بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر : ۱۱۷۰۲

رييس اتحاديه توزيع كنندگان آهن آلات اعلام كرد:تعيين تعرفه صفر تنها راهكار تنظيم بازار آهن آلات

در حال حاضر بازار آهن آلات به دليل سردي هوا از ثبات مناسبي برخوردار است اما از بازار اين محصول در اسفند ماه جاري به دليل افزايش ساخت وساز نگرانيم .

محمد آزاد رييس اتحاديه توزيع كنندگان آهن آلات در گفت وگو باخبرنگار موج با اعلام اين مطلب افزود: حجم واردات براي سازمانهاي دولتي و ميزان تعرفه واردات آهن آلات از عوامل تاثير گذار در نرخ آهن در بازار است و افزايش قيمت اين كالا در بازار در فصول گرم سال به تعرفه وارداتي تعيين شده از سوي دولت بستگي دارد.

وي گفت:در حال حاضر تعرفه واردات فولاد 20 درصد و آهن آلات 4 درصد است .

آزاد اذعان داشت :براي تنظيم بازار آهن آلات لازم است دولت نرخ تعرفه ورادات را به صفر برساند تا با توجه به افزايش نرخ مواد اوليه در بازارهاي جهاني از600 دلار به 750 دلار بتوانيم بازار آهن آلات را تنظيم كرد.
وي يكي ديگر از عوامل افزايش نرخ آهن را سياست توزيع واحدهاي توليدي برشمرد و اظهار داشت : با توجه به اينكه عمده توليد كنندگان ما دولتي هستند بايد ببينيم چه سياستهايي را براي توزيع محصولاتشان در پيش خواهند گرفت.

رييس اتحاديه توزيع كنندگان آهن آلات گفت :آهن آلات وارداتي از سوي دولت به صورت مستقيم وارد بازار نمي شود اما اجراي طرح هاي عمراني سازمانهاي دولتي با آهن آلات وارداتي منجر مي شود تا اين بخش كمتر به براي تهيه كالاي مورد نيازشان به بازار مراجعه كنند كه اين امر به صورت غير مستقيم مي تواند تاثير مناسبي در تنظيم بازار داشته باشد .

وي افزود:با كاهش مراجعه پيمانكاران طرح هاي دولتي براي تهيه آهن آلات مورد نيازشان نرخ اين كالا در بازار بر اساس حجم ساخت وساز مردو وبخش خصوصي و براساس عرضه وتقاضاي موجود در بازار انجام مي شود.

رييس اتحاديه توزيع كنندگان آهن آلات در پايان تصريح كرد:اگر دولت نسبت به واردات آهن براي سازمانهاي دولتي اقدام ننمايد با توجه به افزايش تقاضا براي اين كالا در تنظيم بازار آن با مشكل مواجه شده و نرخ آهن آلات نوسان بيشتري خواهد يافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر