بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر : ۱۱۶۶۳۱
فرارو-همزمان با بارش گسترده برف در مناطق مختلف کشور وضعیت در شهر های شمالی همچنان بحرانی گزارش می شود. شرکت ملی گاز ایران در این باره هشدار داده است که اگر شهرهای مرکزی مصرف گاز خود را کاهش ندهند شهرهای شمالی با افت شدید گاز رو به رو می شوند.

به گزارش فرارو،پس از گذشت دو روز بحرانی در مناطق شمالی کشور به خاطر بارش سنگین برف اوضاع در این مناطق همچنان نا مساعد است. گزارش ها حاکی از ان است که با وجود این که برق تمام مناطق شهری استان مازندران امروز وصل شده است

همایون حائری مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه تامین برق در تمام شهرهای برف‌گیر شمال کشور برق تمام مناطق شهری و آب تمام شهرهای مازندران برقرار شده است، گفت: «هم اکنون برق تمام شهرهای مازندران و بویژه غرب این استان برقرار است.»

مدیرعامل توانیر با یادآوری اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق فراتر از دو متر بوده و موجب شده است برخی از تجهیزات شبکه برق مناطق در زیر برف دفن شده باشد از تلاش مداوم برای برق رسانی به روستاهایی که دچار قطعی برق شده اند، خبر داد و افزود: «مشکل اصلی برای برق رسانی به روستاهای فاقد برق، مسدود شدن راه های ارتباطی است که امیدواریم با فراهم شدن جاده دسترسی، روستاهای فاقد برق نیز به سرعت شناسایی و برقدار شوند.»

قطعی برق در دو روز گذشت غرب استان مازندران را فراگرفته بود. شهرهای چالوس، رامسر، نوشهر و تنکابن با قطع برق و آب مواجه بودند. تنکابن کانون این بحران بود که برخی گزارش ها از مرگ چهار بیمار در این شهر به خاطر در راه ماندن و دیر رسیدن به بیمارستان حکایت می کند.

اما این استان امروز با بحران افت فشار گاز دست و پنجه نرم می کند.

برخی از مناطق مازندران با قطعی گاز مواجه شده اند. شرکت گاز مازندران از قطعی گسترده گاز صنایع، جایگاه های سی ان جی، گاز ساختمان ادارات، واحد های تجاری، رستوران ها و هتل ها خبر می دهد.

سخنگوی شرکت ملی گاز در همین رابطه امروز هشدار داد که اگر شهرهای مرکزی مصرف خود را کاهش ندهند، شهرهای شمالی با افت شدید گاز مواجه می‌شوند.

مجید بوجارزاده با اشاره به شرایط حساس کشور، گفت: «در حال حاضر با سرد شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی در شب گذشته به 518 میلیون متر مکعب رسید که در واقع این میزان مصرف بسیار بالا منجر به افت فشار گاز در شهرهای شمالی کشور شده است.»

او مشکل افت فشار گاز در شهر آمل در استان مازندران را جدی دانست و گفت: «تنها راه چاره برای گذر از این شرایط صرفه جویی است.»

در همین حال رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از هماهنگی با سپاه برای در اختیار قرار دادن تجهیزاتش برای برف‌روبی و ارائه خدمات در مناطق برف‌زده به ویژه گیلان و مازندران خبر داد.

جواد قدمی گفت: «وضعیت در شهرستان چالوس بهتر شده اما در برخی شهرها نظیر تنکابن مشکلاتی وجود دارد که در هماهنگی‌هایی که با مدیریت بحران استان‌های تهران، البرز، سمنان، گلستان و قزوین انجام دادیم، بنا شد تا این استان‌ها دستگاه‌های برف روب خود را به مدت یک هفته به استان‌های گیلان و مازندران منتقل کنند.»

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از هماهنگی مدیریت بحران با سپاه پاسداران برای در اختیار قرار گرفتن تجهیزات و دستگاه‌های این نهاد برای امدادرسانی به برف‌روبی در استان‌های برف‌گیر و برف‌زده به ویژه مازندران و گیلان خبر داد و افزود: «با شهرداری تهران نیز برای ارسال دستگاه‌های برف‌روب به ویژه باب‌کت که قابل برف‌روبی در معابر فرعی را دارد، صحبت کرده‌ایم و بنا شده امکانات این نهاد نیز در اختیار قرار بگیرد.»

