بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر : ۱۱۶۱۷۶

شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ایسنا، مقابله با دلال‌بازی را موثرترین راه برای خانه‌دار شدن مردم عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که با موضوع " موثرترین راه برای کمک به خانه‌دار شدن مردم چیست؟ " از بین چهار گزینه " افزایش وام مسکن"، " اجرای طرح‌های دولتی"، " مقابله با دلال‌بازی" و " مالیات سنگین بر معاملات مکرر" ، مقابله با دلال‌بازی را موثرترین عامل در راستای کاهش قیمت مسکن و کمک به خانه‌دار شدن مردم مطرح کردند و در رتبه‌های بعدی به افزایش وام مسکن، مالیات سنگین بر معاملات مکرر و اجرای طرح‌های دولتی رأی دادند.

در این نظر سنجی که به مدت یک هفته روی سایت ایسنا برگزار شد 10 هزار و 245 نفر شرکت کردند که 44.15 درصد آنها به مقابله با دلال بازی، 21.41 درصد به افزایش وام مسکن، 19.93 درصد به مالیات سنگین بر معاملات مکرر و 14.51 درصد به اجرای طرح دولتی رأی داند.

راههای متعددی برای کمک به خانه‌دار شدن مردم وجود دارد که چهار گزینه مطرح شده در این نظرسنجی بر اساس مهمترین مطالبات روز بازار مسکن و نظرات کارشناسان این بخش انتخاب شده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود نوسانات اخیر بازار مسکن که از نیمه دوم سال گذشته اوج گرفت تحت تاثیر عوامل متعددی همچون مسائل سیاسی است اما طبق نظر مردم دلال‌بازی و واسطه‌گری سودجویان در بازار مسکن مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت مسکن و به تبع آن مقابله با این عاملان بهترین راهکار در راستای کمک به خانه‌دار شدن مردم است. اغلب کارشناسان نیز بر این باورند که باید دست دلالان و سوداگران کوتاه شود تا بازار مسکن کمی نفس بکشد.

به عقیده برخی مسئولان و صاحب‌نظران نیز اجرای طرح مالیات بر معاملات مکرر و واحدهای مسکونی خالی می‌تواند بازار مسکن را بهبود بخشد و اجرای طرح‌های دولتی از جمله مسکن اجتماعی، حمایتی و مشارکتی که دولت یازدهم در نظر دارد می‌تواند دهک‌های مربوطه هر یک از این طرح‌ها را خانه‌دار کند.

همچنین افزایش وام مسکن به اندازه‌ای که بخش چشمگیری از قیمت یک واحد مسکونی در کلان‌شهرها را تامین کند می‌تواند بازار را رونق دهد و برای متقاضیان پشتوانه‌ای باشد که اخیرا در این راستا تسهیلات مسکن از 20 به 35 میلیون تومان افزایش یافت اما اکثر دست‌اندرکاران بر این باورند که این میزان وام چند سال پیش کمک حال خریداران بود و اکنون تاثیر بسزایی به ویژه در کلان‌شهرها ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
توکلی
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
به نظر میآید هر چقدر دولت درامور مسکن دخالت نکند به نفع مردم می باشد زیرا اگر دولت در امر مسکن دخالت کند اوضاع را خرابتر میکند وباعث فرار سرمایه از بازار مسکن میشود وتنها کاری که از دولت بر می آید ایجاد ثبات در با زار مصالح سا ختمانی است
علی
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
تا حالا چندین بار بحث مالیات برخانه هارو کشیدن وسط چرااجرا نمیکنن .