بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
مدیر سرمایه گذاری صندوق صبا عنوان کرد:

سال 93 را با سه صنعت بورسی آغاز کنید

در حالیکه به نظر می رسید روند معاملات بازار سرمایه کشور طی هفته جاری تغییر جهت محسوسی نسبت به دو هفته اخیر داشته باشد اما این اتفاق با بازگشت شاخص کل بازار سرمایه به روند نزولی در معاملات روز گذشته رخ نداد بطوریکه در حالی شاخص در معاملات روز شنبه با رشد 1366 واحدی مواجه شد که روز گذشته 558 واحد آن را پس گرفت.
کد خبر : ۱۱۶۴۷۰
در حالیکه به نظر می رسید روند معاملات بازار سرمایه کشور طی هفته جاری تغییر جهت محسوسی نسبت به دو هفته اخیر داشته باشد اما این اتفاق با بازگشت شاخص کل بازار سرمایه به روند نزولی در معاملات روز گذشته رخ نداد بطوریکه در حالی شاخص در معاملات روز شنبه با رشد 1366 واحدی مواجه شد که روز گذشته 558 واحد آن را پس گرفت.

در همین راستا، قهرمانی، مدیر سرمایه گذاری صندوق صبا، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده روند شاخص تا پایان سال به صورت پله ای پیش خواهد رفت و در حالت کف، شاخص کل به 80 هزار و 800 واحد و در حالت سقف نیز به 90 هزار واحد خواهد رسید در واقع ادامه روند شاخص بستگی به اخبار مربوط به نرخ خوراک، بهره مالکانه و همچنین مذاکرات ایران و 1+5 در اواخر بهمن ماه در وین دارد و چنانچه شرایط بازار خوب پیش برود در سناریوی خوشبینانه، شاخص کل تا 98 هزار واحد نیز صعود خواهد کرد البته در شرایط سناریوی بدبینانه و با انتشار اخبار منفی و جو بد بازار حتی امکان ریزش شاخص تا 79 هزار واحد نیز وجود دارد که احتمال سناریو خوشبینانه بسیار بیشتر از سناریوی بدبینانه می باشد.

قهرمانی افزود: بطور کلی می توان گفت که تا پایان سال 92 شاخص کل با شیب ملایم صعودی همراه خواهد بود و سناریوی خوشبینانه به وقوع می پیوندد. همچنین بازار سرمایه در سال 93 نیز بر سایر بازارهای موازی از جمله بازار ارز، سکه و مسکن ارجحیت بیشتری خواهد داشت و به نظر می رسد بازدهی شاخص کل در سال 93 حدود 50 الی 60 درصد باشد.

وی در خاتمه تصریح کرد: به نظر می رسد که با دیدگاه میان مدت سرمایه گذاری در صنعت خودرو، پالایشگاهی و پتروشیمی با سودآوری مطلوبی برخوردار باشد. لازم به ذکر است صنعت پالایشگاهی به دلایل طرح های توسعه و افزایش قیمت حامل های انرژی و صنعت پتروشیمی نیز به دلیل رفع ابهامات در خصوص نرخ خوراک و همچنین رفع تحریم ها و قوانین هدفمندی یارانه ها و صنعت خودرو نیز به دلیل رفع تحریم ها و روابط تجاری با کشورهای خارجی با دیدگاهی میان مدت، بازدهی مطلوبی را به همراه داشته می باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احسان
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
جناب آقای قهرمانی تمامی شرکتهای پالایشگاهی محصولات خود را به قیمت 95% فوب خلیج فارس به فروش می رسانند و افزایش قیمت حامل های انرژِی در سود و زیان آنها تاثیری ندارد.
قق
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
سال 93 سال سقوط سهام است .
مثل سال 90 که قیمتها تا سال 91 با افت مواجه شد .
عسلجون
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
فقط فقط فقط گروه بیمه وبانک شک نکن
دوستی
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
خدا پدر ومادر دکتر احمدی نژاد را بیامرزد که شاخص رو از 12000 به 80000 کشوند تدیبر میخواد چکار کند خداداند
حسین
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
گروه غذایی رو ازدست ندین غالبر غاذر غشان
سلام
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
سیمانیها بهترین گزارش ها را ارعه میدهند...سال 93 برترین گزارشها را خواهند داشت ..گزارشهایی فراتر از انتظار.....
محمد
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
اقا وقتي دوستان حقو.قي كه سرمايه كلان دارند روند سهم ارام و رو به صعوده عكس روند حركت كرده و پايينتر قيمت ميگذارند براي فروش به اينم ميگن مهندسي
رضا
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
سلام : صنایع پتروشیمی وپالایشگاه شاید .اما صنعت ورشکسته خودرو هیچ چم انداز ی ندارد
حمیدرضا عابدی
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
گروه دارویی بهترین گزارش ها همراه با تعدیل رو دادن ولی فعلا دستور هست که بالا نرند
کارشناس
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
دوستان شک نکنید که سرمایه گذاری در صنعت نفت بدون شک سودآور خواهد بود. آغاز سال 93 روزهای سبزی برای صنعت نفت میشه . بهترین موقع خرید همین روزهای افت شاخص است .
reza
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
با کامنت2 تاحدودی موافقم نظر من این است سقوط
شاخص شروع شده واین سقوط یک سال ادامه دارد الان بهترین زمان خروج اربازار است
سلام
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
سیمانیها بهترین گزارش ها را ارعه میدهند...سال 93 برترین گزارشها را خواهند داشت ..گزارشهایی فراتر از انتظار.....
سینا
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
فقط بانکی ها بخصوص وپارس و وبصادرات
bf
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
صعنت خودرو ورشکسته"بود"....تغییرات صنعت خودرو با عوض شدن شرایط تحریم ها و آزادسازی ورود قطعات و بهترشدن وضعیت LCو حمل ونقل و لغو تحریم بیمه، بهتر خواهد شد و حداقل اینکه بکار بردن کلمه ورشکسته درموردشون بی احتیاتیه!
امید
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
سال بعد فقط سال خودرو چرا که اولین تحریم هایی که برداشته می شه خودرو هست تمام سرمایه گذارای خارجی هم تا حالا قراردادو بستند ولی متاسفانه چون خودشون دارن جمع می کنن اجازه نمیدن بره بالا
هادی
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
از کرامات شیخ ما این است.. شیره را خورد و گفت شیرین است

چرا تا 1ماه پیش از این پیشگو ها و مثلا کارشناس ها خبری نبود؟
شهلا
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
توی تمام این شرکت ها فقط و فقط سیما نی ها سود خوبی را به سهامدارانشان مپردازند
رضا
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
سال 93 سال سقوط بورس هست تا سود کردین بفروشین
کرمی
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳
پرپتانسیل ترین سهام بازار سرمایه درسال ۹۳ سهام خودرویی خواهد بود شرکت های خارجی سهام خودرو را خریداری خواهند کرد تحول و جهش در میان مدت درسهام خودرویی اتفاق خواهد افتاد
حسن
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶
به نظرم تعاوني مسكن دارائي همدان از همه سهاما بهتره .
Ali
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۷
هيچ برهه اي از زمان بورس دو سال پشت هم خوب نبوده
حرفه اي ها الان حتي يدونه سهم هم ندارند
سال ديگه سال بورس نيست
lrabbi
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
فقط فولاد بخرید و به محکم بدنش اطمینان کنید
بهزاد
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰
حمایت دولت از خودرویی ها و قطعه سازان با افزایش تعرفه واردات و دادن مجوز برای تجدید دارایی ها و افزایش سرمایه و برداشتن تحریم خودرو و ورود رنو و پژو به بازار و ایجاد تحول در صنعت قطعه سازی و خودرویی این گروه را بدو تردید لیدر بازار خواهد کرد و میانگین قیمت را تا 1000 تومان در هر سهم بالا میبرد. همچنین حرکت نقدینگی از پتروها به سمت خودرویی ها