بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
نایب رییس هیأت مدیره کارگزاری توسعه سرمایه دنیا عنوان کرد:

بازگشت رونق به بورس

در پی افت شاخص بورس، صبح دیروز مدیران شرکت های سرمایه گذاری گرد هم آمدند تا در خصوص حمایت از سهامداران و جلوگیری از کاهش قیمت ها در بازار سرمایه اقداماتی انجام دهند.
کد خبر : ۱۱۶۲۱۲
در پی افت شاخص بورس، صبح دیروز مدیران شرکت های سرمایه گذاری گرد هم آمدند تا در خصوص حمایت از سهامداران و جلوگیری از کاهش قیمت ها در بازار سرمایه اقداماتی انجام دهند.

در این راستا، صادقی، نایب رییس هیأت مدیره کارگزاری توسعه سرمایه دنیا، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده، ریزش شاخص بعد روانی داشته است چراکه افزایش قیمت برخی سهم های بازار پایه و فرابورس به صورت حبابی شده بود و برخی صنایع بیش از حد رشد کرده بودند، در حالیکه برای این رشد از نظر بنیادی دلیلی وجود نداشت در نتیجه با افت قیمت سهام مذکور، سایر سهام نیز به دنبال آنها با روندی نزولی قیمت همراه شدند.

وی افزود: در حال حاضر، با مشخص شدن بودجه 93، ابهامات موجود در بازار سرمایه برطرف خواهد شد. به نظر بنده، قانونگذار با نگاه تشویقی در مورد بودجه 93 می تواند بازار سرمایه را پر رونق نگه دارد.

بنابراین با توجه به منافعی که بازار سرمایه بر وضعیت کلی اقتصاد کشور می گذارد و باعث عدم رشد قیمت مسکن و دلار نیز می شود، در نتیجه انتظار آن می رود که مجلس بودجه 93 را با نگاه مثبتی بر بازار سرمایه وضع کند.

صادقی تصریح کرد: به نظر می رسد با توجه به گشایش مسایل سیاسی و گسترش روابط بین المللی ایران، سال 93 سال رشد اقتصادی باشد و فروش شرکت ها به دلیل رفع موانع صادراتی، افزایش یابد. در نتیجه با رفع تحریم ها، هزینه های مازاد تحمیلی به شرکت ها مرتفع می شود و سودآوری شرکت ها افزایش می یابد. بنابراین چشم انداز بازار سرمایه در سال 93، با بازدهی حداقل 50 درصدی شاخص کل، مثبت خواهد بود بنابراین سال 93، سال رونق و رشد اقتصادی می باشد.

همچنین نایب رییس هیأت مدیره، کارگزاری توسعه سرمایه دنیا اظهار داشت: به نظر بنده، دوران ریزش شاخص به اتمام رسیده و وارد فضای تثبیت قیمت ها شدیم پس از طی تثبیت قیمت ها، مجدداً رشد بازدهی شاخص آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است، تصویب بودجه 93، تأثیر بسزایی بر بازدهی شاخص تا پایان سال 92 و همچنین 93 خواهد گذاشت. شایان ذکر است با تصویب منطقی بودجه نیز، بازدهی شاخص تا پایان سال 92، حدود 10 الی 15 درصد خواهد بود. بطوریکه تصویب نرخ منطقی خوراک پتروشیمی ها و نرخ بهره مالکانه، باعث ایجاد اعتماد در بین سهامداران بازار سرمایه خواهد شد و از لطمات جبران ناپذیر به بازار سرمایه جلوگیری خواهد کرد.

وی در خاتمه افزود: قیمت های فعلی سهام بسیار ارزنده هستند و هم اکنون فرصت خرید مناسبی برای سهام می باشد. صنعت پتروشیمی و پس از آن معدنی و فولادی ها سودآوری مطلوبی خواهند داشت به اعتقاد بنده، بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها، بالاترین بازدهی را دارد و هیچ بازاری جایگزین مناسبی برای بازار سرمایه نخواهد بود و سهامداران در بازار سرمایه، بازدهی مورد انتظار خود را به دست خواهند آورد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
خیلی مردید. بزارید همین طور بره بالا من میخوام زن بگیرم به پولش نیاز دارم.
جلال
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
با سلام"امروز حقوقیها فروختند وحقیقیها خریدند؟؟؟حقیقی ها تا کی میخواهند فریب بخورند؟؟؟اگر بازار فردا منفی نبود هرچه که در این سالها اموخته ام به باد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارش
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
فقط خودرو و تجهیزاتی ها
ر
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
خيلي جالبه بود حقوق هاي از موضوعي خبر داشتند كه در برخي اكثر نمادهاي بزرگ فروشنده با حجم بالا بودند؟!!وبملت ،شپنا،شبندر ،.... بازم اصلاح ساخص و سهام هايي كه در كف خريده بودند دوباره انداختند به حقيقي ها!!
غلی
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
مچددا در بعضی از بانکیها و بعضی نمادهای دیگر حقوقیها شروع به عرضه گسترده ای کردند خواهشا این موضوع و علت آنرا پیگیری فرمایید.
علی ولی زاده
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
با سلام از خبرهای خوبتون ممنون پالایشی ها که حدود 4 ماه بود روند نزولی داشتند چه میشوند؟ ایمیل رو واسه چی میخواهید ؟ اگه رشدشون تمومه که خراج شم چون سبدم همش پالایشیه ! یه خبری یه دلخوشی یا ... واقعا ممنونم چون به سایت شما ایمان دارم .