بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
دست مریزاد به نماینده های مجلس و دولتمردان

انصراف شرکت های خارجی از سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

این در حالی است که در پی موافقت اغلب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با برنامه افزایش نرخ خوراک مجموعه های پتروشیمی به 15 سنت، سرمایه گذاران خارجی نیز از تصمیم خود صرف نظر کردند و در نهایت مذاکرات انجام شده به نتیجه ای منجر نشد.
کد خبر : ۱۱۷۱۵۹
در پی حصول نتیجه مثبت از مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 و حضور هیأت اروپایی در ایران، برخی مدیران شرکت های خارجی فعال در حوزه های مختلف همچون پتروشیمی، خودرو، سیمان و فلزات اساسی نسبت به سرمایه گذاری در حوزه های مذکور به ویژه صنعت پتروشیمی اعلام آمادگی کردند، به گونه ای که انتظار می رفت تا با مشارکت سرمایه گذاران خارجی وضعیت صنعت، تولید، اشتغال و در نهایت شرایط اقتصادی کشور نسبت به گذشته رو به بهبودی پیش رود.

براساس گزارش بورس نیوز، برخی اخبار حاکی از آن است که هیأت نروژی نسبت به تزریق نقدینگی در صنعت پتروشیمی کشور و مشارکت در اجرای طرح های توسعه ای این واحدها تمایل و رغیب از خود نشان دادند و به عنوان یکی از متقاضیان خرید بلوک "پارسان" ظاهر شدند، تا جایی که مذاکراتی نیز در این ارتباط میان مقامات مسئول دو طرف انجام شده بود.

این در حالی است که در پی موافقت اغلب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با برنامه افزایش نرخ خوراک مجموعه های پتروشیمی به 15 سنت، سرمایه گذاران خارجی نیز از تصمیم خود صرفنظر کردند و در نهایت مذاکرات انجام شده به نتیجه ای منجر نشد.


دو مینویی که از مجلس و دولت به بورس رسید

براساس این گزارش، یکی از بزرگترین شرکت های هلدینگ صنعت پتروشیمی یعنی شرکت سرمایه گذاری غدیر برنامه هایی جهت واگذاری برخی از شرکت های زیرمجموعه خود که از وضعیت سودآوری مناسبی برخوردارند، در نظر دارد تا با فروش بلوک سهام شرکت ها در بورس و کسب درآمد از این محل، نقدینگی های حاصل را در صنایع دیگر سرمایه گذاری کند و در راستای بهبود وضعیت سایر صنایع بکوشد که این امر نیز بسیار پسندیده و مناسب به نظر می رسد.

در این شرایط اما، تحقق این برنامه ها منوط به موفقیت "وغدیر" در فروش درصدی از سهام شرکت های تحت تملک خود همچون فروش بلوک "پارسان" است، چراکه تنها در این صورت می تواند منابع مالی لازم جهت سرمایه گذاری در صنایع دیگر را تأمین کند و در نهایت به اهداف خود دست یابد. حال آنکه با تصویب برنامه رشد حدود پنج برابری نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی و در نهایت پا پس کشیدن سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در این صنعت، به طور قطع سرمایه گذاری غدیر نیز نمی تواند به اهداف و برنامه های خود دست یابد. برهمین اساس می توان گفت به فروش نرسیدن بلوک "پارسان" به نوعی سنگ اندازی بر سر راه تحقق اهداف شرکت سرمایه گذاری غدیر به شمار می رود و تبعات منفی نیز در پی خواهد داشت.

علاوه بر این، شنیده ها حاکی از انجام مذاکراتی میان انجمن صنفی صنعت پتروشیمی و مدیران شرکت های خارجی همچون عمان، روسیه و هند به منظور سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای مجموعه های پتروشیمی و تأمین منابع مالی لازم جهت اجرای آنهاست، حال آنکه سرمایه گذاران خارجی به دلیل عدم شفافیت بحث نرخ خوراک مصرفی شرکت های پتروشیمی از ادامه مذاکرات سرباز زدند و بدین ترتیب با تلاش و همت دولتمردان و نمایندگان خانه ملت پتانسیل ها و فرصت های به وجود آمده در صنعت پتروشیمی جهت رشد و بالندگی آن و نیز ورود نقدینگی و سرمایه به این صنعت از سوی سرمایه گذاران خارجی از دست رفت.

