بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹
کد خبر : ۱۱۵۵۴۶
معاون وزیرخارجه در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هیچ یک از طرفین مذاکره توافقنامه اجرایی را منتشر نکرده‌اند.

به گزارش تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در با اشاره به جزئیات جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس، عراقچی معاون وزیرخارجه حضور یافت و با اشاره به سوابق مذاکره هسته‌ای ایران در مسیر دستیابی به توافق اصلی و توافق برسر مسائل اجرایی گفت که هیچ یک از طرفین مذاکره توافقنامه اجرایی را منتشر نکرده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: آقای عراقچی در این جلسه تاکید کرد که تصمیمات پیرامون توافق در سطح عالی کشور هماهنگ می‌شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به آغاز اجرای تعهدات از سوی طرفین گفت: ما در توافقنامه به جز پذیرش تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصدی و تبدیل آن، هیچ توقف یا برگشت به عقبی را در صنعت هسته‌ای کشور نپذیرفته‌ایم.

نقوی‌حسینی ادامه داد: آقایان آقامحمدی، جوکار، کوثری، کریمی قدوسی و جلالی انتقادات جدی را در زمینه توافقات هسته‌ای مطرح کردند که آقای عراقچی به بخشی از سوالات و انتقادات آنها پاسخ داد. وی اضافه کرد: در این جلسه، عراقچی لغو تحریم‌ها از طرف غربی‌ها براساس توافقنامه ژنو را مورد اشاره قرار داد و گفت که ممکن است نارسایی‌های فنی در لغو تحریم‌ها از جمله در مورد تحریم نظام بانکی کشور وجود داشته باشد، اما این نارسایی‌ها به‌زودی حل خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بخش دیگری از انتقادات نمایندگان از توافق ژنو گفت: منتقدین با تمرکز روی متن توافقنامه مواردی را ذکر کرده‌اند که موجب نگرانی جدی نمایندگان است چراکه ادامه فعالیت هسته‌ای را منوط به نظر ۱+۵ می‌کند، اما آقای عراقچی در این مورد به موارد انتقاد پاسخ داد و اظهار کرد که حق غنی‌سازی ایران منوط به نظر هیچ قدرتی نیست، بلکه انتظار جمهوری اسلامی ایران احترام به غنی‌سازی است که در توافقنامه ژنو هم این احترام برای ایران قائل شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر