بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
مدیر مالی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو عنوان کرد:

تداوم فعالیت "کچاد" در پی رفع موانع به وجود آمده

تعدادی از کارگران یکی از پیمانکاران معادن چادرملو طی یک ماه گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده میان کارگران و پیمانکاران اعتصاب کرده بودند که این موضوع طی مدت زمان کمتر از یک ماه مرتفع گردید، به گونه ای که در حال حاضر کارگران در حال حاضر مشغول به کار هستند.
کد خبر : ۱۱۷۰۱۷
اعتصاب تعدادی از کارکنان شرکت صنعتی و معدنی چادرملو و نیز دستگیری برخی از آنها از جمله اخبار و شایعاتی است که طی هفته های اخیر پیرامون این شرکت فعال در گروه سنگ آهن میان فعالان بازار سرمایه منتشر شده است. از این رو در صدد آن برآمدیم تا صحت این اخبار را از یکی از مقامات مسئول در این مجموعه جویا شویم.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: تعدادی از کارگران یکی از پیمانکاران معادن چادرملو طی یک ماه گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده میان کارگران و پیمانکاران اعتصاب کرده بودند که این موضوع طی مدت زمان کمتر از یک ماه مرتفع گردید، به گونه ای که در حال حاضر کارگران مشغول به کار هستند.

سیدی در خصوص کاهش مقدار تولید طی مدت زمان مذکور اظهار داشت: طی این مدت تولید روزانه از 32 هزار تن به شش هزار تن کاهش یافته بود. این در حالی است که در حال حاضر جمعی از کارگران معدن که طی آذر ماه سال جاری دستگیر شده بودند، آزاد شده و روند تولید شرکت همچون گذشته بدون وقفه تداوم دارد.

وی عملکرد "کچاد" طی دوره 9 ماهه سال جاری را مناسب ارزیابی کرد و گفت: انتظار می رود مقدار تولید و فروش محصولات تولیدی تا پایان امسال حدود پنج درصد بیش از برآوردهای انجام شده، تحقق یابد که البته با توجه به ناچیز بودن این مقدار، اعمال تأثیر مثبت با اهمیت بر سود برآوردی سال جاری دور از انتظار خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین در خصوص بهره مالکانه 30 درصدی شرکت های معدنی تصریح کرد: با توجه به مصوبه خروجی صحن علنی مجلس شورای اسلامی و بر طبق موافقت نمایندگان خانه ملت، مبلغ پرداختی مربوط به حق انتفاع از پروانه بهره برداری از سوی شرکت های معدنی در بودجه سال آینده کشور نسبت به سال جاری کاهش یافته، این در حالی است که برخلاف سال های گذشته اصل این مبلغ بایستی تنها توسط شرکت های معدنی پرداخت شود. با همه این اوصاف انتظار می رود روند سودآوری شرکت های فعال در گروه سنگ آهن طی سال آینده نسبت به سال جاری مناسب تر باشد.

مدیر مالی این شرکت فعال در گروه سنگ آهن همچنین در خصوص طرح های عمده در دست اجرای این مجموعه بیان کرد: پروژه تولید 1.3 میلیون تنی فولاد از جمله طرح های توسعه ای در دست اجرای "کچاد" است که زمان بهره برداری از آن نسبت به سایر پروژه ها نزدیک تر است، به گونه ای که پیش بینی می شود تولید آزمایشی این طرح طی نیمه دوم سال آینده راه اندازی شود.

سیدی به نرخ فروش برآوردی شمش فولاد خوزستان به میزان 14 میلیون ریال به ازای هر تن طی سه ماهه چهارم امسال اشاره کرد و ابراز داشت: بررسی و تدوین مفروضات بودجه سال آینده "کچاد" در حالی در برنامه کاری این شرکت قرار دارد که تدوین این بودجه به قیمت برآوردی شرکت فولاد خوزستان بستگی دارد، اما به نظر می رسد این قیمت در بدبینانه ترین حالت به میزان یک میلیون و 400 هزار تومان به ازای هر تن باقی بماند.

وی در خاتمه با اشاره به اجرایی شدن مرحله اول برنامه افزایش سرمایه شرکت در این ارتباط تصریح کرد: مرحله دوم اجرای این برنامه طبق تصویب مجمع عمومی فوق العاده سهامداران در اختیار هیأت مدیره قرار دارد، به گونه ای که مقرر شده مرحله بعدی این برنامه با فاصله زمانی دو سال از زمان اجرای مرحله اول، اجرایی شود. همچنین هیأت مدیره این شرکت در نظر دارد تقسیم 90 درصد از سود نقدی محقق شده طی سال مالی جاری را در مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران پیشنهاد کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر