بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
مدیر مالی "فنورد" عنوان کرد:

احتمال تعدیل مثبت سود برآوردی هر سهم

با توجه به کاهش شدید قیمت محصولات و همچنین افت قیمت مواد اولیه در چند ماهه اخیر، بازار فولاد و شرکت های فولادی با بحران مواجه شدند زیرا قیمت مواد اولیه به همان نسبت قیمت محصولات کاهش نیافت و در نتیجه شرکت های فولادی دچار دگرگونی شدیدی شدند.
کد خبر : ۱۱۶۲۰۸
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 194 ریال برآورد شده است. این در حالی است که براساس عملکرد واقعی 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال 92، درآمد هر سهم به میزان 181 ریال بوده است که حاکی از پوشش 93 درصدی بودجه برآوردی طی مدت مذکور می باشد.

در این راستا، شهرستانی، مدیر مالی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید قیمت محصولات و همچنین افت قیمت مواد اولیه در چند ماهه اخیر، بازار فولاد و شرکت های فولادی با بحران مواجه شدند زیرا قیمت مواد اولیه به همان نسبت قیمت محصولات کاهش نیافت و در نتیجه شرکت های فولادی دچار دگرگونی شدیدی شدند.

از طرف دیگر، به دلیل عدم تخصیص بودجه دولت به پروژه های عمرانی، فعالیت های عمرانی و ساختمانی با بحران مواجه هستند بنابراین با توجه به اینکه استفاده صنعت فولاد، در فعالیت های عمرانی و همچنین در فعالیت های ساختمانی می باشد در نتیجه در صنعت فولاد، تقاضا وجود ندارد و حتی در صورت وجود تقاضا، با توجه به قیمت مورد تقاضا، حاشیه سود کاهش می یابد و بنابراین تولیدکنندگان فولادی با زیان و یا در حالت خوشبینانه روی خط بودجه قرار دارند.

وی افزود: به نظر می رسد افزایش وام مسکن دولت، باعث رونق در بازار مسکن شود و در نتیجه تأثیر مثبتی بر میزان فروش محصولات فولادی نیز داشته باشد.

همچنین علت افزایش قیمت مواد اولیه به دلیل وابستگی مواد اولیه به صنعت خودرو می باشد لازم به ذکر است مواد اولیه محصولات فولادی، ضایعات قراضه می باشد و بخش عمده این ضایعات در صنعت خودرو است که با توجه به اینکه تولید خودرو از اواخر سال 91 تا مهر ماه سال 92، با مشکل مواجه شد و افت چشمگیری داشت در نتیجه عرضه مواد اولیه کاهش و قیمت آن، افزایش یافت.

شهرستانی تصریح کرد: به نظر می رسد با آزاد شدن دلارهای بلوکه شده در بانک های خارجی به تبع تحریم ها و تزریق نقدینگی به فعالیت های عمرانی، بازار مسکن رونق بگیرد و در نتیجه بازار فولادی ها نیز به التبع رونق خواهد گرفت.

همچنین مدیر مالی "فنورد" در ارتباط با طرح توسعه ورق عریض افزود: طرح مذکور، در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید در حال حاضر نیز، در تلاش برای تأمین مالی طرح توسعه مذکور هستیم. اما هم اکنون به دلیل عدم نقدینگی و همچنین مشکلات در زمینه تسهیلات بانکی، این طرح با پیشرفت کندی مواجه است امیدواریم با تصویب افزایش سرمایه و استفاده از تسهیلات بانکی، طرح توسعه مذکور با سرعت بیشتری انجام شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر