بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

پایان اصلاح شاخص بورس تهران

با توجه به این نکته که متولیان بازار سرمایه علاقه ای به خروج پول از بورس ندارند به نظر می رسد در سطوح ذکر شده اقدام به حمایت جدی صورت گیرد و بازار به روند صعودی خود برای دستیابی به اهداف بالای 100 هزار واحد برگردد.
کد خبر : ۱۱۶۹۶۵
به نظر می رسد که روند حرکتی شاخص کل در جهت تکمیل روند اصلاحی به حرکت خود ادامه می دهد به طوریکه از دوازده روز پیش توانست خط حمایت کوتاه مدت خود را رو به پایین بشکند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شکسته شدن خط حمایت شاخص در جهت نزول اتفاق مهمی برای روند شناسی شاخص محسوب می شود و کمک می کند روند شناسی آینده شاخص به طور صحیح صورت گیرد.

امیرعباس کنی ادامه داد: رفتار بازار در چند روز آینده بسیار تأثیرگذار خواهد بود بطوریکه اگر شاخص در برخورد با سطح حمایت 80789 در جهت شکست این سطح و به سمت نزول حرکت کند بیانگر این است که بازار انرژی لازم جهت برگشت روند در جهت صعود را نداشته بنابراین می تواند تا سطوح پایین تر هم به ریزش ادامه دهد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که در برخورد با سطح 80789 این سطح شکسته نشود بیانگر برگشت روند در جهت صعود تا محدوده قبلی یعنی سطح 89 هزار واحدی خواهد بود.

مدیر عامل اسبق کارگزاری راهبرد ابراز داشت: در صورت برگشت شاخص در جهت صعودی و رسیدن به سطح قبلی یعنی 89 هزار واحدی شاخص اصطلاحاً دو قله زده است در واقع وقتی دو قله می شود بیانگر این موضوع است که سیر نزولی بیشتر شاخص بازار سرمایه در حال آغاز می باشد بنابراین انتظار داریم در طی یک رشد تا سطح 89 هزار واحدی و دو قله شدن شاخص شاهد شروع یک سیر نزولی کوتاه مدت برای دستیابی به محدوده 77 هزار واحدی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: با توجه به این نکته که متولیان بازار سرمایه علاقه ای به خروج پول از بورس ندارند به نظر می رسد در سطوح ذکر شده اقدام به حمایت جدی صورت گیرد و بازار به روند صعودی خود برای دستیابی به اهداف بالای 100 هزار واحد برگردد.

امیرعباس کنی در خصوص پیش بینی روند شاخص تا پایان سال جاری و چشم انداز سال آینده اظهار داشت: با توجه به موارد ذکر شده به نظر می رسد شاخص طی روزهای ابتدایی هفته آینده در برخورد با سطح 80789 در جهت صعودی واکنش نشان دهد و شاهد برگشت روند باشیم.

لذا انتظاری که می توان از این رشد داشت حداکثر تا سطح قبلی یعنی 89 هزار واحد ا پایان سال جاری است که اگر شاخص نتواند به این سطح در سال جاری برسد باید تا محدوده 77 هزار واحد اصلاح صورت گیرد تا انرژی لازم برای یک صعود قوی را در خود جمع کند که در صورت وقوع این نظریه شاخص توانایی دستیابی تا سطوح 144 هزار واحدی طی سال آینده را خواهد داشت.

در خاتمه این کارشناس بازار سرمایه به سرمایه گذاران توصیه کرد تحت تأثیر هیجانات قرار نگیرند و با صبر و پرهیز از رفتارهای غیر منطقی سهامداری کنند که بزودی با اتمام اصلاح روند صعودی آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲
شايد يكي از علل التهاب بازرا اظهار نظر غير كارشناسي به اصلاح كارشناسان مي باشد كه شما با آنها مصاحبه نموده ايد. شايد بورس نيوز يكي از علل افت شاخص باشد
ar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲
استاد جان روند نزولي بازار به علت يك عامل غير قابل كنترل ولي موثر (مصوبه مجلس درخصوص نرخ خوراك و...)است . بنابر اين تحليل جنابعالي وقتي درست است كه بازار به روال عادي خود باشد. ليكن نزول شاخص تا زماني كه بازار اين عامل را در خود هضم كند ادامه پيدا خواهد كرد .
افشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳
چقدر میگیرن این کارشناسا از این ....میگن باورمون شد طمع چیز بدیه اگر ادم به روزی تقسیم شدش راضی نباشه همین میشه ما که رفتیم به این دروغام دل خوش نمی کنیم .این دام جای دگر نه
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵
دیگه خسته شدیم ما که برای جلوگیری از سکته کردن جرأت بازکردن سایت بورس را نداریم.
مملکت افراط و تفریط همینه دیگه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳
شاخص غير واقعيه
صادق
UNITED STATES
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵
دانشگاه احمدی نزات باز نشده کارشناس ، مشاور ، دکتر ، مهندس ... بیرون ریخته . انچه باعث عقب ماندگی ایرانیان است وجود کارشناسان بسیار و از جان گذشته می باشد .
