بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰
کد خبر : ۱۱۶۸۲۱
نماینده قائمشهر در مجلس گفت: راه‌های روستایی در مناطق برف‌زده قطع شده و دسترسی به آنجا نیست و مردم آب و برق و ارتباط تلفنی ندارند و از ۱۱۳ روستا هیچ اطلاعی در دست نیست.

به گزارش تسنیم، سید هادی حسینی نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش برف در شمال کشور گفت: در هفته جاری خبر بارش برف سنگین در شمال کشور را شنیدیم که در نگاه اول، این خبر خوشحال کننده است که در یک کشور خشک، بارش برف و باران شادی آفرین است، ولی در این برف چه اتفاقی افتاد؟

وی ادامه داد: جا دارد از آقای لاریجانی و ابوترابی‌فرد و همه بزرگان مجلس و دولت که کمک کردند، تقدیر کنیم. روز گذشته از طرف مجلس به همراه آقایان شریعت‌نژاد، احمدی لاشکی علیپور، خجسته، فیاضی و چاردولی مامور شدیم و به منطقه رفتیم.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس اضافه کرد: ارتفاع برف در منطقه‌ای که در ۵۰ سال گذشته حتی ۲۰ سانتیمتر برف نیامده و مردم، درخت‌ها، احشام و باغ‌هایشان به سرما و به یخ زدگی عادت ندارند، تا ۲ متر رسیده و مشکلات فراوانی ایجاد شده است. راه‌های روستایی قطع شده و دسترسی به آنجا نیست و مردم آب و برق و ارتباط تلفنی ندارند و از ۱۱۳ روستا هیچ اطلاعی در دست نیست.

قائمشهر در ادامه از سپاه پاسداران تشکر کرد و افزود: حقا امام راحل فرمود که اگر سپاه نبود کشور نبود و ما این سخن امام(ره) را دیشب دیدیم؛ تشکر مردم از سپاه را دیدیدم. مردم وقتی لباس و آرم سپاه را می‌دیدند، امیدوار می‌شدند. حسینی افزود: از عزیزان هلال احمر و استاندار که در مناطق برف‌زده اردو زده و ۲ تن از وزرا که شب گذشته در منطقه حضور یافتند، تشکر می‌کنم. گله نمی‌کنم اما از وزیر کشور خواهش می‌کنم که وزارت کشور باید جلسه ستاد بحران را در منطقه برگزار می‌کرد و وزیر حضور پیدا می‌کرد.

وی اضافه کرد: از مسئولین و همه مردم خواهش می‌کنم تا همه کمک کنیم و یک جمله بگویم که عزیزان، شمال کشور محل تفریح و استراحت شماست ولی در حال حاضر، مردم شمال کشور نیازمند مدد شما هستند، کمک و همت کنید و دست این مردم را بگیرید تا آسیب نبینند.

حسینی افزود: جا دارد که از ارتش که قرار بود از امروز وارد منطقه شده و کمک کند، تشکر کنم؛ انشاءالله با کمک ارتش، هوانیروز و همه نیروهای نظامی و انتظامی و همه مردم و دولتمردان این مشکل انشاءالله حل شود. آقای نوبخت هم قول داده که هرگونه کمک مالی لازم باشد، انجام می‌دهد. ما می‌خواهیم راه‌ها باز شود و مردم از محاصره نجات یابند.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان نیز در تذکری اظهار داشت: واقعا این سوال وجود دارد که چرا در کشور ما در موضوع پیشگیری اینقدر کم توجه و کم عمل هستیم. این همه ستاد به نام ستاد بحران مدیریت و ... دفتر و دستک، پاداش، حقوق، عنوان منشی ایجاد کردیم اما درحالی که برف در کل دنیا نعمت است، در کشور ما گرفتاری شده است.

وی ادامه داد:این چه وضعی است؟ چرا باید علیرغم اینکه هواشناسی اعلام می‌کند که سیل و باد و برف می‌آید، ما منتظر می‌مانیم، مسئله و گرفتاری پیش بیاید و انسانی کشته شود و بعد بگوییم این کار را کردیم و آن کار را کردیم و بعد تشکر کنیم.

نماینده لاهیجان خاطرنشان کرد: من به آقایانی که در مسئولیت‌های اجرایی هستند، تذکر می‌دهم. در رابطه با این موضوع از شما درخواست می‌کنم که این آقایان را بخواهید و بگویید چرا پیشگیری نمی‌کنید؟ مگر هواشناسی اعلام نکرده بود که حتما باید روستاها بسته شود و خانه‌ای خراب شود و مدرسه‌ای ریزش داشته باشد.

ندیمی افزود: ما واقعا سوال داریم. آقایان مسئول در دهه فجر از همه شما توقع داشتیم تا کام مردم را شیرین کنید. آفتاب و لگن دریافتی دارید، اما شام و نهار خدمت ندارید از دست این مدیران میانی به داد ملت برسید. وی اضافه کرد: خواهش می‌کنم که در رابطه با موضوع سبد کالا سبدی که می‌شد با کارت ارائه کرد و تنوع کالایی آن از نوع داخلی باشد، می‌شد در رابطه با موضوع مدیریت آن را وزارت به صنعت معدن که سابقه خوبی نداشت نداد.

ندیمی تصریح کرد: در حال حاضر گرفتار هستیم در حالی که دولت نیت خوبی داشت ما واقعا با شما از این جهت که پیگیری کنید، کار نظارت نخوابد ما سر در برف بودجه فرو برده‌ایم و مثل کبک سر را باید بلند کنیم و ببنیم مردم چه می‌کشند، کرامت مردم از یک طرف و گرفتاری‌ها از یک طرف، واقعا توقع پیگیری داریم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر