بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
مدیر سرمایه گذاری صندوق مشترک آرمان عنوان کرد:

نیاز بازار به حمایت حقوقی ها/رفتار هیجانی ممنوع

با بررسی روند شاخص و افت بی سابقه این نماگر طی روزهای گذشته و همچنین تغییر روند مجدد شاخص از اوایل هفته گذشته امروز نیز با افت 558 واحدی دماسنج اقتصاد مواجه بودیم.
کد خبر : ۱۱۶۴۸۳
با بررسی روند شاخص و افت بی سابقه این نماگر طی روزهای گذشته و همچنین تغییر روند مجدد شاخص از اوایل هفته گذشته امروز نیز با افت 558 واحدی دماسنج اقتصاد مواجه بودیم.

در این راستا، صفرپور، مدیر سرمایه گذاری صندوق مشترک آرمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بازار پس از افت بی سابقه شاخص کل، نیاز به تثبیت داشت لازم به ذکر است در شرایط افت شدید شاخص کل عده ای از سهامداران حقیقی نقدینگی خود را از بازار سرمایه خارج کردند و عده ای دیگر نیز سهام خود را فروختند و تا مدتی ترجیح دادند از بازار سرمایه به صورت مقطعی خارج شوند در چنین شرایطی، سهامداران حقیقی دچار بی اعتمادی نسبت به بازار سرمایه شدند با تغییر روند و صعود مجدد شاخص حقیقی ها مجدداً به بازار سرمایه اعتماد کردند دیروز نیز سهامداران حقیقی، رفتار هیجانی داشتند و دلیل آن را می توان بیم از افت مجدد ناشی از اصلاح شاخص دانست.

وی افزود: به طور کلی بازار سرمایه پس از گذر از شرایط افت، هم اکنون به دنبال شرایط ثبات می باشد که روند شاخص کل در بهمن ماه سال جاری را می توان همراه با نوسان پیش بینی کرد و در اسفند ماه نیز با توجه به پیش بینی سود شرکت ها به نظر می رسد با روند صعودی شاخص همراه باشیم.

به نظر می رسد بازدهی شاخص کل تا پایان سال 92، حدود 10 الی 15 درصد باشد. همچنین بازدهی شاخص در سال 93 نیز، حدود 40 درصد خواهد بود. به طور کلی می توان گفت بازار سرمایه در سال 93، همچنان بهترین بازار برای سرمایه گذاری خواهد بود.

صفرپور تصریح کرد: به نظر می رسد اگر حمایت حقوقی ها کم شود، شاخص کل با افت بیشتری رو به رو شود. با توجه به اینکه نقدینگی سهامداران حقیقی در بازار سرمایه افزایش یافته متأسفانه جهت دهی بازار نیز غیر منطقی می شود و با بازاری مواجه می شویم که با صف خرید و یا فروش همراه است و در نتیجه معاملات به صورت هیجانی انجام می گیرد و از تعادل در بازار سرمایه دور می شویم بنابراین چنانچه حقوقی ها حجم معاملات بیشتری نسبت به سهامداران حقیقی داشته باشند، می توانند نوسانات هیجانی در بازار سرمایه را کنترل کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شکرستان
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
شکف را نگاه کنید.اول سقف قیمتش رو 253 تومن میذارن.بعدامیکننش 1000 تومن.نمیدانیم منظور از بدون محدودیت نوسان قیمت چیست؟؟؟؟؟؟؟؟