بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
در پی تعدیل پنج برابری نرخ خوراک پتروشیمی ها

نمایندگان مجلس خواب نما شده اند!/آیا اصل 44 باید متوقف شود؟

چنانچه نمایندگان مجلس به دلیل حضور سهامداران عمده شبه دولتی در شرکت های پتروشیمی و اعتقاد به عدم اجرای فرآیند خصوصی سازی در این صنعت دست به چنین اقدامی زده اند، آیا بهتر نیست اجرای اصل 44 قانون اساسی متوقف گردد تا بدین ترتیب موانع موجود برای کسب سود دولت نیز از بین برود؟
کد خبر : ۱۱۷۰۵۳
نمایندگان خانه ملت افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها به 15 سنت را در حالی طی هفته گذشته تصویب کردند که به اعتقاد آنها این تصمیم به منظور جلوگیری از رانت 30 هزار میلیارد تومانی فعالان این صنعت از محل دریافت خوراک ارزان قیمت گرفته شده است.

به گزارش بورس نیوز، گرچه پس از روزها بالاخره تکاپوی مجلسی ها برای تصمیم گیری پیرامون این امر به تصویب افزایش نزدیک به 5 برابری نرخ خوراک پتروشیمی ها منجر شد که سوالاتی مهم و اساسی همچنان بی پاسخ مانده و این ابهامات موجب افزایش اعتراض سهامداران و سرمایه گذاران بورسی نیز گردیده است.

اولین سوال اینجاست که چرا تا زمان دولتی بودن پتروشیمی ها نمایندگان خانه ملت به فکر ارزان فروشی نرخ گاز به آنها نبودند و پس از خصوصی سازی و با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به این فکر افتاده اند که صنعت پتروشیمی تاکنون از این رانت بهره فراوانی برده و سودهای بادآورده کلانی را به جیب خود و سهامدارانشان سرازیر کرده اند.

سوال بعدی نیز این است که اگر واقعاً پتروشیمی ها از این رانت استفاده کرده اند و لازم است با از بین بردن این موقعیت قیمت خوراک گاز مصرفی آنها منطقی شود، چرا یک شبه آن هم به میزان پنج برابر افزایش یافته است. زیرا شکل گیری چنین فضایی برای سودجویی پتروشیمی ها از نرخ اندک خوراک گاز که یک شبه رخ نداده تا بتوان در زمانی مشابه نیز جلوی آن را گرفت. حال آنکه منطقی به نظر می رسید تا این فرآیند به تدریج و طی چند سال به صورت پلکانی افزایش یابد.

از سوی دیگر چنانچه نمایندگان مجلس به دلیل حضور سهامداران عمده شبه دولتی در شرکت های پتروشیمی و اعتقاد به عدم اجرای فرآیند خصوصی سازی در این صنعت دست به چنین اقدامی زده اند، آیا بهتر نیست اجرای اصل 44 قانون اساسی متوقف گردد تا بدین ترتیب موانع موجود برای کسب سود دولت نیز از بین برود؟

چراکه بارها و بارها مشاهده شده که برخی نمایندگان از کسب سود سرشار پتروشیمی ها به دلیل تلاطم نرخ ارز و تفاوت فاحش آن در بازارهای رسمی و غیر رسمی اعلام نارضایتی کرده اند و با اتخاذ تصمیماتی، موانعی همچون عدم تخصیص و افزایش نرخ خوراک مورد نیاز آنها را به اجرا گذاشته اند. افزون بر آنکه با تصویب قوانینی فعالان این صنعت را مجبور به عرضه ارز حاصل از صادرات خود با نرخ پایین تر از بازار آزاد در اتاق مبادلات ارزی کرده اند.

حال آنکه نباید از یاد برد که گاز مصرفی شرکت های پتروشیمی نسبت به کل گاز تولیدی کشور رقمی ناچیز است و در مقابل آنها برای کشور حدود 40 درصد ارز آوری دارند. آنچنان که ایران به عنوان چهارمین تولیدکننده نفت جهان و با دارا بودن دومین ذخایر بزرگ گاز دنیا، حدود 80 درصد درآمدهای صادراتی خود را از نفت و گاز تأمین می کند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بایستی به این موضوع نیز توجه داشته باشند که شرکت های پتروشیمی بیش از 20 درصد ارزش بازار سرمایه را تشکیل می دهند و این مصوبه اثر چشم گیری بر این گروه و نیز کلیت روند معاملاتی بازار سهام در پی داشته است.

از این رو نکته حائز اهمیت آن است که مجلسی ها بایستی تبعات منفی تصمیم خود را بر کل اقتصاد کشور در نظر بگیرند. آن هم در شرایطی که هر لحظه احتمال برخورد ترکش های غربی ها برای افزایش تحریم ها علیه ایران وجود داشته و چندان خوشایند به نظر نمی رسد که با وجود چنین فضایی با بی تدبیری نمایندگان مجلس و با دیگر مسئولان، از داخل نیز به بدنه اقتصاد کشور آسیب وارد کنیم. چراکه اجرای چنین سیاست هایی به نوعی خود تحریمی محسوب می شود.

آیا هر صنعتی سودآور بود باید با آن اینگونه برخورد کرد یعنی سود آن را کم کرد و هر صنعتی زیان ده بود باید به آن سوبسید داد این است یعنی اقتصاد ایرانی و مدیریت توانمند!

آیا فقط این بخش اقتصاد رانت خوار است یا چندین بخش دیگر هست که فرصت ندارید بررسی کنید؟ آیا اینگونه به جنگ کشورهای متخاصم می روید با ضعیف کردن بنگاه های اقتصادی داخلی

همچنین نمایندگان مردم بایستی پاسخ دهند که آیا معنای واقعی حماسه اقتصادی این است؟ آیا آنها درصدد خلق حماسه ای هستند تا با این تصمیم آسیب های جبران ناپذیری را نه تنها به این صنعت بلکه به کل اقتصاد کشور وارد کنند و با بی تدبیری و به بهانه رانت، صنعتی پرمزیت را به دست خود به ورطه نابودی بکشانند؟

و در پایان اینکه آیا نمایندگان ملت تاکنون در خواب به سر برده اند که به یکباره به فکر جلوگیری از رانت و ارزان فروشی دارایی های مملکت افتاده اند و با یک مصوبه امکان رقابت صنعت پتروشیمی را با سایر کشورهای منطقه از بین ببرند؟!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیررضا
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
بورس نیوز عزیزم
درود بر شرافتت درود بر انسانیتت
شما هستید که صدای خرد شدن ما سهامداران خرد را میشنوید و بدون بهره مندی از رانت دولتی و حقوق و مواجب صدای هزاران سهامدار مردمی را فریاد میزنید.پشتوانه شما ما هستیم.اگر روزی اجازه میدادند ما نیز انجمن صنفی داشتیم این صدا بلندتر به گوش این آقایان میرسید.اما حیف که مردم وسیله کسب روزی و کسری های بودجه ای آقایانند.درود بر تو بورس نیوز
ققق
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
متاسفانه... برخی نمایندگان مجلس خیلی پایین است . و از این بدتر همین گروه نبض مجلس رو بدست دارند .
امیدوارم در انتخابات بعدی مجلس مردم به افراد باسواد و متخصص و دانشگاهی رای بدن .
مجلس تدبیر در کنار دولت تدبیر میتونه اقتصاد ایران رو متحول کنه .
مجید آباد
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
مجید*با سلام نمیدونم چرا وقتی دولت سهامدار پتروشیمیها بود این صحبتها نبود و نمایندگان محترم مجلس در این خصوص نه صحبتی داشتند ونه اطلاعی ولی همین که سبد دولت از سهام پتروشیمی خالی شد یه دفعه این نمایندگان محترم از خواب بیدارشدندو دیدند که واویلا سهامداران جدید دارند گاز رو به ثمن بخس غارت میکنند واین شد که ناگهان ازخواب غفلت بیدارشدند واصلا نپرسیدند که این خوراک چی هست یعنی نمیدونند چی هست یه دفعه نرخش رو بردند بالا که مبادا سهامداران ...درضمن 15سنت هم که پولی نیست 15دلار که نیست 15سنته اصلا سنت چی هست ؟ از نمایندگان محترم میپرسم میدونید سنت چیه ؟ سهامدار چیه ؟میدونید سرمایه چیه ؟ اصلا بامفهومی به نام تجارت اقتصاد تدبیر روابط تجاری بین الملل آشناهستید؟ اصلا فرق بین N PT وMPT رو میدونید ؟ تاحالا شده یکی براتون انگلیسی صحبت کنه ؟ بعدش ... اصلا شما میدونید فیل رو چطور میگذارن توی یخچال ؟ دختر 5ساله من میدونه میگه دریخچال رو باز میکنیم فیل رو میگذاریم توش درو میبندیم به همین سادگی .ولی شما نمیدونین 15سنت یعنی 2سنت بالای نرخ گرانترین گاز جهان (روسیه) صبحانه کاری فراموش نشه نوش جانتان خادمان ملت . درضمن جهت اطلاع اکثر سهامداران پتروشیمیها مردمی هستند که شما با رای مستقیم آنها دارید کار15سنتی میکنید . راستی شما روزی 15سنت کارایی دارید ؟
علیرضا
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
جالب است، تعیین حداقل سود برای صنایع به منظور حمایت از آنها را دیده و شنیده بودیم، ولی محدود کردن سقف سود و تعیین کف هزینه نوبر است! این امر هم از عهده نمایندگانی بر می آید که به لطف عدم شرکت خیلی از واجدین شرایط در انتخابات به فیض نمایندگی نایل آمده اند!
رضا
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
واقعا درست گفتید با یک روش پلکانی این وضعیت بوجود نمی آمد اما چه افسوس که یکسری آدم بی مسئولیت و... را ما خودمان با دست خودمان نماینده کردیم حال باید بکشیم هوشیار باشیم برای بعد
سهامدار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کمیسیون های مجلس در اموری دخالت می کنند که کوچکترین تخصصی در ان زمینه ندارند .زمانی که از سود کلان حرف می زنند1- سود 70ریالی هلدینگ خلیج فارس براساس چه معیاری است 2-دریافت مالیات از صنایع پتروشیمی برچه اساسی است 3-نماینده صنایع بجای اظهار نظر در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی در خصوص قیمت خودرو نظر بدهد تا مردم ایران همانند مردم عراق و افغانستان حق برخورداری از خودرو با کیفیت و قیمت کم را داشته باشند (زمانی که نماینده مجلس قیمت خوراک گاز را با کشور های دیگر مقایسه می کند)4-نمایندگان درخصوص پذیرش دکتری دانشگاه ازاد و دولتی که حق دانشجویان باسواد می باشد نظر بدهند چگونه یک نماینده که با نمره ده لیسانس گرفته در ازمون دکتری قبول می شود و شاگرد اول فوق لیسانس دانشگاه ازاد مجاز اعلام نمی گردد(از اقای هاشمی رفسنجانی در خواست پیگیری داریم چنانچه نامبرده که ریاست هیات امنا دانشگاه ازاد می باشد این مورد را پیگیری نکند در ان دنیا باید جواب گو باشد و تمام مبارزات و عبا دات نامبرده بدون اجر و پاداش اخروی خواهد بود)
ظهير
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
يكي بياد لالاي بخونه اينا يه 8 سال ديگه بخوابن ما از ضرر نجات پيدا كنيم
بی نام
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کو گوش شنوا !!!!نمایندگان عزیزملت تا ....گیرند دست بردارنیستندحالاتوهی بگواخه بعداز4سال دیگه کی به اینامحل میذاره
رحیم
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
همش تقصیر اون .... وسط مجلسه. همه نماینده ها طرفدار و حامی مردم هستن
عماد
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
ترا بخدا نمايندگان تصميم گير مملکتمان را ببیين
اينها نرخ خوراک را تعيين میکنند!!!
بهزاد
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
بورس نیوز جان دمت گرم.ولی این نماینده هایی که بر بثر لج و لج بازی با دولت دارند این بلا رو سر مردم میارند دیگه...ندارند دور بعدی نماینده مردم باشند.امثال آقای توکلی و قاضی زاده با این کارشون فاتحه چتر انداختن چندین و چند سالشون رو تو مجلس خوندند.اینا ... نمایندگی مردم شریف ایران رو ندارند الحق که روحانی خوب گفت ....خواهش می کنم مطلب من رو نمایش بدید تا شاید بفهمند دارند چه خیانتی به صنعت این مملکت می کنند.
ت
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
درود بر شجاعت بورس نیوز درود
حسین
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
درود بر شرافتت بورس نیوز.
علیرضا
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
احتمال داره تعداد زیادیشون املاک دارن و خب بنده خداها ساختن باید بفروشن
پول اومده تو بورس خونه راکد شد
یعنی باید وقتی اینا نماینده میشن دارایی کل خانوادشون ثبت بشه
بی نام
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
:ازتوچه پنهون دیشب اضافه کاری داشتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!تاصبح داشتم نرخ خوراک تعیین میکردم
مجتبی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
احسن بر شما که اینگونه از حقوق سهامداران دفاع میکنید و... بر کسانی که خواسته یا ناخواسته درصدد ضربه زدن به پیکره اقتصاد کشور هستند امیدواریم که با بیشتر شدن پیگیریها به نتیجه برسه هر چند که بعضی ا...
rrrr
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
آقای احمدی نژاد حق داشت با این مجلس چپ افتاد .
ارحام
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
برادران خدا جوی نماینده فقظ یک اصل ر ا میشناسند انه هم اصلی که درش براشون ...
حمیدرضا
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
فکر میکنی اینا دلسوز هستند بخدا...
حسین
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
ازبالا تا پایین این نماینده ها سواد تخصصی واقعی ندارن وانشاء الله دوره بعد اکثریت آنها توسط مردم خواهان اصلاح واعتدال در مجلس نخواهند بود و نماینده های n p tشناس وارد میشن !!!!!
حبیب
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
بورس نیوز متشکریم
احمد لکزیان
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
سلام و خسته نباشید به شما و همکاران گرامیتان