در پایان این گزارش می افزاید، به نظر می رسد نمایندگان مجلس در حالی موافقت خود را با رشد نرخ گاز مصرفی مجموعه های پتروشیمی اعلام کردند که این برنامه پیشتر در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شده بود و نمایندگان مردم نیز بدون اظهار گلایه و شکایت نسبت به این مصوبه، تنها با آن موافقت کردند. بطوریکه به نظر می رسد دولتمردان و نمایندگان مجلس دست به دست هم دادند تا صنعت پتروشیمی یکی از بهترین فرصت های طلایی به وجود آمده جهت شکوفایی این صنعت و تداوم توانایی رقابت با شرکت های خارجی رقیب هم گروه را از دست بدهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۳
ممکنه برای رسیدن به این مقطع قطرخیلی هزینه کرده باشد؟؟درچنین صورتی کی لفت ولیس کرده؟؟؟؟؟
مهمان
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱
تبعات یک تصمیم هیجانی بر اساس نظر بعضی خبرگزاریهای مغرض.
پویا
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷
وقتی قط گاز ارزون میده
منت کشی هم می کنه
مگه عقلشون کمه بیان ایران
من
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
مبارک باشد خود تحریمی شروع شد
ساينا
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۰
همين كم داشتيم ديگه هيچ اميدي ندارم دارم سكته ميكمنم ١٥ ميليون تا الان ضرر كردم بابا يكي نيست به داد ما برسه
مجید
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶
من نمیدونم استلال کسایی که به این نرخ خوراک رای موافق دادن چیه؟ چقدر ما بدبختیم که اینا رو فرستادیم مجلس که مراقب بیت المال و مملکت باشن.خودشون با دست خودشون جلوی راه صنعت پتروشیمی چاه کندن.این تصمیم اشتباه تاوانش از تحریم های آمریکا بیشتر بود.حالا که تحریما برداشته شد نماینده ها فکر کردن که حالا که تحریمها برداشته شده چی جوری میتونن صنعت پتروشیمی رو زمینگیر کنن.خیلی فکر کردن که به این نتیجه رسیدن.
محمد
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷
چرا وزارت محترم اطلاعات در برخورد با سایت هائی نظیر . /یا سایت هائی نظیر ... که در این مدت با دادن اطلاعات غلط ویا مغرضانه در صدد تهییج افکار عمومی برآمدند اقدامی به عمل نمی آورند؟
ارحام
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
مگه شرکت خارجی مغز جیگر خورده بیاد جاییکه سرمایه بگذاره که نماینده ان این کم سواد ها باشه اگر اینجوری بود که شرکت میلیاردی نمیشدند حتی برادران روس هم نخواهند امد ای کاش جویی عقل بود ای کاش
ابراهیم
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸
به به گل بود به سبزه نیز آراسته شد.
حامد
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۳
قابل توجه وکلای ملت ....... بی تدبیری بیتر از این نمیشه
سرمایه دار خارجی که پولش از سر جوب پیدا نکرده بیاره اینجا
با قوانینی همچون پاتک شبانه بر سر سر مایه ملت میارند.
قطر 3 سنت 180 کیلومتر این ور تر حداقل 15 سنت
قطر ریسک تحریم ندارد اما ما هر روز تهدیدات زیاد میشه.
هر روز تحریم اقای نماینده جواب ایندگان را چه میدهید.
ایا نمی دانید با تکنولوژی استحصال گاز از شیل گس چند سال دیگه
حاضرید رایگان بدید تا سر مایه گزار بیاد.....
