بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲
کد خبر : ۱۱۶۱۵۲

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمودرضا خواجه‌نصیری با اشاره به مثبت بودن جلسه امروز حقوقی‌ها درباره شرایط بازار گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش قابل‌توجهی از عرضه های حقوقی‌ها ( شرکت ها) ، ناشی از عرضه‌های صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک بوده است.

با توجه به فروشی که شده است ، دیگر شاهد عرضه در این بخش نیستیم و سهامداران حقوقی در حال اجرایی کردن تصمیم های نشست امروز خود هستند.
وی ادامه داد: البته بخشی از حقوقی‌ها هم عرضه‌هایی داشته‌اند، اما یک سهم را فروخته اند و در سایر نمادها خرید کرده‌اند.
خواجه‌نصیری افزود: هیچ شرکتی نیست که خالص معاملات آن فروش باشد بلکه همه این شرکت‌های سرمایه‌گذاری، دارای خالص معاملات خرید بالایی هستند. در این روزها سهامدار حقوقی که عرضه کننده باشد خیلی کم داشتیم.
وی افزود : به همین دلیل نگرانی ازجانب حقوقی‌ها وجود ندارد و سهامداران حقوقی در حال حمایت از بازار هستند.
خواجه‌نصیری در مورد نشست امروز خاطرنشان کرد: اگر هم در بعضی از سهم ها عرضه‌ای می‌بینید عمدتا ار سوی صندوق های سرمایه گذاری است و بررسی‌ها نشان می‌دهد این فروش هم تمام شده است و عرضه ها کاهش پیدا می‌کند.
خواجه‌نصیری در مورد دلایل ریزش شاخص در روزهای اخیر گفت: به نظر می‌رسید که بیشتر فضای نگرانی و ناامید در بازار ایجاد شده و چند روز شاخص به دلایل متعددی منفی شده بود و بعد هم این موضوع تشدید شد.

وی اظهار داشت : بازار هم نتوانست نگرانی‌های سرمایه گذاران در این مورد را مدیریت کند و به همین خاطر بازار در دام نگرانی‌های تشدید شونده‌‌ای افتاد که بخش زیادی ناشی از شایعات بود ، متاسفانه بازار در فضای منفی درگیر شایعاتی می‌شود و اخبار منفی که منتشر می‌شود ، این نگرانی‌ها را تشدید می‌کند.

معاون سازمان بورس تصریح کرد : به همین دلیل مدیریت کردن این فضای روانی طول کشید و با متعادل شدن فضای روانی بازار و مدیریت آن و بازگشت امید، به این دلیل که سهم ها از نظر بنیادی شرایط خوبی دارد و روزهای پررونقی را شاهد خواهیم بود.

خواجه نصیری افزود : هنوز اعتقاد دارم که بازار سرمایه پربازده ترین بازار موجود برای سرمایه گذاری است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۷
حمایت حقوقی دیروز فقط در حد حرف بود چند درصد خرید دیروز متعلق به حقوقی بود
احد
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷
به نظر من در آیین نامه تاسیس صندوق های سرمایه گذاری لازم است بازنگری شود.
صندوق ها باید سرمایه اولیه هنگفتی داشته باشند ومتکی به آورده سهامداران نباشند تا در صورت خروج احتمالی سهامداران در شرایط نامساعد بازار بجای پیشگیری از خرابی بازار با عرضه های مکرر بحران ذا تشدیدکنند.
رضا
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴
فلسفه ایجاد این صندوقها جلوگیری از ورود سهامداران بی تجربه و هیجانی به بازار بوده ولی متاسفانه خود این صندوقها باعث رشد و افتهای هیجانی در بازار شده اند ای کاش به شکلی این صندوقها محدود یا قانونمند میشدند
سعيد
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
اگه راست مي گن صف خريد كالبر رو جمع كنن.....
مجید
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
جالبه چندین بار در عرض 10 ثانیه سهامدارای حقیقی بانک صادرات 5 تا 10 میلیون عرضه میکردند!!!!!!!!!!!!