شیر مادر حلالتون که اصل حرف رو با صراحت زدید
حمید هاشمی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
درود بربورس نیوز.احمدی نزادمی دونست اینایی که روی صندلیهای سبز رنگ نشسته اندبه اندازه.... ندارندبرای همین هرکاری صلاح میدید انجام می داد.
بی نام
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
گنجیشک لالا"کلاغ لالا"خرگوش لالا"لالالالالا.................لالالال
علی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
تحلیل بسیار درستی فرمودید کاش اونا یک مقدارش رو بفهمن
arash
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
مفت خوراک وبد بدن پتروشیمی بخوره خوبه فقط نوک دماغ تونو می بینید به نظر من کارشون درست بود اما باید چند سنت کم تر می بود فقط فکر سود خودتونیدپترو شیمی اگه سود داره الان باید سود بده رقابت کنه
حسین
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
این پتروشیمی بود که انها را در زمان تحریم نجات دادحالا که خرشون از پل گذشت میان این کار را با اونها میکنند ناراحت نباشید دوباره اون تحریما میاد سراغمون اون وقت کی میخاد به داد شما برسه مطمن باشید از دست پتروشیمی دیگه کاری بر نمیاد
رضا
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
سلام : چرا بیراه می روید قبلا این صنایع سبیل .... را....وگویا مسئولین این صنایع در زمان این رئیس جمهور از این کار امتناع ورزیدند .... حق دارند .عید نزدیک است ودرامد انها کفاف نمیکند باید کارت ...
کمال
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
از قدیم گفتن ما خیلی شجاعت داریم مگر اینکه چمبه پر زور باشه . آقای روحانی لطفا احمدی نژاد رو بعنوان معاون انتخاب کنه بعنوان سخنگوی دولت در مجلس همه مشکلات دولت جدید حل میشه.
کوروش
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
درود بر بورس نیوز عزیز . همیشه بهترین هستی و خواهی بود
حسین
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
بورس نیوز میدونم نظرمنونمیذاری ولی تواین مملکت یه نفرپیداشدحساب کنه سهم من ازدلارهای نفتی چقدره؟
کاظم میرزایی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
چرا شلوغ میکنید بندگان خدا تو مجلس .... میزدند تصور کردند نرخ خوراک همان خوراک دام و طیوره که در دامداری استفاده میشه حالا یه اشتباه کوچچچچچچچچچچچچچچچچیک کردند. درست میشه .هوا سرد بود بیچاره دامداران چی میکشن با این نرخ خوراک.
ساسان
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
بسيار جامع و كامل گفتيد و كاش زماني كه مجلس چنين مصبه هاي مهمي دارد از تمام كساني كه درگير اين كارند مشورت مي گرفت و چنين مساله مهمي را به اين راحتي تصويب نمي كرد . دولت هم كه ضرر نمي كنه اين وسط فقط سرمايه گذاران ضرر مي كنند . و مثال هميشگي اين مملكت رو به ياد مياره كه هيچوقت در توليد سرمايه گذاري نكنيد چون هيچ حمايتي نيست و يكشبه ورشكست مي شيد و سود تو اين مملكت دلال بازي و چاپيدن هموطن است. زمان خاتمي يادم هست كه بازار سياه به كلي از بين رفت و چه روزگار خوبي بود
حق گو
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
سهامداران محترم بااین وضعیت کشور وتحریم ها نمایندگان مجلس باید به فکر هفتادو چند میلیون ایرانی باشند نه جند هزار سهامدار واین گاز متعلق به تمام ایرانی ها مباشد وتصمیم درستی گرفتند
احمد
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
یک وبلاگ به نام معاملات بورس مطلبی جالب در اینباره نوشته است
حتما بخونید جالب است
حسین زنجان
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
این مجلس یک نفر مثل احمدی میخواد..البته تعداد زیادی انسانهای شریف در مجلس هست اما امثال توکلی وبذر پاش.میخوان بذر نا امیدی بکارند..که ملت شریف این بار قاطعانه اینها را از مجلس اخراج خواهند کرد..
زهرا
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
ممنون بورس نیوز عزیز معلوم نیست این نمایندگان نماینده چه کسانی هستند اگر ببیند چند نفر مردم عادی در جایی مختصر سود میبرند تمام تلاش خود را میکنند تامردم را بیچاره کنند ولی در مقابل اختلاص ها ودزدیدیها چشمانشان را میبندند وسکوت میکنند
ادریس
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
درست از زمان عملی شدن توافقات و لغو تحریم ها 30 دی کل بازار بهم ریخت از نظر من این ریزش ریشه در جای دیگر دارد
ایلیا
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
همش برمیگرده به فهم اقتصادی که متأسفانه ....
به قول بنده خدایی که میگفت اگر بنده کار اقتصادی بلد بودم پشت این میز نبودم ...
هدی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
درود بر غرور ملی شما بورس نیوز؟؟؟؟ بعضا 8 سال است که نمایندگان به خواب زمستانی رفته اند انشاالله بزودی از خواب بیدار میشوند شما بحق که بازم بعضا بی... هستید
خسرو
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
، همه چی آرومه ، مملکت در امن و امانه
اگه من هم جای شما بودم يک ... نيز با خودم می بردم و راحت ...
فقط هر زمانی که خواستند رای گيری کنند فقط کافی است ک زحمتی به خود بدهيد دستتان را کمی بالا بياوريد
رمضان
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
خدایا چرا این مجلسیان تیشه بر ریشه صنایع پر سود می زنن ولی همین خودرو سازی که اصلا سود ده نیستن باید اینگونه حمایت دولت ومجلس قرار بگیرن مگر شما فکر می کنید رانت وجود دارد نه آقا این رانت نیست این تقویت اقتصاد کشور هست
محمد
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
نمایندگان مجلس و دولت محترم خواب نما نشده اند، همیشه روال کار بوده که وقتی شرکتی دولتی است همه جوره امتیاز بدهند و وقتی خصوصی شد تا می توانند ازش بگیرند. در عرف و قانون همه جای دنیا ... علنی است اما اینجا عدالت طلبی است!
مهدی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
بهتر است مجلس به امور دیگر مانند قرارداد ننگین کرسنت و .... بپردازد
یک سهام دار خرد
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
...اول توکلی ب... را بعد تمام نمایندگانی که به این طرح و همچنین بهره مالکانه 30 درصدی معادن رای مثبت دادند
مختار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
بدتوت نیاد بعضا .... بصورت نامرعی بساز بفروشند خوب باید ناراحت باشند هر روز قیمت مسکن مثل برف اب میشه فکر کنم در بهار از نصف هم کمتر شود اصلا خریداری نیست. چون قدرت خریدی نیست الهی شکر الهی هزار بار شکر خدا پدر روحانی را بیامرزد
كاشي فروش
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
بابا ما باختيم تو سال 84 تو سال87 تو سال90 تو سال 92 اما باز مي اييم براي بردن سلام طلا سلام طلا اي وبرس به اميد ديدار مجدد
رضا
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
شما خواستید جلوی 30 هزار میلیارد تومانی به اصطلاح رانت رابگیرید 90 هزر میلیارد تومان سرمایه مردم تو همین چند روز دود شد رفت.
m197
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
دستت درد نکنه
اما آقا چرا فقط باید بورس نیوز داد بزنه چرا این همه رسانه اقتصادی خوابن
باید یه کاری کرد