امیررضا
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵
این آقایونی که اسم نماینده رو روی خودشون گذاشتن و از جیب ملت حقوق میگیرند بزرگترین ضربه رو به اعتماد سرمایه گذاران زدند و به نفع قطر این قانون عجیب رو تصویب کردند.نمایندگان عزیز شما هم اگر عرق ملی داشتید و گوشه ای از زندگیتان را در بازار سرمایه و جهت اعتلاء میهن سرمایه گذاری میکردید هیچ وقت اینقدر با بازار سرمایه کشور نا آشنا نبودید و این تصمیم را نمیگرفتید اما حیف که پولها در فرهنگ احتکار مسکن و دلار و سکه هست.همین بنده نه مسکنی دارم و نه جنسی احتکار کردم و با این قانونی که وضع کردید 700 میلیون تومان از سرمایه ام دود شد.با نبود امنیت سرمایه گذاری تمامی سرمایه گذاران ازین کشور فراری مشوند شک نکنید عقلای ملت.این تصمیم شما هم مانند وارد شدن به سفارت انگلستان بود که تماما احساسی و انقلابی بود اما حیف از ذره ای تدبیر
محمد
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۹
متاسفم برای مسولین
من جوان 23 سال تازه اومدم بورس
سرمایه ام رفت نرخ پتروشیمی چه رابطی
به صنایع دیگر بانکی دارو خودرو سیمان داره آخه
دولت تدبیر امید کجایی تبلیغات میکرید بیاید بازار سرمایه
جواب مارو بدین
من بدبخت شدم
علیرضا ذوالفقاری
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
ترکیه که از ایران گاز میخره اونم از همه جا گرونتر بهش میندازیم. زیر 10 سنت.
Khan
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶
یکنفر که با بورس کار میکند باید صبور و پر حوصله باشد. ازاین با لا و پایین ها زیاد خواهد بود. فعلا فصل خرید است.
پویا
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
برای دولت متاسفم که از اعتماد رای دهنگانش سوء استفاده کرد
x
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
واقعأ چه اقتصاد داناى حرفه اى برامون تصميم ميگيرن ديگه خيالمون راحته كه مملكت داره به كدوم سمت ميره ؛ كى جواب ٤٥٠٠٠ ميلياردضررو به مردم ميده !! حتمأ از همين پول يارانه ؛ حقوق عيدى كارمندان ؛ وهزاران چاله چوله دولت حل ميشه لعنت به تمام كسانى كه دارن راحت دزدى ميكنن وكسى نيست كه به دادمون برسه ، عجب دامى براى مردم پهن كرده بودن خدا اين حروم خورهارو نصيب كافرم نكنه
امیررضا
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۱
میگن نرخ خوراک پتروشیمی چه ربطی به بانک و دارو خودرو سیمان داره
دوست عزیز اون بانکی که میخواد سود به شما بده اون پول رو با وام بیشتر کجا میخواد تزریق کنه؟؟چه صنعتی از پس این نرخ بهره بر میاد؟؟اگر نگاه باز داشته باشید میبینید تبعات این تصمیم انقلابی مانند حلقه های زنجیر همه چیز رو با خودش نابود میکنه
حالا صنعت سیمان اگر این نرخ گاز برای سیمان بخواد آزاد بشه تمام این کارخانه ها ورشکسته نمیشن؟؟یادتون باشه افزایش نرخ خوراک یک شبه بود برای این صنعت هم یک شبه ممکنه پیش بیاد چون امنیت سرمایه گذاری نیست
حالا صنعت خودرو:این صنعت ورشکسته ای که با پیوستن به سازمان تجارت جهانی راهی جز ادغام شدن نداره چه مزیتی داره؟؟با پتروشیمی که مزیت داشت این کارو کردن خودرو که جای خود داره
دارو هم فقط با یک قیمت گذاری دستوری انقلابی میتواند به خاک سیاه بشیند این صنعت هم قیمت گذاری دستوری دارد.پس چیزی که ازین دیگ دیگه دربیاد بدون هیچ امنیتی هست.باید از بورس فرار کرد با این عقلاء خودزن
وحید
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
سلام.بنده بعنوان یک عضو کوجک این بازار هرچه فکر میکنم نمی فهمم.از یک طرف رییس محترم جمهور که نماینده یک ملت و کشور است، در داووس سوییس شرکتهای خارجی رو دعوت به سرمایه گذاری در ایران میکنند،از طرف دیگر خود دولت !! یا مجلس محترم نرخ خوراک صنعت برتر کشور را یک شبه 5 برابر میکنند!!!؟؟ پیدا کنید پرتقال فروش بیچاره را !!!!!
