بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : ۱۱۶۵۳۰

مهدی میرابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که هیأت فرانسوی که صبحامروز وارد تهران شده است، آیا بزرگترین هیأت تجاری از این کشور است، اظهارداشت: این هیأت تجاری نه تنها بزرگترین هیأت فرانسوی بلکه بزرگترین هیأت اروپایی پس از انقلاب است که به تهرانسفر است.

وی افزود: از سه ماه قبل شورای کارفرمایان فرانسه از ما تقاضا کردند تا یک هیأت تجاری به تهران بفرستند که متعاقب آن ملاقات‌هایی صورت گرفت و قرار بود تا 37 نفر از صاحبان صنایع به ایران بیاید، اما همانطور که می‌دانید با استقبالی که صورت گرفته است، 107 نفر از صاحبان صنایع از بخش‌های مختلف اقتصادی، ساعت یک بامداد امروز وارد تهران شدند.

وی افزود: این هیأت تجاری شامل صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق، حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی، دریایی، صاحبان صنایع خودرو، صنایع سیمان، صنایع فلزات و همچنین فعالان اقتصادی در حوزه‌های دارویی، بهداشتی، فن‌آوری ارتباطات و مخابرات IT و ICT ، صاحبان هتل‌ها، مؤسسات مالی، بانکی و تامین سرمایهو همچنین فعالان گردشگری است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت: هیأت فرانسوی 3 روز در تهران اقامت خواهند داشت و با واقعیت‌های ایران به صورت میدان آشنا می‌شوند و زمینه‌های همکاری را بررسی می‌کنند.

وی افزود: این هیأت تجاری امروز ملاقاتی با محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در اتاق بازرگانی ایران از ساعت 14:30 تا 16 خواهند داشت همچنین از ساعت 16 نیز ملاقاتی با بهروز علیشیری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی خواهند داشت.

میرابوطالبی گفت: فردا همایش ایران و فرانسه با حضور 400 نفر از صاحبان صنایع توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌شود.

معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت: استقرار دولت تدبیر و امید، موفقیت در مذاکرات ژنو و همچنین بحران‌های مالی اروپا باعث شده است تا کشورهای غربی و اروپایی برای برقراری ارتباط اقتصادی با ایران برنامه داشته باشند و به دنبال آن باشند از بازار ایران عقب نیفتند.

وی افزود: اینها متوجه شده‌اند ملت ایران یک ملت زنده و پویا است و نه یک ملت ایستا و هرچند که غربی‌ها با تحریم‌های شدید تلاش کردند تا ملت ایران را متوقف کنند اما نتوانستند، چرا که ما زنده هستیم و اگر با غرب نشد با جاهای دیگر دنیا ارتباط اقتصادی برقرار می‌کنیم و در واقع این تحریم کنندگان هستند که محروم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه آمدن هیأت‌های تجاری غربی برای ما یک فرصت مطلوب است، گفت: اینکه فعالان اقتصادی غربی تلاش می‌کنند تا به کشور ما بیایند نشان دهنده آن است که سیاستمداران غربی شکست خورده‌اند و فعالان اقتصادی آنها به عدم توانایی سیاسیون غربی پی برده‌اند.

میرابوطالبی گفت: اقتصاد غرب متوجه بی تدبیری سیاسیون خود شده است و دریافته که در این مدت فریب بی تدبیری آنها را خورده ‌است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
بورس نیوز توسعه در گرو پیوستن کشور به WTO است لطفا گزارش تهیه کنید
جوگير
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
خدائي دم فرانسوي ها گرم كه اينقدر ايراني ها رو دوست دارن در سخت ترين شرايط هم ايراني ها را تنها نمي گذارن
حتي