بی اسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۰
بورس نیوز جان
جوووون خودت اینقد صحبتای کارشناسانه!!! نذار تو سایت . ما نخوایم نظر کارشناسی بدن کیو باید ببینیم !!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
می گویند یک روز مللا به همسرش میگوید .ببین مردم چقدر ساده هستند و هر دروغ را باور می کنند .برای ثابت کردن حرفش میرود بالای پشت بام و فریاد میزند. اهی ملت .اهای مردم کوچه بالایی دارند اش میدهند . وقتی چند بار تکرار میکند .میبیند مردم دسته دسته کاسه برداشته اند وبه سمت کوچه بالایی میروند .فوری خودش میاید پایین و به همسرش میگوید .کاسه کجاست .فوری به من بده که دارند کوچه بالایی دارند اش میدهند . ما کارشنا سان و خودمان همچنین مردمی هستیم .پدر امرزیده این اعداد و ارقام با چه چیزی هم خانی دارد با رشد اقتصادی .بهره وری .نرخ بهره بانکی .رشد تولید ناخالص داخلی .دو تا خط میکشی میگویید شاخص 140 هزار .تجربه شما بهترین سرمایه شماست .
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹
بدبختی بورس ایران از روزی شروع شد که این اقای کنی تحلیل تکنیکال را در بورس ایران مد کرد .متاسفانه اکثر فعالین بازار سرمایه ایران کسانی هستند که دانش مالی ، حسابداری و اقتصاد را به خوبی نمی دانند به عبارتی فارغ التحصیل این رشته ها نیستند لذا با تحلیل بنیادی چندان رابطه خوبی ندارند در نتیجه برای اینکه بتوانند سهام شرکت ها را تحلیل کنند به دنیال جایگزین راحتی می روند که همین تحلیل تکنیکال است که این شیوه تحلیل کردن نتیجه اش همین می شود که الان سر بازار اومده است. برای مثال خیلی از سهم هایی که الان دارای صف فروش سنگین هستند و کسی هم حاضر نیست حتی به اندازه حجم مبنای آنها بردارد نتیجه خرید بر اساس تحلیل تکنیکال بوده است. لذا ترا به خدا اقای کنی از این شیوه تحلیل کردن دست بردارید. .می دونید اگر شاخص 77 هزار واحد بشه فولاد مبارکه ، اخابر ،فارس ، و کلا قیمت سهم ها چند میشه. میشه یک سوم. در نتیجه کار شاقی نکردید. چهار تا نمودارکنار هم میزارند و بعد پیش بینی قیمت می دهند. هر چی می کشیم از این تححلیل های است.
تارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰
همه چی بستگی به توافق ژنوومصوبات مجلس در مورد بودجه دارد.
طاهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
قشیر ی حقوقی تازه وارد داره که اگه بازار منفی نبود باید صف خرید میشد!
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
عرضه اولیه سازمان بهشت زهرا در نماد ثقبر جهت حمایت از مالبختگان حقیقی تا آخر هفته انجام خواهد شد
سید حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
فکر میکنم به پایان اصلاح شاخص نزدیک میشیم. امروز اگر از 80600 برگرده به کف دوقولوی محکم تشکیل داده و میتوان امیدوار بود به دو الی سه روز حمایت از بازار و تثبیت شاخص بالای 83600 واحد عملا اصلاح خاتمه یابد
............
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
اینی میگین شاخص میریزه بعد تا بیاد زیر80 همه شروع می کنند به سف فروش نکنید انصاف نیست اخه حلال حروم سرتون بشه
ابهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
می خواهی بگی دزدان دریایی اول داغون میکنند بعد به هدفشان میرسن
toosi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
این اصلاح نبود از ته تراشیدن بود-بله دیگه سهامدارای خرد رو با نظرای کارشناسی مزورانه وادار کردید سهامشون رو با ضررکلی بفروشن واز مابهترون بخرن -حالا که دیگه خیالتون راحت شد همشون مفت خریدن -شاخص رو تا بالای 100 هزار واحد بالا ببرید -این همون سیاست له کردن اقشار ضعیفه برای زندگی کردن یه عده سرمایه دار! سهام به درد اون بابای بدبختی که وام 30درصد گرفته اورده تو بورس نمیخوره ! اخه -پیفه ! اون بدبخت باید بره تو صف سبد کالا!
اسکندری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷
من دقیقا با دوستان موافقم بازار که فقط تحلیل تکنیکال نیست اصلا تکنیکال یه روش قابل اعتبار نیست که شما میرید از کارشناساش نظر میخواید
تا حالا بورس نیوز شده بره با یه کارشناس از لحاظ بنیادی بازار رو بررسی کنه؟؟؟؟؟؟؟
دفعه پیشم شاخص داشت بر می گشت که انقد این به اصطلاح کارشناساتون گفت رو 85 هزار شاخص دوباره اصلاح داره که مردم شروع به فروش رو محدوده های نزدیک به 85هزار کردند و الان به این وضع دچار شدیم!!!!!!!!!!!!
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹
آقاي كارشناس محترم لطفاً جواب اين سؤال بديد تاكنون حضرتعالي درشرايط مساعد كه به يقين ميدانيد درطول چند سال اخير اين شرايط كم سابقه است «منظورم شرايط سياسي واقتصادي كه مسؤلان دم از آن مي زنند»آيا شاخص بدين شكل سربزير شده بود كه 15روز بطور ميانگين تنها 2درصد از نمادها مثبت باشند؟ اين تحليل شما زماني مصداقيت پيداميكند كه بتوان چندتاسهم راجابجاكرد تاضرر ها نسببي باشند نه اينكه كل تابلوي بورس قرمز باشد ويا كل پرتفوي يك نفر 15روز يكسره قرمز 4درصدي باشد«كسي كه درپرتفوييش ازتمامي گروهها حداقل 2نماد»داشته باشد. بنابر تحليل شما ا... بختكي است الله اعلم البته دركارشناس بودن شما ماشكي نداريم ولي واقعيتهارا هم بگيد واگر راست ميگوييد بگيد چه دستهايي دركار بوده وچه كساني نقش اساسي در پايين آوردن شاخص داشتند؟ وچرا اين كار را كردند. يك نكته بگم وخلاص . عده اي از مسؤلين تازه به دورن رسيده دست به دست پسرخاله داده اند تاشاخص را به حدي كه آنها ميدانند نه شما تحليل گران وشايد هم بعضي از شما ها! ميدانيد اما نمي گيد تا بطور غير مستقيم وارد بازار شوند وتاشاخص را به 144واحد برسانند واز اين طريق پولهاي كلاني به جيب بزنند بنده شخصاً به سهامداران عزيز صبر جميل توصيه ميكنم.
نمک نپاش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹
سر صبحی شاد شدیم ...
.........
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
ولی نیاد تو سف فروش بسه این ترس ادم واسه بورس یکم باید دل داشته باشه اون موقع که سود می کردید هیچکس صداش در نیومد همینه دیگه قرار نیست همش سود باشه که صبر پیشه کنید ترو خداااااااااااااااااااااااااااااا
حميدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱
باعث تأسف است كه برخي خوانندگان بدون اطلاع از مسائل تكنيكال و فاندامنتال و صرفاً بر پايه احساساتشان به خود اجازه هرگونه توهيني به كارشناسان خبره بازار بورس را مي‌دهند. من پشتم مي‌لرزد وقتي مي‌بينم با اين دوستان مجموعه ميليوني سهامداران كشور را تشكيل داده‌ايم! اتفاقاً به نظر من تحليل آقاي كني يكي از دقيقترين تحليلهاي تكنيكال بر روي شاخص است و ايشان به هيچ وجه ادعاي بازگشت قطعي شاخص و آغاز روند صعودي را اعلام ننموده‌اند بلكه صرفاً به تحليل درستي از دو سناريوي ممكن پرداخته‌اند كه جاي تشكر فراوان دارد.
سید حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱
فکر میکنم به پایان اصلاح شاخص نزدیک میشیم. امروز اگر از 80600 برگرده به کف دوقولوی محکم تشکیل داده و میتوان امیدوار بود به دو الی سه روز حمایت از بازار و تثبیت شاخص بالای 83600 واحد عملا اصلاح خاتمه یابد
خدایار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
با سلام . متاسفانه تحلیل ها که تحت عنوان های کارشناسی درسایت بورس نیوز و دیگر سایت های مشابه در ارتباط با نوسان های غیر معمول اخیر در بورس اوراق بهاء دار انتشار می یابد، چندان دخلی به موضوع نداشته و فاقد ارزش کارشناسی و تخصصی است. بورس ایران چندان تحلیل پذیر نیست زیرا که تصمیم گیران در سطوح کلان اقتصادی فکر نمی کنند وظاهرا اقتصاد در اولویت نیست. وقتی تصمیم ها غیر اقتصادی و ناگهانی باشد، طبعا بورس دچار شوک می شود نه اصلاح. اگر تصمیم گیران در سطوح کلان کمی اقتصادی فکر کنند می دانند که هرگونه تغییر قیمت باید جامع و برنامه ریزی شده و بصورت تدریجی و هدفمند باشد تا بازار بتواند خود را با آن وفق دهد و دچار افت و خیز ناگهانی نشود. این قبیل تصمیم های پیش بینی نشده، قبل از آنی که بخواهد سودی عاید کشور کند، ایجاد رانت به نفع گروه های مشخصی می کند
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷
دوستان من هم 30-40 درصد تو ضررم ولی توصیه میکنم نفروشین 4-5 عامل دست به دست هم دادن که قیمتها افت کنن ولی کسایی که تو بازار بودن میدونن 2 ماه طلایی در راه
سهام بنیادی خوب دارین اصلا نترسین. بفروشین ،میاین بالاتر میخرین شک نکنید.
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷
بسمه تعالی
مسئولین ما این توانمندی را دارند همزمان با کاهش قیمت سهام ها شاخص را در جهت عکس مثبت نگه داشته و حتی اقدام به رشد شاخص تا بالای صد هزارتا را نیز همراهی کنند. . بدون اینکه آب از آب تکان بخورد همانطور که شاخص ده درصد کاهش نداشته ولی افت قیمتهای سهام‌ها تا 40 درصد کاهش داشته .