امیدوار
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵
دوستان چرا ماوقتی از یک نفر خوشمان می اید ایراداتش را نمی بینیم ووای به روزی که با یک نفر بد بشویم .... مطمئن باشید این سیاست خود دولت تدبیر وامید است که نمایندگان هم با شرایط خاص تصویب کرده اند
تدبیر شده که مارا به آینده بورس امیدوار کنند
ودارائیهای ما توسط خودمان بلوکه شود.
مرتضی
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳
آقا رونالدو رو ول کنین!این غضنفرای خودمونو بچسبین که خودمونو دو رقمی کردن!
قطر سالانه چندین میلیارد دلار سهم گاز ایرانو از پارس جنوبی برداشت میکنه آقایون عین خیالشون نیست.بعد اومدن سر گرون کردن چند صد میلیون دلار گاز پتروها(که تا چند وقت قبل اونو میسوزوندن)میخوان پی صنعت نفت و پتروشیمی رو هم بزنن!
احسنت و دست مریزاد خدمت این نوابغ قرن!
محمد
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰
مشکل اینجاست که فردا اگر نرخ خوراک را یک سنت هم بکنند هیچ کس اعتماد نمی کند چرا که هر لحظه امکان تغییرش هست.
محمودی
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
باسلام
بنده بعنوان یک مدیر باسابقه و شاغل در صنعت پتروشیمی میهن اسلامی و از سر دلسوزی برای این صنعت افتخار آفرین، بارها درخصوص تنها مزیت نسبی صنعت پتروشیمی یعنی نرخ پائین خوراک، مطلب ارسال و عنوان نموده ام بجز نرخ پائین خوراک، تقریباً هیچ مزیت دیگری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی وجود ندارد. حالا با خواندن کامنت اول لیست فوق، با خودم گفتم مگر خدای ناکرده مسئولی در این مملکت پیدا می شود که منافع داخلی را به خارجی ها ترجیح دهد !!! ؟
رسول
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
این نمایندگان من رایاد حکمیت دوره حضرت علی میدازه که شباهت زیاد به ابو موسی دارند بیچاره ما ملت ورهبر چه میکشیم ازاین نالایقان و..........(مانیان)
علی
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
آقایان همبن کامنت های دل سرد کننده شما کار را بدتر میکند من یک سال است در این بازار سرمایه اندکی گذاشتم ودارم مطالعه میکنم در حال حاضر ضرر هم کرده ام اما جای نگرانی ندارم به امید خدا درست میشه صبر کنید. تصمیم امروز کار ساز است. فکر نکنید فقط حقیقی ها ضرر کردند بیشترین ضرر مال حقوقی ها است پس دولت وعقلا فکری خواهند کرد.
سجاد
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۷
این کار کاملا درستی هست. ما نمیتونیم گازمون رو با این تخفیف غیر منطقی در اختیار سرمایه گذار خارجی قرار بدیم و در آینده مورد سرزنش و بازخواستهای حقوقی قرار بگیریم. این کار حتی برای داخلیها هم درست نیست و پول همه دولت و ملت به ساتا داده میشه و این درست نیست. نباید فقط با دید سهامداری نگاه کرد. من خودم هم سهام پتروشیمی دارم
مسعود
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۳
از مخالفین میپرسم: دولت باید تا ابد سوبسید بده؟
امیر
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴
احمد توکلی چی از جون این مملکت میخوای خودتو بازنشسته کن
اصغر
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۴
قطر مگه احمق باشه بیاد خارجیا رو تو پتروشیمیش راه بده
پتروشیمی همش پوله
ناشناس
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶
بنده گله ای از عده قلیلی از مردم تهران دارم که بااینکه درپایتخت زندگی میکنند وبه لحاظ شعور سیاسی بایستی درمراتبی بالاتر از سایر شهرستانها باشند باانتخاب این نمایندگان به اصطلاح مردمی چه ضربه مهلکی اقتصادی به کل مملکت دارند وارد میکند ودرراس اینها احمد توکلی حمید رسایی کوثری زارعی میباشند .فقط ذکر این نکته که احمد توکلی نتونسته تو شهر خودش (بهشهر مازندران ) رای بیاره ودراین شهر مردم دل خوشی ازایشون ندارند حالا اومده نماینده تهرون شده واقعا متاسفم
نیک..
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
دیشب دکتر محسن رضایی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو نیز تصمیمات ناپخته و ناکارشناسی نمایندگان مجلس و دولت در افزایش 5 برابری نرخ خوراک را دلیل افت بیش از پیش در بورس دانستند و به این تصمیم ، انتقاد شدید کردند...
مجید
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۷
این مشکل ناشی از دو عامل است 1 -بیسوادی2-غرضها و مرضها
سهامداری که تا کنون هبچ وقت نظرش توسط بورس تیوز بی طرف(!!!!!!!!!) چاپ نشد
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۴
آقا اگه تمهیدی بشه که 100نفر از نمایندگان محترمی که بجای npt امضای mpt را کرده بودند تا شش ماه بجای حقوق ، سهام پتروشیمی را دریافت میکردند فکر میکنم هم یه خرده مطالعه را بالا میبردند که بفهمند سهام چیه و بازار سرمایه گذاری چیست ؟و هم از فراری دادن سرمایه های مردمی که دعوت رئیس جمهور محترم و دولت تدبیر و امید را لبیک گفته و ثتار سه شی شان را وارد بازار سرمایه کردند ، بسمت بازار های غیر مولد با تصمیمات خلق الساعتشان جلوگیری می کردند . نکنه کار کار پترو بسم الله باشه ملت بیخبرند ؟؟؟؟؟؟
بورس نیوز خدا وکیلی خیلی خیلی خیلی در انعکاس نظرات کاربران سانسور میکنی خسته نباشید و بازهم منعکس نکن(شیظون نکنه از طرف پترو بسم الله تحت فشارید ها ؟؟؟؟؟)
صبوری
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۵
لعنت خدا بر دشمنان این کشور
حسین
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه خری می رسد .
بیخیال
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰
خودتون رو ناراحت نکنین چیزی نشده فقط 50 60 درصد سرمایتون رفته به جایی که عرب نی انداخت هه هه هه (مثل من) هه هه هه
محسن نقاش
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۶
استدلال موافقان افزایش نرخ خوراک.. چندین شخص وجریان خاص شبه دولتی عضو اصلی چندین شرکت پتروشیمی مهم بودند مییلیارد ها سود بردند ما به نفع بیت المال... اله بله جیم بله کردیم. جواب. شما چرا تا به امروز در فهم این مهم کوتاهی نموده اید/ چرا نباید نمایندگان محترم را به دو دلیل به پای میز محاکمه کشاند یکی کوتاهی منجر به نابودی بیتالمال در ارزان فروشی ودادن رانت. دوم ضربه زدن به مردم عادی سهامداران خرد که کاهش امنیت واعتماد اجتماعی را منجر شده است. یا شما سواد واستدلال داشته اید وبه وظیفتان عمل نکردید! پس مجرمید وشریک جرم باید جواب بدهید یا این تصمیمتان نادرست بوده که بدتر. نماینده ای که یک ماهه ویک شبه طرح نمی نویسد فهمش بالا نمی رود لابد در هر دو زمان خبری بوده.نبوده؟! بگرد پرتغال فروش را بیابیم. درود
ن
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۲
شرکتهای پتروشیمی برای انکه سودشان را ببرند چه بلوایی راه انداختند کل بازار را منفی کردند که سهامداران هم هم صدایشان شود

من تو مجلس بودم تمام سعیم را میکردم تا قیمت گاز بشود 30 سنت دیگه از این غلطا نکنند
علیپور
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۳
محسن رضایی . وضعیت اخیر در بورس نشان از ناپختگی مسولین میباشد.
