بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
مدیر صندوق سرمایه گذاری آگاه و عقیق عنوان کرد:

دوری از هیجان لازمه تعادل در بورس

بازار خودش باید مسیر خود را پیدا کند و سهامداران به این اجماع برسند که قیمت های فعلی، قیمت های مناسبی هستند در چنین شرایطی، بازار می تواند متعادل شود.
کد خبر : ۱۱۷۰۹۰
شاخص کل در روز گذشته از شتاب نزولی خود کم کرد و در پایان با افت 117 واحدی کار خود را به پایان برد تا سرمایه گذاران نسبت به معاملات روز جاری امیدوارتر گردند.

در همین راستا، مصطفی بیاتی، مدیر صندوق آگاه و عقیق در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: متأسفانه روند کنونی بازار سرمایه براساس رفتار هیجانی سهامداران می باشد و سهامداران نیز در حال حاضر بدون هیچگونه تحلیلی اقدام به خرید و فروش هیجانی سهام می نمایند لازم به ذکر است که مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی ارتباطی به سایر صنایع از جمله صنایع بانکی، خودرویی، مخابرات و غیره ندارد اما به دلایل غیر بنیادی و با رفتار بدون تحلیل و هیجانی سهامداران، با افت قیمت مواجه شده اند.

وی افزود: در حال حاضر و با توجه به تأثیر منفی مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی بر صنایع مختلف، نیاز بازار سرمایه انتشار گزارش شفاف سازی شرکت های پتروشیمی می باشد. لازم به ذکر است شرکت های پتروشیمی با نرخ خوراک 15 سنتی و همچنین با توجه به حفظ سطوح قیمت جهانی متانول، اوره و سایر محصولات پتروشیمی، P/E منطقی خواهند داشت و علاوه بر این با توجه به شرایط سیاسی در حال حاضر ناشی از لغو تحریم ها و طرح های توسعه ای نیز با حاشیه سود منطقی همراه خواهند بود.

شایان ذکر است در شرایط کنونی، قیمت اکثر سهم ها به سطوح جذاب و مناسبی رسیده و با رسیدن به قیمت های فعلی، بازدهی مناسبی خواهند داشت.

بیاتی تصریح کرد: به نظر بنده، روند شاخص کل تا پایان سال 92، به دلیل رفتار غیر منطقی سهامداران، قابل پیش بینی نمی باشد اما به نظر می رسد تعادل بازار، دور از دسترس نباشد و قیمت ها به حدی رسیدند که بازار می تواند رشد متعادلی داشته باشد. بطور کلی تا پایان سال 92 در حالت بدبینانه کف شاخص کل 80 هزار واحد و سقف شاخص کل نیز 85 هزار واحد خواهد بود.

همچنین به نظر می رسد بازار سرمایه در سال 93 نیز، با توجه به تحولات مثبت در حوزه سیاسی، بهترین بازار برای سرمایه گذاری باشد و میانگین بازدهی شاخص کل در سال 93 با توجه به شرایط اقتصادی 35 درصد قابل دسترسی خواهد بود.

مدیر صندوق آگاه و عقیق اظهار داشت: صنایع پتروشیمی و بانکداری با توجه به لغو تحریم ها و همچنین صنعت مخابرات، دارو و سیمان با توجه به P/E منطقی که دارند احتمال رشد سودآوری و بازدهی مناسبی را برای سرمایه گذاری خواهند داشت.

