بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
در گفتگو با مدیر مالی شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور تشریح کرد:

سریال طرح های توسعه "کنور" در مسیر اکران

طی روزهای اخیر شنیده ها از وجود برخی اخبار منفی حواشی شرکت های معدنی حکایت می کند، شرکت هایی که طی ماه اخیر شاهد کاهش 20 درصدی قیمت سهم خود بودند. از این رو بایستی دید که این بی اعتمادی نسبت به سهام پرپتانسیل بازار تا چه زمانی ادامه پیدا می کند.
کد خبر : ۱۱۵۵۹۵
طی روزهای اخیر شنیده ها از وجود برخی اخبار منفی حواشی شرکت های معدنی حکایت می کند، شرکت هایی که طی ماه اخیر شاهد کاهش 20 درصدی قیمت سهم خود بودند. از این رو بایستی دید که این بی اعتمادی نسبت به سهام پرپتانسیل بازار تا چه زمانی ادامه پیدا می کند. چرا که در این شرایط سرمایه گذاران حقیقی با بروز رفتارهای هیجانی راهی صف های فروش کرده است.

در این راستا مدیر مالی شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرایط شرکت مساعد و رو به جلو است و مشکلی در جهت پیشبرد اهداف شرکت وجود ندارد.

بابایی با ذکر این نکته که پروانه بهره برداری از معدن به نام خود شرکت است، عنوان کرد: هزینه حق بهره مالکانه به "کنور" تعلق پیدا نمی کند زیرا پروانه بهره برداری از معدن مورد استحصال، به نام "کنور" صادر شده است.

وی در خصوص طرح های آتی شرکت به خبرنگار ما گفت: در سال های قبل با گشایش اعتبارات اسنادی توانستیم ماشین آلات لازم برای خط فرآوری را تأمین کنیم. البته اخیراً افزایش سرمایه ای نیز اجرایی و ثبت شد. در این راستا از ابتدای سال 93 شاهد بهره برداری از فاز اول خط فرآوری کنسانتره معدن شهرک کردستان خواهیم بود. در حال حاضر این خط در مرحله تولید آزمایشی است و فاز دوم این مجموعه که ظرفیت آن یک میلیون تن است، از ابتدای دی ماه 93 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر مالی شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور ادامه داد: طرح توسعه خط تولید 600 هزار تنی کنسانتره خط همدان از ابتدای تیر ماه سال 93 به بهره برداری می رسد.

بابایی در خصوص طرح های گندله سازی شرکت بیان کرد: خطوط گندله سازی 550 هزار تنی استان همدان در ابتدای سال 94 و خطوط گندله سازی شهرک کردستان به ظرفیت 920 هزار تن در مهر ماه سال 94 به بهره برداری خواهند رسید که تمامی این موارد در سال های آتی در افزایش سود شرکت نقش پررنگی خواهند داشت.

مدیر مالی شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور در خصوص تهدیدهای موجود بر سر راه شرکت اضافه کرد: عوارض مطرح شده در بودجه 93 می تواند به نوبه خود برای شرکت مسئله ساز شود. اما با اجرای طرح های توسعه و پرهیز از خام فروشی می توانیم این عوارض را با افزایش سودآوری شرکت بی تأثیر کرده و طی سال های آتی با تعدیل سود همراه شود.

بابایی در پایان در خصوص توقف نماد "کنور" عنوان کرد: به دلیل تعدیل مثبت 27 درصدی نماد شرکت بسته شده است و طی روزهای آتی دوباره به جرگه نمادهای قابل معامله بر می گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
من
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
یا اینکه یارو در جریان کار نبوده یا اینکه تاریخ این خبر مشکل داره