یاشار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷
به نظر من تحلیل و پیش بینی این کارشناس از نظر تکنیکی کاملا درسته . حمایت 80789 یه منطقه مهم برای بازگشت رونده .اگه قیمت از این منطقه برگرده تا نزدیک 89000 بالا میره ولی اگر این حمایت شکست بخوره احتمالا تا محدوده 74000 پایین میاد ولی با توجه به وضعیت چند شاخص احتمال برگشت روند در حال حاضر خیلی بیشتر ه .امیدوارم این اتفاق بیفته و در این قیمتها شاهد حمایت حقوقیها از بازار باشیم
afshin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
بورس نیوز با اخبار تحریک بر انگیز باعث خراب شدن بازار می باشد .از جمله می توان به کوبیدن سهم مپنا در هفته پیش اشاره کرد.
سیروس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
بورس نیوز عزیز هرکس که یک مدرک دانشگاهی داشت وچند سالی توی کارگزاری کرد نمیشه کارشناس .
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
ما بدنبال سود درایران هستیم خیلی ضرر کردیم ولیهیچ سهمی نفروختیم به ارزشهای مملکت خودپایبندیم لبیک لبیک به توسعه اقتصاد ایران
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
اون آقا که میگه مپنارو هفته پیش کوبیدن! مثل اینکه خبر نداره این نماد از دوهفته پیش بسته شده. شماهم مطمئن باشید هواشو دارن که حتی با شفاف سازی هم هنوز نماد باز نشده. چون اگه باز بود خیلی پایین تر میرفت.
yashar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
با نوجه به وضعیت قیمتها قبل از ساعت 8 مطمئن باشید بازار مثبت میشه حقیقیها نفروشید سهامتونو نگه دارید
با تجربه بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
با سلام. من از مردم ایران واقعا در عجبم! در بازار صعودی همه خوش بین و امیدوار به شکل چشم بسته خرید میکنند و حالا که بازار منفی شده دیگه جوری دارن قضاوت میکنن که گویی قیامت شده. همه بد بین و فروشنده. از یه چیز دیگه این مردم هم در عجبم که تو همه کاری کارشناس و متخصص هستند. آقای کنی از اساتید بزرگ تکنیکال ایران هستند که همه استادای امروزی روزی شاگرد ایشون بودن. تحلیلشون هم کاملا درسته. انشالا شاخص زیر 80000 نمیره
آرزو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
دوستان عزیز من هم مثل شما توی یه ضرر سنگین و باور نکردنی هستم، اما این دلیل نمیشه به تحلیل گران خبره و بورس نیوز بدو بیراه بگم و اونها رو دلیل مشکل بدونم،این بورس نیوز توی روزهای سبز بازار هم با ما بوده همونطور که کارشناسان بازار ، هر اتفاقی داره می افته مطمئن باشید بورس نیوز بی تقصیر هست، یه کم منطقی باشید اگر همین سایت بورس نیوز نبود شما اخبارو از کجا دنبال می کردید، از سایت آقا یا خانم فلانی که فقط به فکر پر کردن جیبشون و فروش اکانت سایتشون هستن، دوستان ببینید اخبار و گزارشات و مصاحبه ها چی هست بعد با عقل و منطق و مهارتی که دارید به اون واکنش شخصی نشون بدید نه اینکه همه رو به یک چوب بزنید.بورس نیوز همیشه با ما بوده ، ما هم همیشه با بورس نیوز خواهیم بود.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
بورس نیوز از شما تشکر می کنم واقعا بهترین سایت تاحالا دیدم سایت شما بوده یکی پیدا شده حرف دل مردم رو میزنه بهش توهین می کنند واقعا براشون متاسفم. بورس نیوز مچکریم
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
اگر پیش بینی کنیم که شرکتهای اروپائی و آمریکائی در صدد ورود به سرمایه گذاری در صنایع کشور هستند با در نظر گرفتن عاقلانه بودن افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها براساس دلار و سایر ارزها ، لاجرم قیمت ها به دلار محاسبه خواهد شد و ارزش پول ملی بیشتر خواهد شد لذا امکان ریزش قیمت سهم ها وجود دارد
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
با توجه به بسته شدن نماد های پتروشیمی شاخص ریزش محسوسی نخواهد داشت
سپنتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
همین رو سرو سامون بدید بعد دنبال رکورد زدن شاخص باشید .چتون شده عین این بچه ها کشکی کشکی میخواید شاخص بزنید . حالا گیرم زدید که چه ای بازار بیمار تحملشه داره تهش هم که معلومه یه عده بیچاره رو باز گیر میندازید. شما ها اگر میخواید خودی نشون بدید که نباید شاخص بزنید باید ثبات داشته باشید.
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
دوستان بیاید با هم دوست باشیم.من موندم شما ها که کمتر از چند سال در بورس فعالیت میکنید یه آدم تحصیل کرده و با اصل ونصب رو به سخره می گیرید.البته این از خصوصیات ما ایرانیهاست.باز هم دوست باشیم و به علم احترام بزاریم.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
توی این بازار فعلا تحلیل تکنیکال جواب نمیده!
کجای تحلیل تکنیکال دیدید که بازار با صف خرید باز بشه و همون روز با صف فروش سنگین هم داشته باشه!
این فقط علتش میتونه:
1- سردرگمی سرمایه گذار باشه
2- عدم اعتماد به بخش دولتی و بانیان بازار باشه
وقتی طرف میبینه که دولت فقط به فکر منافع شخصی خودشه، و از طرفی رسانه های دولتی به راحتی در جهت عکس واقعیت خبر پراکنی میکنن، به اعتمادی پیش میاد.
س.ح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
اگر دور اندیشی فعالان و بازیگران اصلی می بود و با توجیهات و دلایل منطقی قبل از شکل گیری این روند که دولت و مجلس روی نرخ خوراک و بهره مالکانه دست بگذارد مسئولین را توجیه می کردند این اتفاق نمی افتاد که اینها هرروز یک بامبولی برای بورس درست کنند
دولت که خودش سهام خلیج فارس را با قیمت هر سهم 1600تومان فروخته حالا انتظار دارد که سهامدار با توجه به نرخ اسمی سهام که 100تومان است سود گیرش بیاید واگر سهمی که ارزش اسمی آن 100تومان ولی ارزش بازار آن 4000تومان است 500تومان سود بدهد بوق و کرنا میکنند که 500درصد سود کردند در صورتیکه سود سهامدار 12.5%است بایستی مسئولین بی سواد را توجیه کرد آنهم با شکل مار شیدن نه با نوشتن کلمه مار
sam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
دوستی که تکنیکال رو مد شده آقای دکتر کنی و باعث بدبختی میدونند، لطفا راجع به تحلیل تکنیکال و همچنین استاد مسلم بازار بورس، جناب آقای دکتر کنی، مطالعات خودتونو بیشتر کنید.
تحلیل تکنیکال از سال 1376 در ایران مورد استفاده عملی در بازار فارکس بوده و سابقه و تجربه بد بدیل جناب اقای دکتر کنی رو هم از بزرگان بپرسید.
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
اقا پول ما از نصف هم نصفتر شده شاخص قلابی اصلاحش هنوز تموم نشده ؟؟ من که تموم سهامم بنیادیه اینه چه برسه به بقیه ..
این چه وضع مملکته اخه شب تا صبح خواب باما ووسپه ورومیبینم
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
با سلام خدمت دوستان و بورسی های عزیز
میدونم همه شاکی هستین و خیلی ضرر دادین و همه ی شمارو درک میکنم ولی لازمه بدونین دکتر امیرعباس کنی در سوابق کاری خود چندین سال استادی دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه تهران و تدریس در یکی از دانشگاه های آمریکا را دارا می باشد.و بنده چندین ساله از نظرات ایشان استفاده میکنم.با تشکر
m
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
حداکثر ریزش شاخص تا 5 درصد که بعید به نظر میرسه . یکم به روند شاخص از 91 و رابطش با افزایش سرمایه از محل داراییها به علت نرخ تورم و دلار نگاه کنید. یه نسبت سادست.
Rrrr
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
عججججججججب!
مهتاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
اصولا يكي از مزاياي اين ريزش يا همون سقوط اخير اين بود كه يك سري از افراد تكنيكال كار كه امروز مي خريدند و دو هفته بعد مي فروختند رو از بازار خارج كرد. سفته بازي و نوسانگيري جاي سهام داري رو گرفته و خودش يكي از بلاهاي بورس ايران است.
arash
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
باز جو گرفت بعضی هاروو!!!!
جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
چرا به جای ذکر دلیل برای پیش بینی فقط به تحلیل تکنیکال استناد میکنیم.
در بورس با بنیاد - تکنیکی خرید کنید
فعلا بورس در وضعیت بنیادی خوبی قرار ندارد
mahdi yazdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
به نظر من این کاهش یک برنامه از پیش طراحی شده بوده است. مثلا ابتدا اعلام میکنند که صادرات فولاد آزاد شده است و قرار است که فولاد هرمزگان در بازار عرضه شود و گویا مرحله دوم هدفمندی نیز وجود ندارد و لذا سهم را بالا میبرند ولی ناگهان ورق بر میگردد و نه خبری از عرضه فولاد هرمزگان است و حکم صادرات فولاد لغو می شود و داستان هدفمندی پررنگ میشود و سهمی که به قیمت بالای 500 تومان به مردم فروخته اند به قیمت 410 تومان سقوط میکند و این در حالی است که گزارش نه ماهه نیز غیر واقعی است. زیرا اگر قرار بود قیمت های سه ماهه سوم را برای سه ماهه چهارم در نظر بگیرند باید سودی بیش از این حرفها اعلام می کردند. همین داستان در مورد سهم هایی مانند کالسیمین و باما نیز وجود دارد.
ارزو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
حقیقی های محترم کم صف فروش درست کنید.بعدا میگید کار دولته.عزیز من شما سهاماتونو نفروشید ببینم چطور صف فروش میشه.ماشالاه حمایتم بلد نیستید که.سهامکه یکم یاید پایین انگار لولو خرخره دیدید فوری صف فروش درست میکنید.اح اح اح.همتون ضد حالید.بیایید دست به دست هم دهیم به مهر سهامهای خودمونو کنیم آباد.
ذره بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
هر روز داره سهام به بازار عرضه میشه و اگر اینطوری پیش بره سقوط بزرگ نزدیک است.هر چی دارین زودتر بفروشید که امروز بهتر از فرداست.یک زمانی تو آمریکا بورس مد شد و همه برای خرید سهام صف کشیدند و یکی از ثروتمندان معروف آمریکا به یه واکسی کنار خیابون کفشاش رو میده واکس بزنه که می بینه واکسیه از بورس و سهام صحبت میکنه!اون آقا بلافاصله کلیه سهام خودش رو همون روز بفروش میرسونه و میگه در بازاری که واکسی هم بیاد سهام خرید و فروش کنه باید ازش فرار کرد.درست بعد از این ماجرا و به فاصله چند روز بازار سهام آمریکا دچار سقوط غیر منتظره میشه و از هم میپاشه و ثروتمندانی بودند که کشتی تفریحی داشتند ولی به گدایی در خیابان رو آوردند!!!حالا میترسم حکایت شماهایی که در بورس مانده اید هم همین بشه.
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
خیلی خیلی برای سهامداران حقیقی متاسفم . تاسف من از این بابت است که وقتی پست های برخی از دوستان را مطالعه می کنم ، واقعا نمی دانم چرا وارد بورس شده اند ؟ آیا ورود به بورس فقط با داشتن اندکی سرمایه کافی است ؟ آیا فقط داشتن سرمایه برای ورود به بورس کافی است ؟ بسیاری از سهامداران اصلا اصول اولیه بورس را نیز نمی دانند . نمی دانند اصلا حق تقدم چیست ، سهم چیست ، قیمت آخرین و پایانی چیست ؟ اگر باور ندارید سری به تالارهای گفتمان بورس بزنید . اکنون نیز مشاهده می کنم که بسیاری از دوستان ، بدون اینکه این شخصیت بزرگ را بشناسند در حال توهین به ایشان و جبهه گیری هستند . دکتر ، استاد عزیز ، امیر عباس کنی ، یکی از بزرگترین کارشناسانی است که اگر مدیریت سازمان بورس به ایشان سپرده میشد شاهد نوآوری در بورس میبودیم . بجای اینکه از اطلاعات و توصیه های ایشان استفاده کنیم ، آیا درست است که جبهه گیری کنیم ؟

اون دسته از دوستانی که می گویند تحلیل معنی ندارد و بازار به علت نرخ خوراک پترو ها به این روز افتاده است ، باید توجه کنند :

پس چرا اکثر سهام بازار در افت و ریزش بسر می برند ؟ باید واقعیت را پذیرفت . نرخ خوراک پتروها فقط در خود گروه پتروشیمی و برخی سرمایه گذاری ها تاثیر داشت ولی سایر گروه ها با روند در حال حرکت هستند . لطفا با روند نجنگید .

باید با روند آشتی کرد . موج 4 نزولی به پایان خود نزدیک می شود . وقتی موج 3 صعودی در نزدیک به 90000 به اتمام رسید ، باعث تشکیل موج 4 شد که ریز موج های این موج کوتاه مدتی نیز تقریبا تکمیل شده است و پس از موج کوتاه ریزشی 4 وارد موج 5 صعودی خواهیم شد . این موج توانایی رشد بالایی را در 6 الی 7 ماه آینده دارد . البته خود موج 5 نیز دارای ریزموج هایی است .

آیا این یک تحلیل نادرست است ؟ دوستان عزیز ، بجای اینکه آه و ناله کنیم ، ابتدا وقتی وارد بازاری می شویم آگاهی لازم را کسب کنیم . بسیاری از فروشندگان سهام در حال حاضر ، نا آگاهان بازار هستند . سهامدارانی که تنها با سرمایه وارد بورس شده اند و نه با آگاهی و علم . بنده وقتی می دانم سهامم در میان مدت با 100 درصد رشد همراه می شود ، چرا باید در این قیمتها فروشنده باشم ؟ خب سرمایه دیگری پیدا می کنم و میانگین خریدم را کاهش می دهم . این بهترین راه کار است .

دوستان عزیز ، بنده به عنوان عضو کوچکی از قدیمیهای بورس عرض می کنم که از روز چهارشنبه بازار بورس وارد رشد خواهد شد و فردا نیز رشد خوبی را شاهد خواهیم بود . در ماه جاری اعتباری ها خریدهای چندانی نداشته اند و تاثیری در روند بازار نخواهند داشت . لذا فقط و فقط و فقط سهامداری کنید

کیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
خردادماه تمام شرکتای بورسی 24ساعت بعد از انتخابات به سود دهی رسیدن.اکثرشون تو گزارشات 3ماهه وشش ماهه شون تعدیل مثبت100درصدی میدادن فقط در عرض 24ساعت به سوددهی رسیدن این یعنی چی؟چرا اینقدر پنهانکاری میکنن؟مگه سهامدار حقیقی چه هیزم تری به اینا فروخته؟تا کی اینا میخان فقط به فکر جیب خودشون باشن؟چرا روی گزارشات این شرکتا نظارت نمیشه؟چرا چراوبازهم چرا؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
کلا پرت و پلا گویی مد شده، آخه کجای این بازار رو تکنیکال جواب میده که این حضرت آقا تارگت 144 هزار واحدی رو در نظر میگیره.