وی در خاتمه افزود: با توجه به روند بازار سرمایه در دو هفته گذشته و اصلاح قیمتی مناسبی که طی آن دوره ایجاد شد و همچنین چنانچه سهامداران از رفتار هیجانی بپرهیزند، می توان انتظار رشد ملایمی را تا پایان سال 92 داشت برای این منظور نیازی به حمایت های دستوری نیز نمی باشد بلکه به اعتقاد بنده، بازار خودش باید مسیر خود را پیدا کند و سهامداران به این اجماع برسند که قیمت های فعلی، قیمت های مناسبی هستند در چنین شرایطی، بازار می تواند متعادل شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
مدیر محترم
اتفاقا این بازار برای برگشت اعتماد حقیقی ها نیازمند حمایت دستوریه.
وقتی در چنین بازاری حقوقی به جای حمایت از سهم در صف فروش میشینه چه معنی برا حقیقی داره؟!
nima
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
آیا کسی به فکر سرمایه مردم هست ؟
اگه سهم داشته باشه اینجوری حرف نمی زنه مطمئنن !! نصف سرمایه مردم پرید دود شد و رفت خدایا به دادمون برس
ببب
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
حقوقی ها از قصد دارند کمک به نزول میکنند خبهمن داشت مثبت 3 معامله مبشد غدبر باز رنج منفی زد ملا غدیذ سر لج بازی پتروشیمیها داره بازار رو خراب میکنه
ali
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
تمام بورس رو اين حقيقي ها خراب كردند
حقوقي ها گند ميزنند حقيقي ها 3 برابر خرابش ميكنند
آخه اين قيمت ها مفته
من ماشينم رو فروختم همرو دارم خرد خرد ميخرم
محمود
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
هر روز کارشناسی میشود سهم ها به کف قیمت رسیده ما خرید میکنیم لکن بعد آن هر روز قیمت ها با شتاب وقدرت و حجم بیشتری کاهش می یابد لطفا کارشناسی نفرمایید
امیر
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
مگه تا الان دلیلی داشت که اومد بالا و حالا به سمت پایین میره ..این یک بازی بود برای اینکه پول مردم رو از جیبشون بکشن بیرون حالا کشیدن بیرون پس نیازی نیست که شاخص بیاد بالا.
بهمن
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
پدرمون رو در اوردید این چه وضعه مملکته!!!!!!!!!!!!!!
سورن
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
با سلام ،البته نمی توان تاثیر رفتارهای هیجانی و روانی را در هیچ بازاری نادیده گرفت ،ولی به نظر شما فقط همین مسئله است؟! تفکرات و تعاملات گروهی و یارکشی ها و رفتار های حساب شده برخی حقوقی ها در این بازار هیچ گونه تاثیری ندارد؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ای کاش برخی از گروه ها و مسئولین در این روز مبارک بیشتر به اهداف انقلاب و سخنان رهبر انقلاب می اندیشیدند.
علی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
همش نقشه است سه گروه باهم دارن کار میکنند مدیران بورس ، حقوقی ها و کارگزاریها دقیقا طبق برنامه پیش میرن تا الان حدود 53% سهام حقیقی ها تصاحب شده دقیقا برنامه تا 75% سهامه تا 25 بهمن تکمیل میشه.
مهمان
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
فقط و فقط چند تا گزارش خوب از پالایشیها می تواند بازار را برگرداند چون در حقشان ظلم شده باید جبران شود.
محمود
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
آنهایی که اعلام می کنند سهم ها به کف رسیده وسهامتان را نفروشید غالبا مدیران صندوق های سرمایه گزاری هستند وخودشان جلوتر از بقیه مبادرت به فروش سهام میکنند
علی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
جناب آقای بیاتی
فرموده بودید:
(مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی ارتباطی به سایر صنایع ندارد اما به دلایل غیر بنیادی و با رفتار بدون تحلیل و هیجانی سهامداران، با افت قیمت مواجه شده اند.)

بله ، این را ما هم میدونیم ، اما هم شما و هم اکثر فعالان باتجربه ی بازار این را میدونند که اینها همش بهونه ای بیش نیست.
قرار بود نقدینگی جامعه کم بشه ، قراره مال مردم ازشون گرفته بشه تا خوارتر از همیشه آرزوی یک گونی برنج در صف سبد کالا را کنند.
مردم را با فریب به بورس کشوندند و تا این لحظه 40 تا 50 درصد مالشون را خاکستر کردند. 61 میلیون تومان هم سوغات سران کشور به بنده ای بوده که با پول 6 نفر در بورس فعال بودم و بزودی از فشار بی پایان این روزها سکته میکنم.
امروز هم 80 درصد سهمهای من در -4 معامله شدند و پایانیشون را خوردند.

شما با این حرفهای الاکلنگی سر ما را گرم کن، صاحبان قدرت کشور و گردانندگان این بازی کثیف هم به ریش ما میخندند.
امیر
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
مگه تا الان دلیلی داشت که اومد بالا و حالا به سمت پایین میره ..این یک بازی بود برای اینکه پول مردم رو از جیبشون بکشن بیرون حالا کشیدن بیرون پس نیازی نیست که شاخص بیاد بالا.
asd
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
چقدر پاسخ های منطقی این روزها ارائه می گردد . برای ارائه صف ها با دستور انجام میشه برای جبران زیان مردم نیاز به حمایت نیست !!!!! چه آدم های با وجدانی ! حتما از آندسته خبرهای پنهانی براتون به موقع ارسال شده و متضرر نشدید
ذذذ
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کجاست این تدبیر مسئولین کو امید؟
حمیدرضا عابدی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
شکفتا که تاثیر نرخ خوراک رو دردارویی ها و بانکی ها و ساختمانی ها هم دیدیم ، هم شما صندوق ها سهامداران خرد رو بیچاره کردین ،
رضا
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
مجلس در حالی که بی توجه به سرنوشت صنعت پتروشیمی و ضرر و زیان سهامداران خرد بر نرخ خوراک 15 سنتی تاکید می کند از طرف دیگر با قاطعیت و پافشاری برای ۵۱ موسسه و نهاد که موسسات فرهنگی غیر دولتی و حقوقی توصیف می شوند، بودجه تعیین می نماید.
آیا تامین بودجه برای این مراکز قدرت بیشتر مورد رضای خداوند است یا حفظ صنعت کشور؟ ب
ل
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
اونهایی که دنبال مسولام میگردند بدونند اونها قبلا نقد کردند دارند برای عید دنبال بلیط خارج میگردند
علي
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
آقاجان دعواهاتون رو ببريد خارج از تالار بورس تا به خاطر لجبازيتون سرمايه ما خاكستر نشه!چرا كسي جوابگو نيست؟؟؟؟؟؟؟
حمیدرضا عابدی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
جالبه معنی حمایت از بازار رو هم فهمیدیم . چه پوست کلفت هم هستند ، هرچی میگی و داد وبیداد میکنی انگار انگار ، اگه به دیوار گفته بودی یه تکونی بخودش میداد ، ولی این مسءولین بورس انگار نه انگار
مسعود
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
پس چرا حقوقی ها فروشنده شدن؟!
ت
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
من سخنان شما و سایر مدیر صندوق ها رو میخونم بعد میرم وضعیت صندوقتون رو هم نگاه می کنم خیلی جالبه. بنظرم سازمان بورس در تایید صلاحیت مدیران صندوق خیلی تسامح کرده و این صندوق ها خیلی به بازار لطمه زدن
یک بدبخت
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
آقای روحانی کجا بورس ما خوبه؟ شما به این میگین خوب؟ ما چه گناهی کردیم که اومدیم تو بورس سرمایه گزاری کردیم؟ اینه جواب سرمایه گزاری؟!

چرا مردم بیچاره رو گول میزنین!! به خدا دیگه خسته شدم از بس که دروغ شنیدم حالم داره به هم میخوره!
یک بدبخت
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
آقای روحانی کجا بورس ما خوبه؟ شما به این میگین خوب؟ ما چه گناهی کردیم که اومدیم تو بورس سرمایه گزاری کردیم؟ اینه جواب سرمایه گزاری؟!

چرا مردم بیچاره رو گول میزنین!! به خدا دیگه خسته شدم از بس که دروغ شنیدم حالم داره به هم میخوره!
رضا
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
این مطلب که بازار در حال حاضر در بسیاری از گروه ها با هیجان منفی همراه است دقیقا بخاطر طراحی نا مناسب شاخص هست. شاخص کل اکنون برای بسیار از سهامداران تازه وارد و کم اگاه ملاک و معیار ی برای تصمیم گیری شده است. اگر مثبت باشد سرمایه خود را وارد می کنند و اگر منفی باشد خارج. بارها تاکنون از لزوم طراحی و محاسبه شاخص براساس سهام شناور آزاد تاکید شده است اما ظاهرا مسئولان بازار سرمایه تاکنون توجهی به این امر نداشته اند.
محمود پورمحمد
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
بازار بدون تحلیل تکنیکال و بنیادی و صرفا با رفتار هیجانی حقیقی ها! وبدون داشتن حباب! وبه کف رسیدن سهام های بنیادی!وبا حمایت تمام ارکان بورس! وحقوقی های دلسوز! نمی دونم چرا ما همینجور و بصورت خودجوش داریم بدبخت میشیم آخه ما که حالیمون نیست که از نظر رتبه بورس اول شاید هم دوم جهان هستیم! متاسفم از اینکه داره به شعور ما توهین میشه همین وبس!
مردمي
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
اقايان ديگه نه چرخ اقتصاد ميگرده نه چرخ سانتريفيوژ نه چرخ زندگي مردم نه چرخ بورس عجب تيم اقتصادي مزخرفي است درود بر احمدي نژاد از راي به روحاني واقعا پشيمون شدم درود بر دكتر احمدي نژاد كه در ان دوران سخت حامي بازار سرمايه بود نه اقاي روحاني كه همش حرف ميزنه/
علی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
آیا فارکس بهتر نبود؟؟؟؟
علي
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
كسي جوابگوي سرمايه هايي كه داره دود ميشه نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
بورس نيوز ممنون كه نظراتمو ثبت نميكني!!دست مريزاد
رضا
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
بورسمونم رکورد زد
زري
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
ئيس جمهورعوض مي شه سهامدارخرد چه گناهي كرده سهم خريديم 4900ريال حالا به 3332ريال رسيده يا بازارقراربديدبراي سرمايه دارابزرگ ملت به خاك ننشونيد
علی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
بورس نیوز عزیز
چرا کامنت من را سانسور میکنی؟
هستی ما را نابود کردند ، چرا حرفهای ما را قیچی میکنی؟
همه چیزمون را ازمون گرفتند: مال و دارایی ، اعصاب ، اخلاق و آبرو. لعنت به این مردم فریبی.
ادامه ی کامنت من را چاپ کن ، در نهایت اون منم که به سرنوشت ستار ...دچار میشم.
((تشکر قشر ضعیف و خدمت به ملت و حمایت از مال و آبروشون بر همگان به خصوص ریاست دلسوز و خادم و آزاده و حافظ مال مردم جناب آقای دکتر صالح آبادی مبارک.))
دوست
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
در بازاری که حقوقی در صف فروش میشینه و سهم منفی میکنه واخر وقت خودش همه صف خریدار میشه فقط جای افسوس برای مردمی باقی میمانه که به دعوت شما به خرید سهام ترغیب میشند وسرمایه خودشون از طلا ارز خارج میکنند ودر اینجا هم دچار ضرر دو چندان میشن !
رضا
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
این شاخص قلابی را درست کنید
علی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
آخه رئیس صندوق فلان چه نظر کارشناسی میتونه داشته باشه ؟ تکنیکالیسته ؟ فاندامنتالیسته ؟ الکی حرف میزنند شمام میدون میدید بهشون برا سرگرم کردن مردم - خوب بازی میدید ملتو جالبه که یارو میره ماشینشو میفروشه و به حرف این افراد غیر حرفه ای هر روز داره میخره - خب ضرر کنی حقته دوست گرامی
رضا
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
سلام : کمتر مردم رافریب دهید این مدیران صندوق که ادعا دارند قیمت ها به سطح جالبی برای خرید رسیده چرا خودشان اقدام به خرید نمی کنند
mahdi yazdi
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
به نظر من این قدر هم مسئولیین این بازار ...ف نیستند، زیرا به نظر من قیمتها بی جهت بالا نرفته بود و از شرکتها گزارشات بسیار بهتری انتظار می رفت که در گزارش 12 ماهه شاهد آن گزارشها خواهیم بود ولی متاسفانه و به هر دلیل این گزارشات به بازار ارائه نشد و در کنار آن خبرهای بد را به بازار تزریق کردند تا بازار افت کند. بهر حال قرار بود پول مردم در بورس به صورت شرافتمندانه و به شکل اضطراری بلوکه شود که این اتقاق افتاد. بهر حال سهم ها با گزارشات 12 ماهه تا حدودی بالا خواهند رفت ولی ان گزارشات به درد آلان نمی خورد. پس این حرف صحیح نیست که بالا رفتن سهم بی دلیل باشد اما افت سهم بدون دلیل واقعی است.
سید صادق هاشمی نسب
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
سلام من هم یک سهامدار خرد هستم واقعا میفهم که دارایی و دارو ندار مردم هر صبح داره آب میشه وازبین میره وکسی به کسی نیست از سهامداران خرد استدعا میکنم اگر سهامی را با چشم باز ووضعیت منایب شرکت خرید کردهاند دچار استرس نشوند چون قطعا سهم خوب قیمت واقعی خود را میبیند اگر در اسفند نبیند قطعا در فروردین خواهد دید میدانم سخت است ولی چاره ایی نیست من خودم 5 ماه است که غاذر خریده ام و2ماه ایست که دانا خریده ام و با صبوری سهمی را که چند ماه است منتظر جوابدهیش هستم دودسته تقدیم گردن کلفتها نمیکنم
salar
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
این کارشناسی که عمق تحلیلش تا نوک بینیش را میبینه حرف نزنه سنگینتره خب....
بهش بگید عزیزم : اولا افزایش نرخ خوراک پتروشیمی بصورت زنجیره وار توی بیش از 80 درصد صنایع تاثیر منفی داره ...دلیلشم اینه که ریشه مواد مصرفی اکثر صنایع محصولات پتروشیمیه.... مثلا گروه غذایی با گرون شدن کودشیمیایی و طبعا محصولات کشاورزی زیان میکنن.... یا خودروسازها که پلاستیک جز لاینفک خودرو و قسمت عمده اونه و فولادم بقیه خودرو را میسازه که با عوارض سنگ آهن فولاد میره بالا و پشت سرش خودرو گرون میشه.... یا صنعت ساختمانم که معجونی از تمام فرآورده های پلاستیکی و فلزی و سنگی توش مصرف میشه که قراره همه گرون بشن... یا بانکها که سهامدار همه این پتروها و خودروییها و بقیه هستن و بقیه که بحثش مفصله...

واما نکته دوم که خیلی ازش غافلی اینه که بحث سر مختصات این تصمیم و افزایش نیست.... بحث سر اینه که تو مملکتی که یه شبه میان با یه تصمیم گند میزنن به مزیت رقابتی کشور و حوزه پرسود و پراشتغال و پربازده کشور، چه تضمینی وجود داره بقیه حوزه هایی که نه رانتشون اندازه پتروهاست و نه زوری دارن و نه پولی که جبران مافات کنن از این گازگرفتنها در امان باشن ؟؟؟؟؟؟؟ و این یعنی ریسک سیستماتیک کشور و قوای اجرایی و قانونگذاران.... و یعنی چپ کردن نیسانی که سبدهای تخم مرغ سهامداران توش بود و همه تخم مرغ ها را شکستن...چه اوناییکه تو یه سبد گذاشته بودن چه اوناییکه چندتاسبد داشتن...
mohammad
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
بسه دروغ... مردم حالشون از شما و دروغ هاتون داره بهم میخوره
لااقل از خدا بترسید
این مردم بینوا با طناب شماها افتادند تو چاه
بورس
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
سقوط بازار بوسیله فعالیت حقوقی می باشد که در صف فروش و در حداقل قیمت روز می فروشند. که احتمالا بصورت کاملا هماهنگ شده صورت می گیرد.
مهدی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
اینهمه حقیقی دیوانه مگه داریم که به مالشون آتیش بزنن؟
اگه حقوقی ها نباشن بازار سبز میشه
حمید
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
بورس دیگر بورس نخواهد شد چرا که سوددهی نخواهد داشت تنها راه نجات آن 1- افزایش سرمایه شرکتها با دلار 3000تومانی یا باصطلاح تصحیح ساختگی 2- اجبار بانکها به کاهش سود سپرده ها تا 7% .تا پولی از بورس روانه خواب 5ساله در بانکها نگردد .و گرنه p/e بالای 3 در بورس یعنی سوخت سرمایه .
سید صادق هاشمی نسب
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
چرا کامنت مرا نزدید
علی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
آقای رئیس سازمان این شاخص قلابیتون رو درست کنید
عباس
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
شاخص چرا پایین نمیاد؟
سهند
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
بورس نيوز هر روز مصاحبه مي ذاري كه قيمت ها رسيده به كف! من نقد كرده بودم گول خوردم و خريدم . حالا هم ضرر دوبل كردم. قبلا ده درصد كل پولم تو ضرر بودم حالا سي درصد. لطفا ديگه مقاله هاي آبكي و گمراه كننده نگذاريد
محسن خورسی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
تابازار منفی شد یاد درود فرستادن به احمدی نژادافتادی بدبخت کجا بودی وقتی8سال بورس وکل اقتصاد به نابودی کشید فکرکردی بورس هم مثل بساز بفروش ودلار وطلا که یه مشت گوسفند چرون بیان توش مایع دار شن بوی کباب شنیدی اینجا خر داغ میکنند.
رلدتلب
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
پتروشيمي ها را كه بستيد حقوقي ها را هم ممنوع المعامله كنيد. اگر جواب نداد بورس را تعطيل كنيد
kiarash
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
عجب تدیبر و امیدی...بابا اینا همه برنامه دولت هست
فرنود
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
حقوقیها در چنین شرایطی حاضر به حمایت از بازار بورس نیستند.چرا دولت تدبیر ی نمی اندیشد.
کاظم میرزایی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
اسکندر پس از پیروزی بر ایران تنها راه حل حفظ این سرزمین وسیع را گماردن بیسواد ترین افراد در راس مدیریت دانست.چون نادان برای قدرت طلبی حاضر است همه را نابود کند وحال امروز ما همین مدیران اسکندری هستند که نابودی مردم را هیجان میشمارند.خدایا همه دروغ گویان را نابود کن.
