار شرایط مناسب تری داشته و حداکثر تا 3 ماه آتی به عنوان پایانه واردات و صادرات کشور شروع به کار خواهد کرد که باعث ارز آوری بوده که خود قدمی در جهت ارتقا وضعیت میهن عزیزمان می باشد. ضمنا از دید فرهنگی نیز دانشگاه شرکت ثبت نام رسمی خود را انجام داده است که این نیز موید شروع به سودآوری شرکت می باشد.

همانظور که مستحضرید چنین تصمیماتی بیشترین ضربه را به سهامدار جزء وارد می کند. کما اینکه بهشت پارس بعد از پیام ناظر بیش از 25 درصد ریزش قیمت داشته است و به نظر می رسد این ریزش تا زمان متعادل شدن معاملات توقف ندارد و این یعنی از دست رفتن 5 درصد سرمایه هر فرد در هر روز. مطمئنا اتخاذ چنین رویه هایی باعث عدم اعتماد بازار سرمایه خواهد شد. ضمنا ریزش بازار و فرار سرمایه در این چند روز مشهود است.

نظر به اینکه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی قرار داریم و دولت نیزعبارت تدبیر و امید را برای خود برگزیده است انتظار می رود تصمیماتی گرفته شود که با تدبیر بوده و امید را در دل سهامداران ایجاد نموده و باعث حرکتی در جهت حماسه های اقتصادی گردد. اتخاذ روشهای سعی و خطا موجب بدبینی سرمایه گذاران به بازار سرمایه خواهد شد.

در پایان خواهشمند است نسبت به بررسی و تجدید نظر در خصوص نماد شرکت بازرگانی آینده سازان بهشت پارس "آینده" دستورات مقتضی صادر فرمایید.

براساس گزارش بورس نیوز، اسامی و کد معاملاتی تعدادی از سهامداران این شرکت فعال در بازار پایه نزد این رسانه محفوظ است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کاش کسی هم پیگیر بمیلا بود
كدال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
انشااله كه ترتيب اثر داده بشه واقعا چرا اينگونه عمل ميكنند تا كي زيان و ضرر
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
ما با توجه به پروژه های خوب شرکت و د ر آستانه ی بهره برداری بودن سهام دار آینده شدیم. من و چند تا دوستام چندرغاز داشتیم دادیم برا آینده. این چندرغاز همه ی پول زندگی ماهاست .با ماهو آیندمون بازی نکنید.این نماد باید تو پایه بمونه
عادل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
تشکر از بورس نیوز و دوستانی که این نامه رو تنظیم کردند.
مهدیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
امیدوارم که سازمان هر چه سریعتر با لغو این مصوبه جلوب ضرر سهامدار خرد رو بگیره ....
نتیجه این کار جز مایوس شدن از بازار سرمایه چیز دیگری نیست . تا امروز 45 درصد از سرمایه ما سهامداران آینده در پی این تصمیم غیر کارشناسی آب شده ............
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
ممنونیم ازتون
عادل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
تشکر از بورس نیوز و دوستانی که این نامه رو تنظیم کردند.
جهان مهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
دقیقا از روزی که سازمان این تصمیم غیر منتظره و ناگهانی را گرفت همه بازار به رنگ قرمز درآمد و نزولی شد.تصمیمی که اعتماد را از بازار گرفت و تقریبا روی همه بازار تاثیر گذاشت.هنوز دیر نشده و اگر سازمان در تصمیم خود تجدید نظر کند با یک اطمینان نسبی می توان گفت بخشی از اعتماد به بازار سرمایه برمی گردد و برای شروع مجدد رشد شاخص حرکت مناسب و عاقلانه ای است. جلوی اشتباه را هر موقع بگیری منفعته. تصمیم به تجدید نظر سازمان برای همه بازار خبر خوبی خواهد بود . آقای صالح آبادی در موارد زیادی در گذشته ثابت کرده اند که می توان جلوی تصمیمات نادرست را گرفت. بسم الله، مسئولین محترم سازمان بورس لطفا اعتماد را به بازار برگردانید.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
منفی های امروز فقط بخاطر تصمیمات اشتباه وخلع الساعه آقایان میباشد.
دیگه به این راحتی ها نمیشه اعتماد سهامدارو برگردوند.
همه ی تصمیمات در جهت رونق دادن به بازار مسکن داره گرفته میشه،چرا؟
behrouz
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
تشکر ویژه بابت همکاری با سهامداران
و من الله توفیق
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
خدا خیرتون بده بورس نیوز
سهم 50 درصد افت کرده ولی صف فروشش جمع نمیشه من تا عمرم دارم باعث و بانی این انتقال 14 شرکت به خدا و حضرت عباس و امام حسین واگذار میکنم که نون رو از سفره ما برداشتن
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
با سلام و احترام از جناب آقای صالح آبادی درخواست داریم جلوی این تصمیم اشتباه که باعث شد 14 نماد بازار پایه یک شبه متوقف بشند و باعث منفی شدن کل بازار شد را بگیرند. بورس نیوز لطفا پیغام ما سهامداران را به جناب آقای صالح آبادی برسان . نزارید تصمیمات اشتباه بیشتر از این اشک مادران ما را سرازیر کند .
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
بهشت پارس بدتر شرکت بورسه. هیچ موقع به بازدهی نمی رسه. شک نکنید. پایانه گل و گیاه در روستای اسب چین چی کار می تونه بکنه . ای سهامداران چرا دقت نمی کنید. اصلا این شرکت بهره برداری بشه چی کار باید بکنه بفرمائید. هر کی سهامسو خرید بدبخت شده . خوشا بحال آقای ............. که با صف سازی .......... در کسری ثانیه ......... تومن پول گرفته. به ریش همه می خنده.
حبیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
مسئولیت ها امانتی هستند که به ما سپرده شده اند اما نمی دانم چرا دوستان علاقمند به پس دادن امانت نیستند و هرکاری می کنند تا این موقعیت رو حفظ کنن حتی اسیب زدن به مردم و اقتصاد ملی پناه بر خدا معلوم است
مسعود ریحانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
ممنون و تشکر از زحمات مدیران بورس نیوز و همدردی با سهامداران متضرر بهشت پارس و 13 نماد متضرر دیگر .

امیدوارم جناب صالح آبادی نسبت به تجدید نظر سریع اقدام نمایند و از ضرر بیشتر سهامداران جلوگیری کنند و مانع سو استفاده برخی دلالان و واسطه گران نوسان گیر شودند .دقیقا از روزی که این اطلاعیه ابلاغ شد بازار و اکثریت سهام منفی شدند و باعث عدم اعتماد سرمایه گذاران در بورس شد.
majid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
در هفته گذشته شاهد خبری مبنی بر تصمیم فرابورس به کوچ اجباری 14 شرکت به بازار توافقی بوده¬ایم،تصمیمی که صرفنظر از دغدغه¬هایی که بین سهامداران آن شرکتها ایجاد نموده است(طوریکه حتی رد آن را می توان در افت شاخص بورس در روزهای اخیر مشاهده کرد)،تردیدهایی را در سلامت کلیت ساختار بورس ایران در ذهن ایجاد می¬کند، آن¬هم درست در مقطعی از زمان که بورس ایران در مسیر صحیح جذب نقدینگی سرگردان سرمایه¬گداران حقیقی قرار گرفته است طرح سیاستهایی از این دست،با ایجاد بحران اعتماد در بورس، مکث و تردیدی را در تصمیم برای ماندن و یا خروج از بازار سرمایه در ذهن هر سرمایه¬گذار این بازار ایجاد می¬نماید.
اما واکاوی دقیقتر این موضوع و بررسی چرایی این ماجرا گوشه¬هایی پنهان از نظر ، را برایمان آشکار می سازد و آن موقع است که پی می¬بریم همانگونه که کلید تدبیر برای چرخیدن در قفلهای مسایل دیگر پیش روی مملکت ،اصطکاک و مقاومت فساد اقتصادی را به خوبی لمس کرده است ، در عرصه بورس نیز با چالشهای مشابهی روبروست.
برای درک بهتر این موضوع به دو نکته ذیل توجه کنید:
1-انتقال این شرکتها به بازار توافقی به بهانه جلوگیری از سفته بازی در این بازار انجام شده است حال آنکه در صورت وجود چنین نقیصه¬ای در این بازار پیش از هرکس می بایست تقصیر را در فقدان سازوکار مشخص برای اطلاع رسانی از سوی سازمان بورس جست و البته راه حل آن نیز فراری دادن سرمایه¬گذاران و یا ترساندن آنان نیست (به صف فروش این سهام در روزهای پس از اعلام این تصمیم نگاهی بیندازید!) بلکه اطلاع¬رسانی شفاف است نگاهی به خریداران این سهام در طی ماه گدشته از سوی نهاد ناظر نیز این مهم را به اثبات خواهد رساند که کسانیکه در طی این تصمیم آسیب می بینند و تاوان عدم وجود مکانیزم اطلاع رسانی شفاف را می پردازند نه سفته بازان که سهامداران عادی¬اند(بگذریم از آنکه آنقدر از واژه سفته¬باز تنها برای مرعوب کردن رقبا و...استفاده ابزاری گردیده است که دیگر هر آدم عاقلی می بایست نسبت به شعارهای عوامفریبانه¬ای نظیر مقابله با سفته بازی به دیده تردید بنگرد)
صحرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
باسلام توروخدا یه کاری بکن به خدادارم خیلی ضرر می کنم تواون یکی دنیا چه جوری میخواهی جواب ماروبدی به خداکه من ازت نمیگذرم
محمود کارآمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
مقصر اصلی مدیر عامل شرکته که اصلا هیچگونه حمایتی از سهامداران جر نمی کنه
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
اميدوارم مسئولين بورس عوض ايجاد ضرر و زيان به سهامداران حقيقي با تصميمات خلق الساعه، مسئوليت ها و وظايف خودشونو درست انجام دهند (نه اينكه بخوان ابرو رو درست كنن بزنن چشمشم كور كنند)-خدايا پناه مي برم به تو
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
به نظر من کار خوبی انجام میدن قیمت هفته ای و ماهی روش بزاره تا همه بتونن توش سرمایه گزاری کنن نه اینکه هر روز بدون دلیل بره بالا فقط اینجا کسی بیشتر سود میبره که سرمایه زیادی روش گزاشته
طالب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
لطفا در مورد بانک اینده هم پیگیر باشین من حق تقدم بانک تات دارم بعد 3سال گفتن بجاش سهم بانک اینده(به خاطر ادغام)به شما میدیم که هنوزم رو هوا هستش
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
این چه جور حمایتیه از بازار سرمایه خودشون سفته بازها رو هدایت میکنن
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
با عرض سلام خدمت ریاست محترم سازمان بورس جناب آقای صالح آبادی
با توجه به اینکه اعتمادسازی در بازار سرمایه جهت ورودسرمایه گذاران مهمترین بحث می باشد و برخورد های لحظه ای همکاران جنابعالی که مطمئنا در خیلی از مواقع بدون اطلاع جنابعالی می باشد باعث سلب اعتماد سهامداران جزء می گردد که نمونه آن برخورد با برخی از سهام بازار پایه می باشد که به نظر اینجانب می شد راهکار بهتری در این رابطه در نظر گرفت که هم مشکل این گونه سهام ها حل شود و هم بی اعتمادی به بقیه بازار تاثیر نگذارد .و از جنابعالی درخواست می نمایم که مراقب تصمیمات خلق الساعته همکاران خود باشید که اگر این ادامه داشته باشد به این راحتی قابل جبران نمی باشد .
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
به نظر من بهترین کاری که سازمان میتونه انجام بده تا هم حرفش دو تا نشه هم قفل صف فروش این سهما باز بشه اینه که انتقال به بازار توافقی رو به تعویق بندازن...
مثلا 6 ماه دیگه
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
به نظر من بهترین کاری که سازمان میتونه انجام بده تا هم حرفش دو تا نشه هم قفل صف فروش این سهما باز بشه اینه که انتقال به بازار توافقی رو به تعویق بندازن...
مثلا 6 ماه دیگه
بیچاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
باسلام
مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) یکی از معدود شرکتهای مطرح و زیربنایی کشور می باشد. لطفا در انتقال آن تجدید نظر فرمائید.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲
خدا لعنتشون کنه باعث و بانیشون....چرا نماد 888888وشمال88888888 را میخواین ببرین توافقی!!!!!!! نمادی که یه هفته هست تعدیل 22% داده. حضرت ابوالفضل انشالله ب..
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰
خدمت جناب آقای ع ص عرض میکنیم
گوش اگر گوش تووناله اگر ناله من
آنچه البته بجایی نرسد فریاد است
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴
عزیزی که می فرمایید یه عده خاص که سرمایشون زیاده بیشتر سود میکنن،به اونطرف قضیه هم فکر کن که وقتی روند نزولی میشه بیشتر هم ضرر میکنه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۹
خدمت جناب آقای ع ص عرض میکنیم
گوش اگر گوش تووناله اگر ناله من
آنچه البته بجایی نرسد فریاد است
غلی یوسفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۴
بنده هم یکی از سهامداران آینده هستم و از فردای خرید تاکنون 35 درصد ضرر کرده ام .درست یک روز قبل از اطلاعیه انتقال سهام آینده به بازار توافقی سهام مذکور را خریده ام .به شدت از تصمیم مسئولان بورس خشمگینم . به آنها چه مربوط وقتی که شرکتی شفاف سازی می کند و بعد آن سرمایه گذار بهر دلیلی که می خرد خودش مسئول است . گویا بورس فضول سرمایه گذار است
یک سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۷
به نظربنده کسی که چنین تصمیمی رو اتخاذ کرده ازقرار معلوم با چندتاسهامدارکله گنده تبانی کرده تا یک عده سهامدارخردترسیده وسهامهاشون روبریزن تو بازاروروزی پنج درصدافت کنه تابه پایین ترین حدقیمت برسه بعد شروع کنند سهامهاروجمع کنندودست اخر دست ضعیف ترهارو تو حنابذارن والاباچه عقل ومنطقی چنین تصمیم کورکورانه روگرفته؟
yaghoob khpple
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
به نظر اينجانب وكارشناسان محترم
معامله انجام شده كاملا در روال عادي و طبيعي بازار صورت گرفته و نيازي به اعتراض نيست
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
ازقرارمعلوم این آقاکه فرموده بازارروال عادی روطی کرده یقیناازهمانهاست وگرنه ایشون هم صداش درمیومد.