، من که به نقطه سر به سر برسم میفروشم و میرم توی کار قاچاق که نع مالیات بدم نع کارمزد و حمایت از تولید هم به من چه
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
جالبه یه عده آدم دارن ریزش شاخص رو از چشم تحلیل کنی میبینند! رفتار بازار کاملا بر اساس تکنیکال بوده و این حرف کنی کاملا با تحلیل سازگار هست در تقدیر شاخص هست که تا 76600 اصلاح بخوره اگر در کانال 80000 حمایت صورت بگیره باز هم شاخص بازخواهد گشت و اصلاح خودش رو کامل خواهد کرد من فقط با این قسمت از صحبتهای آقای کنی موافق نیستم که میگن حمایت جدی در قله قبلی میتونه از بازگشت شاخص جلوگیری کنه. من معتقدم در هرصورت شاخص تا 76600 با محدوده شکست 1000 واحدی از بالا یا پایین اصلاح خواهد داشت. و نظر دوستان رو مبنی بر دستوری بودن رسزش توهم توطئه میدونم یادمون نره که جاری شدن سرمایه از بورس به بازارهای موازی-مسکن، ارز و...- دولت رو با فشار و رکود تورمی مواجه میکنه. حرف آخر اینکه دست از این توهمات دایی جون ناپلئونی برداریم و وقتی یه باسواد پیدا میشه و یه پیش بینی میکنه که محقق میشه همه چی رو گردن خودش نندازیم که پیش بینیت باعث رکود شد. بلکه سعی کنیم از این به بعد به حرفش توجه بیشتری بکنیم و ازش سرمشق بگیریم و علم خودمون رو زیاد کنیم... دوستان بهتره عجولانه و با ضرر سهاممون رو نفروشیم چاره فقط صبر هست موفق باشید
mahdi yazdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
به نظر من این کاهش یک برنامه از پیش طراحی شده بوده است. مثلا ابتدا اعلام میکنند که صادرات فولاد آزاد شده است و قرار است که فولاد هرمزگان در بازار عرضه شود و گویا مرحله دوم هدفمندی نیز وجود ندارد و لذا سهم را بالا میبرند ولی ناگهان ورق بر میگردد و نه خبری از عرضه فولاد هرمزگان است و حکم صادرات فولاد لغو می شود و داستان هدفمندی پررنگ میشود و سهمی که به قیمت بالای 500 تومان به مردم فروخته اند به قیمت 410 تومان سقوط میکند و این در حالی است که گزارش نه ماهه نیز غیر واقعی است. زیرا اگر قرار بود قیمت های سه ماهه سوم را برای سه ماهه چهارم در نظر بگیرند باید سودی بیش از این حرفها اعلام می کردند. همین داستان در مورد سهم هایی مانند کالسیمین و باما نیز وجود دارد.
mahdi yazdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
در جواب کامنت بالا که توطئه یا دستوری بودن ریزش شاخص را مردود میداند زیرا معتقد است که دولت نمی خواهد پول وارد بازارهای دیگر شود، باید بگویم:
1. درست است که دولت نمی خواهد پول وارد بازارهای دیگر شود، ولی این خواسته با کاهش شدید قیمت سهام نیز میسر میگردد؛ زیرا کسی که قیمت سهمش به شدت طی مدت کوتاهی سقوط کرده است حاضر به فروش در قیمت های نازل نیست. زیرا این شخص اکنون یا کل سود یکسال گذشته اش را از دست داده است و یا اینکه در قیمتهای بالا خرید کرده و الان در ضرر شدید است. شاهد این مطلب کاهش شدید میزان خرید و فروش در این مدت است. و می توان گفت که همین خرید و فروش اندک، خرید و فروشهای ساختگی و با کدهای خاصی است که هدف اولیه آن کاهش قیمت سهام و جلوگیری از رشد سهام و در نتیجه جلوگیری از خروج سرمایه از بورس است. به معنای دیگر اگر افرادی در بورس سود کلانی را بدست آوردند آن پول را از بورس خارج کرده و به کار دیگر خواهند پرداخت. 2. علاوه بر این کاهش قیمت سهام باعث جذابیت بورس برای کسانی می شود که از رشد بورس عقب مانده اند و حتی کسانی که خود الان سهام دارند برای کاهش قیمت خرید خود و گرفتن میانگین سعی خواهند کرد که پول دیگری را وارد بورس کنند، که نتیجه آن جذب نقدینگی بیشتر به بورس خواهد شد. 3. اما کسانیکه الان به جهت کاهش شدید قیمت از فروش سهام خود خودداری کرده اند اکثریت با رشد سهام از بازار خارج نخواهند شد زیرا بازار بورس اعتیاد آور است و شخص سعی خواهد کرد که ضرر خواب پول خود را در این مدت جبران کند که ممکن است موفق شود یا دوباره در این تله بیفتد و تسلسل...
4. تمام گفته های بالا در توضیح این مطلب بود که کاهش شاخص لزوما باعث خروج سرمایه از بورس نمی شود بلکه گاهی عکس آن صادق است. 5. اما دلیل و شاهدی بر اینکه این ریزش می تواند ساختگی باشد یکی گزارشهای کاملا خلاف واقع و خلاف انتظار سهامداران و دیگری عدم حمایت از بازار از سوی حقوقی ها دانست مثلا حقوق های فولاد مبارکه ، این سهم را در قیمتهای 500 تومان نمی خرید ولی حالا که قیمت به 430 رسیده دارد میخرد. یعنی حقوقی می دانسته که این سهم به علت عدم حمایتش به این قیمتها خواهد رسید. بنابراین لازم است که ذکر کنم که افزایش قیمت سهام در این مدت هیچ گونه حبابی نداشته است، بلکه گزارش های داده شده بسیاری احتیاطی و خلاف واقع می باشد.
بی تدبیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
اگر اظهارنظرهای بعضی از این به اصطلاح کارشناسان وتحلیلهای تکنیکال وجود نمیداشت وضعیت بازار به مراتب بهتر بود
اقبال یارمهدوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
دوستان توهین به تحلیل استادانه ی آقای دکتربسیارغیراخلاقی ست حتی یک کودک هم انتقادرابه این شکل انجام نمیدهدبی تعارف بگویم بزدل نباشیدوسرمایه زندگیتان رادودستی تقدیم حقوقی های بزخروکفتارصفت نکنید به ارزش ذاتی سهامتان توجه کنیدبازارامروزباوجودبسته بودن نمادهای زیادی آنهم ازغولهای بورس به مقدارکمی نزول داشت منتظرروزهای طلایی باشید
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۰
باسلام واحترام
من یک شخص عادی وتازه وارد هستم واین را میخواهم بیان کنم وقتی من پنج ماه پیش وارد بازار بورس شدم شاخس روی 38 هزار بود ویک سهم در شرایت سخت وتحریم وبحران مالی 350 تومان بود حالا باشاخس روی 80 هزار شده 320 تومان حالا خدتان قضاوت کنید نه تحلیل تکنیکا ل میخواد نه بنیادی واین را بگویم که جنگ برسر قدرت وکشمکش های درونی باعث نابودی سرمایه های این سرمایه گزاران میشود بابا به چه قیمت من یک بچه مسلمان هستم و باخود فکرمیکنم خدابداد کسانی برسد که باعث بانی این وضع عذا شده اند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
تا پایان سال شاخص به 89 هزار نمی رسد گفتن از ما بود ما که رفتیم تا بعد عید ببینیم چی میشه
farhad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
چرا با پول مردم که بابدبختی پول در میارن این کارا رو میکنید .
شاخص روزی 1000واحد دره میاد پایین اخه تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محود قربانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
شاخص رو 5 موج نزولی حرفی رو که میزنن دوقلوی سقف می خواد بزنه صحت نداره و بعد از اتمام این موج هم ممکنه بازار رنج بشه به نظر می رسه که سیاست های کلی کشور به سبک زمان آقای هاشمی داره هدایت میشه یعنی حمایت از وارد کنندهای رده بالا و حمایت از دلالان داخلی
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
خوب معلومه وقتی یه کارشناس این نظریه رو میده انتظار داریم روند مثبت بشه میشه مثل امروز که حتی باخروج پتروشیمی ها و.. هنوز روند منفیی و ریزش داره مگه از چیزی مونده ... این چه بازاریه که هیچی توش نیست از نمودار و سیاست و ... معلوم نیست چه خبره ما سهمی ها خودمون باید دست به کار بشیم و آتیش به مالمون نزنیم و گرنه هیچکی دلش به حال ما نمی سوزه
مرد بزرگ بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
بچه ها فقط بفروشید... بورش فهمیدی مها که سرمایه گذار خرد هستیم(سرمایه زیر 500 ملیون) داریم با پولمون هییج کلری نمتونیم بکنیم با این پول فقط میشه یه اپارتمان 70 متری تو تهران خرید.... بنل بر این میدونه تنها راهمون موندن تو بورس و بد بختی کشیدن به انتظار رشد ... حالا ممکنه باسه اینکه ماها خرشیم و بقیه پولامونو بیاریم تو بورس چند روز بورسو + کنند که بگیم اها حالا بازار امنه و بقیه سرمایمونوم بیاریم تو بورس و همه نقدمونو بدیمو ازمون بگیرن و یه دفه بیارنش رو 7000 واحد....الان همه چی رکوده دلار سکه مسکن بنابر این میدنونن مسولین بورس که ما راهی نداریم... یه دودوتا چار تا کنید میفهمید شاخص تا دو ما دیگه رو 7000 یا شایدم زیر این عدد. منتها میخان با شیب کم این کارو کنن که دردش کمتر باشه... پس شک نکنید پیش به سوی صف فروش............................................
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست راهرو گر صد هزاران راه دارد توکل بایدش
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
فقط بازار مسکن
اسماعیل
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۳
یه جوری در مورد شاخص میگن انگار جاندار چیزی هست. تجربه نشون داده تو ایران شاخص رو میشه با دست بالا و پایین کرد.

آقا زاده ها و گردن کلفت ها بخوان میشه اونا نخوان هیچ قانون و منتطقی واسه بورس ایران نیست . دیگه بس کنید با این نظرات کارشناسی تون
masoud
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
نزول شاخص تا حدود 77000 ادامه داره
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
آقای کنی از کارشناسان مطرح در بورس هستند جهت اطلاع دوستان عرض کردم