روز گذشته فرمانده سپاه رسما دستور ورود سپاه پاسداران برای کمک رسانی و مقابله با بحران شمال کشور را صادر کرد. در همین رابطه رییس جمهور نیز به سه تن از وزرا خود دستور تسهیل بررسی موضوع را صادر کرد.

اما بررسی میدانی در مناطق غربی استان مازندران حکایت از شرایط بسیار سخت زندگی دارد. کمبود مواد غذایی، قطعی آب و برق، نبود نان و افت شدید فشار گاز از مسائلی است که ساکنان این مناطق با ان روبه رو هستند.در همین حال قیمت مواد غذایی در این مناطق به شدت افزایش یافته است.

غرب کشور در محاصره برف
اما وضعیت مشابه در استان های شمالی در غرب کشور به وجود آمده است. از استان های کردستان، اردبیل، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، اراک و ... خبر می رسد که بسیاری از جاده ها مواصلاتی روستاهای مسدود شده است.

در کردستان راه های مواصلاتی 400 روستا مسدود شده است.

مدارس بیشتر این استان ها تعطیل شده اند و نیروهای امدادی در این استان ها به حالت آماده باش قرار گرفته اند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از بارش برف در جاده های 17 استان خبر داد.

سرهنگ محمدحسین حمیدی گفت: «بر اساس آخرین اخبار بارش برف در جاده های گیلان، سوادکوه و چالوس، قزوین، اصفهان، زنجان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، کردستان، لرستان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، کرمان، سمنان، خراسان شمالی و یزد بارش برف ادامه دارد ضمن اینکه بارش باران در جاده های استان هرمزگان آغاز شده است.»

وی ادامه داد: «تردد در جاده های برفگیر تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و ماموران پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی جلوگیری می کنند.»

تهران در حالت نیمه تعطیل
بارش شدید برف در تهران نیز این شهر را به حالت نیمه تعطیل در آورده است. روز گذشته آموزش و پرورش تهران اعلام کرد که امروز فقط مدارس ابتدایی تعطیل است اما امروز صبح سختی تردد در در پایتخت و بارش سنگین برف د مناطق شمالی شهر باعث شد که تمام مدارس در نوبت بعد از ظهر تعطیل شوند.

کارشناسان هواشناسی از ادامه بارشها در تهران تا فردا خبر می دهند. محمد اصغری گفت: «بارش برف تا فردا در کلانشهر تهران ادامه خواهد داشت و طی روز آینده از شدت بارش‌ها در پایتخت کاسته می‌شود.»

بنا به گفته اصغری، سرمای هوا تا پایان هفته در تهران و سایر مناطق کشور ادامه خواهد داشت این در حالی است که از ابتدای هفته آینده شاهد روند ملموس افزایش دمای هوا در نقاط مختلف کشور می‌شویم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
سلام واقعا خجالت آور نیست کشوری که اولین منابع گاز جهان را دارا است وبه محض بارش برف شهرهایش با کمبود گاز روبرو می شوند وقطع گاز .بعد صحبت از دست آوردهای هوا فضا می کنند .بهتر نیست به جای نمایش بی مزه دست آورهای فضایی به این دانشمندان بگویید تعدادی ماشین برف خور یا برف روب تولید نمایند که در اولین بارش برف مسئولین مات نشوند .مردم در راه نمیرند
محسن
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
وضع دومين دارنده ذخاير دنيا اينه
اينها همه واقعيت است كه يك سري از مردم متاسفانه چشمشان را به روي ان بسته اند
شهرام
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
بهتره بنويسين بحران چه چيزي در راه نيست بهتره
علي
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
هنوز نميتونيم بحران گاز داخلي رو رفع كنيم تا يه باد مياد گاز نيروگاهها و بتروشيمي و كارخانجات و ادارات و ..... قطع و مردم رو هم مكررا ميترسونيم كه امروز فردا گاز قطع ميشه. خدا رحم كرد صادرات گاز تعطيله . بعد 35 سال .....!!!!!