khameneei
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۹
احمد توکلی بایذ محاکمه و حوابگوی خسارات به سهامداران و ملت ایران به خاطر عقب نشینی خارحی ها از سرمایه گذاری در ایران باشد
amir
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷
صالح آبادي بايد بره ،تو بحران بايستي مديريت بشه نه تو حالت عادي،تازه معلوم ميشه اين كاره نيست.
ع
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸
نمایندگان از بین من و شما شدن نماینده از افغانستان و تاجیکستان که نیامدن. از ماست که بر ماست. فرهنگ همه ما پایینه. در همه زمینه ها پایینه. اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و خانوادگی. انشالله دو نسل دیگر درست می شود. فعلا در مرحله گذر قرار داریم.
من
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵
هردم از این باغ بری میرسد .... تازه تر از تازه تری میرسد
جواد
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰
آقا سلام
خوشم اومد ....
بابا این خارجیا شعور دارن ... می فهمن ... آخه کجای دنیا تبر ور می دارن میزن به ریشه صنعت کشور ... یکی نیست به این حضرات بگه بابا اگه فکر میکنی نرخ خوراک کمه ، بیت المال داره به یغما میره (که اصلا اینطور نیست)... تو که نباید بیای یه دفه بزنی زیر قابلمه ، نرخ خوراک رو باید 5 برابر کنی ؟؟؟؟ شرکتهای خارجی که حسینقلی خانی معامله نمی کنن که !!! حساب کتاب دارن ....
خیانت به مملکت که شاخ و دم نداره ؟؟؟ وقتی یه نماینده بیسواد از روی احساساتش تصمیم گیری می کنه تو حالا هر چی میخای تو سر و مغز خودت بزن بگو حقوقی فلان حقیقی بهمان ... بابا این مجلس رو یا تعطیل کنید یا یه چند تا دوره آموزشی برای این اساتید بزارید تو رو خدا ...
بورس نیوز جان پخشش کن دلم یه ذره خنک بشه .... مرســـــــــــــــی
علی
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
ما که 17 سال در بورس هستیم 10 میلیارد دلار ندیدیم خارجی ها ئارد بورس کنند .حالا چی شد یک شبه خواستن همه بیایند و بعد از مصوبه مجلس پشیمان شدند .نمی دانم . اما مثل اینکه این رانت را گرفتن بد جوری تو ....سهام مانده .
مجید
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
من نمیدونم استلال کسایی که به این نرخ خوراک رای موافق دادن چیه؟ چقدر ما بدبختیم که اینا رو فرستادیم مجلس که مراقب بیت المال و مملکت باشن.خودشون با دست خودشون جلوی راه صنعت پتروشیمی چاه کندن.این تصمیم اشتباه تاوانش از تحریم های آمریکا بیشتر بود.حالا که تحریما برداشته شد نماینده ها فکر کردن که حالا که تحریمها برداشته شده چی جوری میتونن صنعت پتروشیمی رو زمینگیر کنن.خیلی فکر کردن که به این نتیجه رسیدن.
متنفر از اصولگرایان
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
با اون طرح تثبیت قیمتها و طرح اخیر ننوشته شده در کمیسیون مجلس در خصوص پتروشیمی ها
رضا
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶
سلام : از این دولت ومجلس ئبیشتر از این انتظار داشتید . اگر این طور بود که مملکت به وضعیت فلاکت بار امروزی نمی رسید ؟
امید
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
امید هیچ معجزی ز مرده نیست

زنده باش !