اعتراضی
هر کار که باید بکنیم هماهنگ باشیم یکی جلو بیفته یکی از این هلدینگ های بزرگ
امید
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
اینابنام نماینده وارد مجلس شدن در اصل ... هستند نه نماینده مردم که اینقد بخیالند رای دادن و دیگه هیچ !14 نماینده مخالفند الان... حزبی در مجلس شده همه کاره مملکت که چطور جیب شون پر کنن بیشتر به نمایندهای کم سواد حزبی تو مجلس دارن حقوق...میلیونی می گیرن و تو مجلس.... می زنن بعد الان که صف سبد کالا رو می بینن آقایان ناراحت می شن مردم ایران ایقد بیچاره کردن و شرمن بگه از پول ماست سبد بدبختی اینم نتیجه ... قدرت طلبی حزبی ! بانک زنجانی ها خاوری ها و ...تولید می شه هی
بورس نیوز
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
خدا از شما نگذر که ما را بیچاره کردید
کوروش
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
متاسفانه تعداد ...در مجلس بقدری زیاد شده که به طرحهای رای می دهند که هدف آن نابودی بزرگترین و پویاترین صنعت کشور یعنی پتروشیمی است و با مصوبات خام و ناپخته می خواهند این صنعت را به صنعت نساجی تبدیل کنند سوالی که مطرح است این است که آقایان نماینده ارزش جایگاه شما به عملکرد شماست و با این کاری که کردید نشان دادید چقدر لیاقت جایگاهی را که مردم بشما داده اند دارید
ایمان
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
متاسفانه از این نمایندگان بیش از این نمی توان انتظار داشت. نمایندگانی که مانند جوانان خام زیر بیست سال هیجانی و بی منطق عمل می کنند و ظرفیت و توان پیش بینی پیامد تصمیم های غیر کارشناسی و عجولانه خود را ندارند
ایرانی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
متاسفم نه برای اینکه ضرر کردم
برای مردمی که به امید این مجلس هستن/
آخه چرا اینا خودشون رو به کوچه علی چپ میزنن
کدوم آدم عاقلی میاد برای 20 - 30 درصد کار تولیدی با ریسک بسیار زیاد تو ایران انجام بده قطعا باید بازدهی خوبی داشته باشه تا طرف بیاد سرمایشو بزاره، کارآفرینی کنه و ......
در غیر اینصورت یا دلالی میکنه یا میزاره توبانک 5 ساله بیش از 30 درصد هم میدن.
شهاب
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
آقا من بی توجهی و غفلت نمایندگان را قبول دارم اما کجا دولت به وظیفه خود عمل کرد و در مقابل این تصمیم ایستاد؟
کیارش
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
بیچاره سرمایه مادر بازنشستم بهش گفتم سالی ده درصد از سود بانکی بیشتر میده بهت ... حالا 40 درصد تا حالا ضرر کرده و اصن موندم با چه رویی بهش بگم؟ اصن بفروشم سهمشو یا بزارم تکلیف معلوم شه اگه ضررش بیشتر شه چی؟!
یاحق
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
بسمه تعالی
خرشون از پل گذشت بازار را ول کردن.
رامین
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
بیخود جیغ و داد راه نیندازید...من مهندس معمار هستم و فعال در صنعت ساختمان...ببینم چطور ساخت و ساز که بیشترین اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم رو داره و با اونهمه ارزش افزوده که ایجاد میکنه،اگه گرفتار رکود و مشکل بشه اشکال نداره،ولی بورس چرا؟ حتی اگه رونق به این زودیها به ملک بر نگرده مهم نیست....مهم اینه که اونایی که سرمایه رو از ملک بردن تو بورس سرشون به سنگ خورد و نقره داغ شدن...خوب درس عبرتی گرفتن که دیگه همچین خبطی نکنن
مهدی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
بهتر است مجلس به قرارداد ننگین کرسنت توجه کند
علی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
وقتی خلق الله موقع انتخابات مجلس به ورزشکاران و .... جهت حضور در خانه ملت رای می دهند همین میشود که میبینید.
از بورس نیوز نیز بابت اطلاع رسانی کمال تشکر را دارم.
هموطن
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
بهتر بود كه دولت با شيب ملايمي نسبت به ترميم نرخ گازخوراك پتروشيمي ها اقدام ميكرد.از طرف ديگه بايد در نظر داشت كه افزايش قيمت سهام پتروشيمي ها لجام گسيخته شده بود.متوسط P/E بميزان 5.56 يعني سود كمتر از 20 در صد در سال ولي بازهم قيمتها داشت بالا ميرفت. سهامداران عزيز به اين نكته هم توجه داشته باشند كه نرخ سهام خيلي از پتروشيميها از خرداد 92 تا ديماه 92 تقريباً دو برابر شده . چرا تا حالا هيچ سهامداري معترض نبود؟ باتشكر-مدير سهام يكي از شركتهاي پتروشيمي بورسي
علیرضا
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
این مشکل از نداشتن تخصصه. متاسفانه کسانی نماینده مردم شدن که حتی نمیدونن که ایران پای چه معاهده ای رو امضا کرده (MPT و NPT !!!) .
اگه برای ورود به مجلس شرط داشتن مدرک دکترا از یه دانشگاه معتبر دولتی رو بذاران این مشکلات اتفاق نمی افته و کسانی نماینده مردم میشن که درک درستی از شرایط دارن و اگه چیزی رو نمیدونن این توانایی رو دارن که اون رو یاد بگیرن !!!!!!!
ایرانی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
متاسفم نه برای اینکه ضرر کردم
برای مردمی که به امید این مجلس هستن/
آخه چرا اینا خودشون رو به کوچه علی چپ میزنن
کدوم آدم عاقلی میاد برای 20 - 30 درصد کار تولیدی با ریسک بسیار زیاد تو ایران انجام بده قطعا باید بازدهی خوبی داشته باشه تا طرف بیاد سرمایشو بزاره، کارآفرینی کنه و ......
در غیر اینصورت یا دلالی میکنه یا میزاره توبانک 5 ساله بیش از 30 درصد هم میدن.
حسن
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
همه نماینده های عزیز دعوت میشن بازدید ایران خودرو ، یک ماه بعد کاهش تعرفه واردات خودرو میشه افزایش تعرفه واردات خودرو ،
ناشناس
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
فعلا فقط باید رویکرد داخلی داشته باشیم و از جیب خرج کنیم..قسط اول هم که خرج سبد کالا شد..
دوستان کمی باید واقع بین باشیم ..درآمدزایی با نگاه به داخل و هزینه سازی با نگاه به خارج تو دستور کار مجلسه ...

راستی دور بعدی انتخابات مجلس نزدیکه و خدا میدونه چند تا دکتر و فوق دکترای دیگه وارد مجلس خواهند شد!!
تعالی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
بو س نیوز پی گیر کن ببین این داستانی که تو صندوق توسعه بازار اتفاق افتاده داستانش چی بوده میگن 30 ملیارد اختلاص کردن
علی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
در جواب دوست مهندس معمار : دقیقا به خاطر همین موضوع بازار منفیه چون دوستان مجلسی و اکثر زعما در بازار ملک و مسکن فعالند و بدشون نمیاد که بورس داغون بشه
مرتضی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
حالا هی از پنهان کاری شرکتهای بورسی در گزارش سود و عوایدشان انتقاد کنید. در این سرزمین صداقت و شفافیت بیشترین هزینه‌ها را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
سامان
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
فقط سياسي است مي خواهن توافقي که حاصل شده است و اولويت اصلي ان لغو تحريم هاي پتروشيمي است ناکارامد نمايند
محمد
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
دوستان جوری نظر می دهید انگار دولت بی تقصیر است. تصویب نرخ خوراک توطئه مشترک زنگنه و توکلی بود. مصاحبه امروز عماد حسینی معاون وزیر نفت را ببنید. ایشان می گوید تازه طبق قانون باید نرخ خوراک سی چهل سنت باشد! البته شرکت ها باید محصولاتشان را به نرخ دستوری حضرات هم بفروشند! ظاهرا قطر و عربستان احمقند که چهر سنت و پنج سنت می فروشند، توکلی و زنگنه می فهمند چه کاری درست است.
وحید
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
تو روزهای اخیر نماینده ها با همکاری با دولت احمقانه ترین تصمیمات رو گرفتن..
دو تا افزایش داشتیم یکی افزایش تعرفه واردات خودرو و دیگری افزایش نرخ خوراک پتروشیمی.
یعنی کلی با مغز فندقیشون نشستن فکر کردن دیدن باید صنعت خودرو احیا بشه(که خیلی عقبیم و حتی نمیتونیم 1 دستگاه خودرو صادر کنیم) ولی در عوض سودآوری پتروشیمیا کم بشه.
احتمالا فردا هم تصویب میکنن ساختمون باید گرون شه.....
ب
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
آقاي رئيس جمهور خواهش مي كنم به اين مسئله رسيدگي كنيد از مسئولان بورس خواهش مي كنم اين مسئله را در رسانه ها مطرح كنند
hamid
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
متاسفم برای کشورم با این نمایندهایش که صنایع پر بازده ومفید را که ارز اور و سوده هستند جلوی سودشان را میگیرند و صنایع زیانده مثل خودرویها را حمایتهای به فایده از جیب بیتالمال میکنند این اقایان دشمن ملت و اقتصاد کشور هستنند باید توسط مردم از مجلس به بیرون پرتاب شوند تا بیشتر از این خسارت به اقتصاد با نگاه تنگنظرانه وارد نکردند
ن
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
به نمايندگان اگر سهام پتروشيمي مي دادند اينطوري نمي شد
مهدی توکلی
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
روی احمدی نژاد سفید انصافا روحانی مچکریم چی شد پس
ایمان
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
متاسفانه از این نمایندگان بیش از این نمی توان انتظار داشت. نمایندگانی که مانند جوانان خام زیر بیست سال هیجانی و بی منطق عمل می کنند و ظرفیت و توان پیش بینی پیامد تصمیم های غیر کارشناسی و عجولانه خود را ندارند
متضرر
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
درود به بورس نیوز برای شفاف سازی و گفتن حقایق اقتصادی و ..... بر ..... که خودشونو نمایندگان این ملت بدبخت و زجرکشیده فرض می کنند در حالیکه یک جو ... در این جماعت برای حمایت از منافع عموم قابل رویت نیست ؟؟؟
متضرر
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۶
بورس نیوز عزیز : نمی دانم امکانش هست از مقامات اول مملکتی ( بالاتر از مجلس و دولت) مشکل سهامداران جزء و کم درامد که سرمایه شان توسط این بی تدبیری های آقایان در حال فنا شدن و رو به زوال است پیگیری شود یا نه؟ لطفا راهنمایی کنید. با سپاس
ناشناس
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰
با تشکر از بورس نیوز
از : سهامداران خرد