مدیر قبرستون
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
شاهش خوبه خصش خوب نیست
حمید
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
عزیزان چرا به دولت بد و بیرا میگید. زمانی که سودهای باد آورده کسب می گردید هیچی نمی گفتید الان که کمی از سودتان ضرر دادید بدو بیرا میگید اتفاقا بهترین تیم اقتصادی را این دولت داره زنده باد تیم اقتصادی زنده باد بورس تا 50000 شاخص جا داره پایین بیاد نگران نباشید بعدش بالا میره بورس پر ریسکه دیگه شما اگه دلشو ندارید به کم قانع شوید بذارید تو بانک من از پارسال تا الان با سرمایه ام دو برابر شده الان از سودم 25 درصد ضرر دادم چره دولت را مقصر بدونم.همه چی آرومه من چقد خوشحالم
حسن عبدالهی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
آقای دکتر خواهشا دیگه با همدیگه 1 جوری کنار بیاید به خدا خون راه میافته 1 خورده به ملت رحم کنید
محمد
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
فقط اعلام کنید چقدر پول از مردم می خواهید بگیرید این که اسمش اصلاح قیمت نیست به هرچه که شما معتقدید قسم می خورم که دیگه به حرف هیچ مسئولی اعتماد نکنم بهترین کار در زمان حاضر خرید سکه است ممکن است امسال راکد باشد ولی در نهایت تورم را جبران می کند عجیب است که ما مردم از دست تورمی که دولت با افزایش قیمت دلار ایجاد کرد به خودش پناه بردیم
حامد
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
وقتی شاخص بورسمون از 23 هزار اومد رو 85 هزار و رشد اقتصادی و تولید ناخالصمون منفی بود و تحریم بودیم هر خری بود میفهمید که اینا حبابه و یک روزی میترکه.اون موقعی که خیلی ها سود کردن حرفیشون نبود حالا که داره برمیگرده منطقی میشه واویلا واویلا میکنین.دوستان عزیزی که میان تو بورس فعالیت میکنن به نظر من حداقل یکم برن مباحث مدیریت مالی را بخونن.حتی اونایی که چند ساله تو بورسن
سلام
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
این وسط فقط امثال ما که نمیخواهیم دچار هیجانات بشیم داریم روزی 4 درصد ضرر میکنیم برید بابا با این حرفاتون
علی
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
سهام ثتران را 420 خریدم الان داره نزدیک میشه به 200 تومان یعنی سرمایه مان نصف شده ، چرا هیچ کس جوابگو نیست.
رامین
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
سلام آقایون خواهشی که از شما دارم صف فروش تشکیل ندین اگر صف فروش کم بشه صف تغاضا زیاد میشه میدونین بورس این روزا دچار هیجان شده سهام دارا همین که صفهارو با تهداد زیاد میبینن تعریک میشن واونا هم شروع میکنن به فروش سهمشون وباعث میشه سهم منفی بخوره...
علي
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۳
دوستان هميشه در بازار داغ بفروشيد و در بازار سرد خريد كنيد نگران نباشيد و حوصله نماييد
غلامعباس
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱
اقای دانشمند که قیمتهای فعلی را جذاب می دانید می دانید مردم چه ضررهایی کردهاند خیر چون افرادی مانند شما مردم را به نابودی کشاند ند
با بک گله داری
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
با سلام....20 روز کافی است هیچ حقیقی سامش را نفرشد...اما متاسفانه بدلیل بی تجربگی میفرشند...بخدا این کا راشتباه است...این ذاتا بازار سرمایه...است...نفرش عزیزم....