رضا
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
احمد توکلی ادعا میکند دکترا اقتصاد !!!گاهی کاندید رئیس جمهوری هم میشد!! اما الفبا اقتصاد را هم نمیدوند آیندگان به ما می خندند .یادتان هست کی 8 سال رئیس این مجلس ما بود کسی که از روی کاغذ هم نمی تونست بخوند (کروبی) آیندگان چه قضاوتی میکنند؟ تهرانی ها ؟ پایتخت نشینان ؟ چه کسانی را به مجلس می فرستید؟
رضا
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
احمد توکلی ادعا میکند دکترا اقتصاد !!!گاهی کاندید رئیس جمهوری هم میشد!! اما الفبا اقتصاد را هم نمیدوند آیندگان به ما می خندند .یادتان هست کی 8 سال رئیس این مجلس ما بود کسی که از روی کاغذ هم نمی تونست بخوند (کروبی) آیندگان چه قضاوتی میکنند؟ تهرانی ها ؟ پایتخت نشینان ؟ چه کسانی را به مجلس می فرستید؟
بهمن
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
اقا این مسولین و نمایندگان مجلس فقط واسه بدبخت کردن ملت خوبن والسلام
مسعود نوری
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
نمایندگان بی عقل یا خا.... اسمشو چی میشه گذاشت شما بگین
محفوظ
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
این که ربطی به مجلس ودولت نداردمربوط به تهدید اوبا نسبت شرکتهاخارجی می باشد
حسن اسدپور
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
ما تو دهن هر کی که بخواد تو جمهوری اسلامی سرمایه گذاری کنه میزنیم مخصوصا کشورهای غربی
عزت
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
من یک بورسی هستم. به نظرم بی خود دارن قضیه را بزرگ می کنند پتروشیمی ها با این نرخ خوراک هم سوداوری منطقی خواهند داشت. و در حال حاضر پتروشیمی ها و معدنی ها حاشیه سودشان بالای 70درصد است و این یعنی رانت. بقیه صنایع پس چی شد؟ صنعت پالایشی حاشیه سودش 6درصد هست که باید به اینا کمک کرد تا سرمایه گذار واردش بشه . دوستان متاسفانه یه عده بی خود دارن سرو صدا می کنن و می خوان منفی شدن بورس را به نرخ خوراک ربط بدن در صورتی که قرار نیست بورس تا ابد مثبت بمونه و رشد کنه بالاخره بورسی که 13درصد رشد کرده باید یه 20درصد هم اصلاح کنه خودشو. اگر نرخ خوراک هم مطرح نبود به دلیل رشد بورس خیلیا فروشنده بودن و و با هر منفی شدن بورس ترس از داشتن سودشونوو داشتن.
ایلیا
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
نماینده هر کاری کنه جز کار اقتصادی
کشور گلستان میشه به خدا
امیر
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
خدا رو شکر
انشاالله پتروشیمی ها به خاک سیاه بشینن بقیه ی سهم ها رو داغون کردن.
وحید
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
همین سرمایه های داخلی رو بردن تو دلال بازی. سرمایه خارجی بماند...
سید مرتضی
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
مگه قراره بوده تا ابد تعدادی از نور چشمیها در قالب شرکتها و سازمانهای مختلف از جمله پتروشیمیها و معادن و غیره از دولت (و در واقع از جیب ملت فقیر) رانت دریافت کنند تا مثلا سود ده و رقابت پذیر باشند؟! اگر شرکتی بخواهد از جیب ملت تا ابد تغذیه کند همان بهتر که یا درش بسته شود یا خودش را به پای کمپانیهای مطرح جهانی برساند و لا غیر.
مسعود نوری
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
خدا کنه با اصلاح قانون نرخ خوراک همه چیز درست بشه انشالله
reza
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
حالا متوجه میشم که سیاست انگلیسی ها در مورد بدبخت کردن یک نظام و یا یک کشور چقدر کارامد بوده ( کارهای کوچک را به ادمهای بزرگ بسپارید و کارهای بزگ را به ادمهای کوچک ). دقیقا مصداق بورس ما هست!!!!
دادا
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
سرمایه گذار خارجی دنبال رانت نیست دنبال شفافیت و ثباته شما هم بیخود شلوغش نکنید داره بساط رانتتون جمع میشه به دست و پا افتادید!!