به: مدیران عامل شرکت های پتروشیمی
از آنجا که سودهای آنچنانی(به گفته نمایندگان مجلس) که نصیب رانتخواران می شود، یه درصدی هم به این نمایندگان نیازمند بدهید تا هم بتوانند درست تصمیم بگیرند و هم از این به بعد دست به چنین مصوبات مهلک نزنند.
والسلام
نماینده سهامداران خرد
افراط و تفریط در همه جا خانه خراب است اما مثل اینکه در مجلس صنعت خراب است.
تیمور
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
آقا به گزارش هم در مورد داستان صندوق توسعه بازار تهران کنید که پولش ته کشیده
peyman
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
نترسید صبرکنید دیگه تلان باید حقیقی ها به فکر خود باشیم خبر آمد خبری در راه است معاون بورس میگه: درباره برنامه های آتی سازمان بورس در بازار سهام گفت: این سازمان تصمیماتی برای کل بازار پیش بینی کرده است که به زودی اعمال می شود.
,
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶
ماصنعت خودرو بی درپیکر،رانت خوار،دزد،ورشکسته ،که بعداز35سال هنوزحرفی برای گفتن نداره روباافزایش 5درصدی واردات خودروحمایت می کنیم وباصنعت پتروشیمی اینکارو میکنیم.خاک برسرما
محم
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
واقعا كه تحليل درستي بود كاش واكنشي هم توي مجلس داشته باشه من نمي دونم كيا رفتن تو مجلس!!!!!!!
omid
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
بندگان خدا رو هم یه چوری سهامدار پتروشیمی کنن بلکه هم این مشکل حل و فصل شه بره.
متضرر
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴
بندگان خدا اینقدر بیرون از مجلس زحمت می کشند مجبورند توی مجلس بخوابند؟؟!! البته صدای رییس مجلس هم دست کمی از قصه گو شب برای بچه ها نیستا.
بابک
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱
لیاقت مجلسی ها همان صنعت ورشکسته خودرو است که هم جان مردم رو میگیره هم پولشونو .... مملکتو با غرض ورزی به گند کشیدن
ناصر
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
فکر کنم یه کلید از زمان محمود جون تو دفتر رییس جمهوری جا مونده و حسن اقا پیش خودش گفته ای کلید میتونه قفل بورس و باز کنه که این حال و روز ما شده
hasan
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
نمایندهای این دوره مجلس واقعا ... هستند وقتی مردم در انتخابات پرشور شرکت نکنند و باچشم باز رای ندهند همین سطحی نگرها با هزارتا رای نماینده میشوند که بیکباره به پیشنهاد غیر کارشناسی شده و مغرضانه و تنگنظرانه رای میدهند نمیشود بیشتر از این انتظار داشت جای بسی تاسف است برای اینده اقتصاد و ایران باید شعار مرگ بر امریکا را به سمت نمایندگان بیسواد و ساده لوح تغییر دهیم که با وجود این اقایان دیگر امریکا به اختصاص بودجه برای ضربه به ایران احتیاجی ندارد
خرد
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵
دوست گرامی کی مجلس ما با تفکر اقدام را انجام داد یک مثال معروف است اگر مخواهی نابود کنی کار بزرگ ومهم را به افراد کوچک وکم تجربه وکارهای کوچک به افرا بزرگ وبا تجربه بدهید
nader
سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۰
جناب آقای توکلی ودوستانش یکبار در دولت اصلاحات با تصویب تثبیت قیمتها اقتصاد را کشور را ورشکست کردند که نتیجه آن را در دولت دوم دکتر احمدی نژاد دیدیم دوباره ایشان البته این دفعه با شدت بیشتر تکرار میکند وبا این پیشنهاد که داد ونرخ 15سنت تصویب شد در واقع به من کا 200میلیون سرمایه در بورس داشتم پیام داد فرار کن برو دلالی واثر این بی تدبیری ایشان را در دولت بعدی خواهیم دید که اقتصاد را کامل ورشکست خواهد کرد جناب آقای توکلی شما یک اقتصاد دان هستی نه ابزار دست دشمنان اقتصاد آزاد وسالم لطفا احساسی عمل نکنید به تصمیم که برای تصویب قیمتها در دوره آخر خاتمی گرفتید فکر کن ومجددا احساسی و چیپ تصمیم نگیر بنظر میرسد به آقای زنگنه در رای اعتماد نتوانستی ضربه بزنی الان داری جبران میکنی غافل از اینکه به اقتصاد کشور ومنافع ملی ضربه میزنی نه به زنگنه لطفا کمی تامل کنید البته بورس نیوز مطالب قبلی من را جاپ نکرده نمی دانم این را چاپ خواهد کرد یا نه