بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
مدیر صندوق سرمایه گذاری گنجینه بهمن عنوان کرد:

پیش بینی روند صعودی برای دو صنعت بورسی

بازار سرمایه طی سال 92 رشد سریعی را تجربه کرده و علت آن در این است که پارامترهایی همانند دلار طی این مدت، رشد داشتند.
کد خبر : ۱۱۶۲۱۰
با توجه به افت شاخص در روزهای گذشته و آغاز مجدد روند صعودی شاخص طی اواخر هفته گذشته، به بررسی روند شاخص در روزهای آتی پرداختیم.

در این راستا، مهدی بیگلری، مدیر صندوق گنجینه بهمن، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بازار سرمایه طی سال 92 رشد سریعی را تجربه کرده و علت آن در این است که پارامترهایی همانند دلار طی این مدت، رشد داشتند و در نتیجه درآمد حاصل از فروش صادراتی شرکت ها و به دنبال آن سود شرکت ها افزایش و به دنبال آن قیمت سهام شرکت ها نیز افزایش یافت.

در نتیجه در 9 ماه گذشته ارزش بازار سهام به ارزش جایگزینی آنها رسید. بنابراین با توجه به رشد سریع بازار سرمایه، سهامداران همچنان منتظر شناسایی سود بالاتر بودند در چنین شرایطی بازار سرمایه به دنبال بهانه ای برای اصلاح کوتاه مدت بود و در این میان شایعات تغییر مدیریتی سازمان بورس و بحث های مربوط به بودجه کشور و همچنین ابهامات نرخ خوراک پتروشیمی ها و نرخ بهره مالکانه نیز، باعث افت بیشتر شاخص شد همچنین سهامداران حقیقی با فروش هیجانی سهام به دلیل نگرانی ناشی از کاهش قیمت سهام، افت بیشتر شاخص را باعث شدند. بطور کلی می توان افت شاخص را ناشی از اصلاح قیمتی سهام و همچنین شایعات دانست.

وی افزود: به اعتقاد بنده بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها، بهترین بازار برای سرمایه گذاری است و به نظر می رسد بازدهی شاخص بورس تا پایان سال 92، حدود 10 الی 15 درصد و در سال 93 نیز این بازدهی حدود 40 الی 50 درصد خواهد بود.

همچنین برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه باید دیدگاهی بلندمدت در نظر گرفت بطور کلی سال 93 بازدهی صعودی همراه با نوسانات متعادل خواهیم داشت.

بیگلری در خاتمه افزود: به نظر می رسد صنایعی که از تحریم ها متضرر شده اند و همچنین شرکت هایی که طرح توسعه در نظر دارند، با سودآوری بالاتری همراه خواهند بود. لازم به ذکر است صنعت پتروشیمی و خودرو نیز چشم انداز روشنی خواهند داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
سلام چرا قشیر بسته شده لطفا درباره بسته شدن طولانی حتاید بگید