بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
مستطيل شيشه اي تالار

پاسخ سهامداران به مسئولین

امروز نماد ایران خودرو پس از بانک صادرات بیشترین حجم معاملاتی را بخود اختصاص داد.
کد خبر : ۱۱۶۲۰۱
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 92.11.09 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 994 واحد رشد به رقم 62094 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1488 واحد افزایش عدد 156090 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 1153 واحد رشد به رقم 82797 واحد رسيد.

همچنین در این روز هلدینگ سرمایه گذاری غدیر با 94 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 13 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 31 واحد افزایش به رقم 817 واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی مارون با 6 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 3927 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس امروز توانست 1153 واحد رشد نماید که به این ترتیب با پشت سر گذاشتن یک روز سرنوشت ساز شاخص توانست در کانال 82 هزار واحد وارد خود را تثبیت نماید. امروز نیز حمایت ها به نحو مطلوبی ادامه یافت و شاهد تأکید رییس سازمان بر گذرا بودن این نوسانات بودیم. همچنین در این روز اتفاق نادری در تالار افتاد. محمد حسن ابوترابی نایب ریس اول مجلس شورای اسلامی امروز به همراه رییس سازمان بورس و مدیر عامل شرکت بورس و برخی از مدیران حقوقی مطرح بازار سرمایه در تالار بورس اوراق بهادار حضور یافت. این حضور می تواند نشانگر تعامل بیشتر مجلسی ها و توجه بیشتر آنها به دغدغه های بازار سرمایه باشد.

به گزارش بورس نیوز، اتفاقات مذکور در مجموع باعث رفع بسیاری از نگرانی ها در بین فعالان بازار سرمایه شد که در نهایت حجم معاملات نیز با ادامه روند صعودی خود به 752 میلیون سهم رسید. در معاملات روز جاری نمادهای سرمایه گذاری غدیر، تاپیکو و فارس بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. البته امروز کمتر نمادی یافت می شد که افت شاخص را باعث شود. ولی از روند معاملات و نمادهایی که بیشتر مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفتند می توان گفت که در مجموع گروه هایی همچون پتروشیمی ها بانکی ها و خودرویی ها و در نهایت فلزی ها نرخ رشد بیشتری را تجربه کردند.

به لحاظ حجم معاملات نیز این موضوع قابل مشاهده است امروز نماد ایران خودرو پس از بانک صادرات بیشترین حجم معاملاتی را بخود اختصاص داد. در پایان ساعت کاری نیز در گروه خودرویی و گروه بانکی و برخی از نمادهای گروه سرمایه گذاری ها بیشترین تقاضا به ثبت رسید و در مقابل پیمانکاری ها و ساختمانی ها به همراه برخی از قطعه سازان خودرویی بیشترین حجم عرضه را به خود اختصاص دادند.

در پایان گفتنی است اتفاق روز جاری بازار نشان داد که چنانچه مسئولین در شرایط سخت توجه ویژه ای به بورس داشته باشند و به جای نادیده گرفتن واقعیت ها اقدام عملی انجام دهند فعالان بازار سرمایه نیز پاسخ مناسبی به آنها خواهند داد که این روند بطور قطع به نفع همه می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مالباخته بورس
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ عزیز دل دیر آمدی!!!! وقتی همه ضرر سنگینی کردند آمدی!!!!
ناصر
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
گول نخورید دوباره برید توی صف خرید به هیچ کدوم از وعده های مسولین توجه نکنید .....همشون دروغ میگن .....بازار بورس دو روز دیگه دوباره سقوط میکنه
امیر
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
امروز بازار خیلی هیجانی بود مسئو لین بورس ترتیبی اتخاذ کنند هر روز یه مسئول ارشد نظام از بورس دیدن کند یاد زمانی افتادم که از سایت ایران خودرو دیزل دیدن نمودن...
کاظم میرزایی
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
سلام گرم به شما بورس نیوزهای عزیز.ازاینکه در این دوهفته ترسناک به ما خورده سهام داران اطلاع رسانی کردید متشکریم.ولی ای کاش اخبار به موقع بدست ما میرسید نه بعد از مردن سهراب.با دلگرمی شما حتی یک سهم هم نفروختیم تا لا اقل خوشهال باشیم گول دلال بازی از ما بهتران که همیشه اخبار دست اول بدست انهاست را نخوردیم.دست تک تکتان را میبوسیم.
مهدی
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
این ماه فقط خرید سهام بنیادی خصوصا وبملت که افزایش سرمایه دارد فملی . فولادیهاو کروی. فلوله. پتروشیمیها با احتیاط خودروییها غیر از سرمایه سایپا و زامیادو.و.و. سیمانیها خصوصا سشرق این تبلیغ نیست بورس نیوز عزیز>>>>>>>
مريم
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸
اين مثبت شدنها دستوي و موقتي است بورس حبابي است
پيام
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
هنوز اتفاق ملموسي در خودروئيها و قطعه سازيها نيفتاده و تا ورود قطعات جديد به خط توليد يك سال زمان لازم است خاذين خشرق خاور خكاوه حباب بالايي دارند
فريد
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
حباب بورس براي جمع آوري نقدينگي از دست مردم و محبوس كردن يا از بين بردنش بود
فرنام
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹
گروه حمل ونقل و بخصوص كشتيراني بسيار حبابي هستند
سهيل
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹
بورس فعلا قابل اعتماد نيست
رامين
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
بورس حبابي است چرا نميخواهيد قبول كنيد
رضا
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶
بورستون وحشتناك حباب داره
مجید
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
علیرغم زیان ده بودن سهم بدی نیست ولی زامیاد از زیان در امده و احتمالا سود قابل توجه ای خولهد داد و سرمایه گذاری سایپا بنابه تحلیها سهم خوبی است
رضا
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۴
گل بود به سبزه نيز آراسته شد پتروشيميها ديگر مجوز صادرات ندارند نرخ خوراك هم 15 سنت تصويب شد برو حالشو ببر تاپيكو 300 نومان .
ابراهیم
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱
بهتر است به جای درج نظرهای منفی و غیر علمی ، با ذکر دلایل کافی نظر دهید .
در صورت بررسی و مقایسه ، بورس هیچ حبابی ندارد.
فرزان
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸
نفت سپاهان يهم خوبي براي عرضه اوليه است
ابی
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
باور کنید بورسی که مکان سفته بازی و دلالی باشه رو نمیشه با حمایت دولتی و تزریق آمپول و مسکن دولتی سر پا نگهش داشت. این بورس دولتی بود که با این حمایت دولتی تر هم شد ای وای خدا..
رضاv
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
دوستان مواظب کفپارس باشید بگفته یکی ازمسئولان شرکت بیش از20میلیاردزیان انباشته و50میلیاردبدهی که زمینه ان خالی است