ناشناس
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
واقعا نمایندگان فهیم مجلس شورای اسلامی گل کاشتن و جای تقدیر و تشکر داره..
منافع کوتاه مدت رو به منافع بلند مدت ترجیح دادن..
چنان از ریشه زدن که فقط یه نماینده مجلس ایران میتونه از این کارها بکنه..

اشتغال...افزایش ظرفیت تولید کشور...ورود نقدینگی خارجی به صنعت بیحال کشور..رقابت بهتر با کشورهای دشمن منطقهو...
همه و همه رو فدای پند ملیون دلاری کردن که از خوراک پتروشیمیها بدست دولت میومد..
البته حق هم دارن چون با این پول حداقل یه مانور نظامی درست و حسابی میشه داد!!!
مجید
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
هیچکس دلش برای منافع ملی نمیسوزد همه کسانی که فریاد وامصیبتا سر داده اند فقط بخاطر آن است که رانت و منافع اقتصادیشان بخطر افتاده اتفاقا اکثر آقایانی که الان سنگ سرمایه گذاران خارجی را به سینه میزنند مخالف حضور سرمایه گذاران هستند چون با حضور سرمایه گذار خارجی رقابت و قیمتها نیز باید شفاف تر شود و این اصلا برای رانتخواران خوشایند و قابل تحمل نیست همینکه سهام پتروشیمی ها را بدلیل این مصوبه بستند در حالی که قبل از آن در شرایط مشابه سهام سنگ آهنی ها را نبستند . یا سال گذشته سهام پالایش بعد از یک افت جانانه بسته شد و نامه نگاریهایی که به بهانه افت بورس و دراصل برای جلوگیری از افت سهام پتروشیمی انجام شده و حتی منفی شدن همه سهام بازار و فشار عجیبی که حتی به سهام با P/E پائین وارد میشود همه از قدرت لابیگری سهامداران این سهام و بخصوص برادران نظامی و در راس آنها گروه غدیر و پارسان خبر میدهد وگرنه مطمئن باشید چیزی که مهم نیست حقوق سهامداران جزء و کوچک است...
کامبیز
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
سیاست یعنی این حمایت از ویرانه های خودروسازی که هیچوقت درست نمیشه واز جیب ملت دارن حمایت میشن و ویران کردن اقتصاد پتروشیمی که در دوسال گذشته یکی از تکیه گاههای کشور بعداز تحریم نفتی بود ویکی از قسمت های شکوفای اقتصاد ایران بشمار میرفت که در عرض 15 سال با تمام تحریمها وسنگ اندازی ها همیشه خودرا به بالا میکشید وجزو اولین های جهان میبود وجزو تنهاکشورهائی هستیم که از تنوع محصولات برخورداریم (استفاده از نفتا گاز مایع وگاز )واز این لحاظ برای سرمایه گذارهای خاری مطرح هستیم که ان تنوع را داریم چیزی که عربستا وقطر را مثل سگ میترسانه چون قطر فقط گاز اونم به لطف وکلای بی کفایت از ما میدزده وعربستا فقط نفتا پس ایران را خدا عزیز داشته که تمام منابع را در اینجا یکجا عرضه داشته این از پتروشیمی واز سیمان که یک سوم سنگ آهک جهان با درجه خلوص بالا ی کلسیم در ایران هست اونم بصورت معادن روباز والبته اگر این وکلای بی کفایت بزارن وراستی قانونی نیست که این وکلای بیکفایت را عزل کرد و یا کارشان را به حالت تعلیق در آودر شاید انها هم خود فروخته باشند مثل بنی صدر ودارند به قطر وامثالهم خدمت میکنن
م
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۲
مرگ بر روسیه میخوان پتروشیمیا رو بدن به باباشون روسیه کثیف همه بدبختیمون همین روسیه است حالا ببین
ali
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
معلومه دیکه اقایون نماینده ار این قانون احتمالا سود زیادی می کنند واقعا که