بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶
کد خبر : ۱۱۷۱۶۳
روزنامه ایتالیایی ˈ لاستامپا ˈ بااشاره به تعدیل تحریم های یکجانبه غرب علیه جمهوری اسلامی نوشت : شرکت های بزرگ بین المللی بی صبرانه در انتظار لغو تحریم ها برای حضور مجدد در صنعت نفت و گاز ایران هستند.

به گزارش ایرنا ، لاستامپا با عنوان ˈ کنفرانس بین المللی در تهران باحضور شرکت های نفتی ˈ افزود: بازگشت ایران به جامعه بین الملل درپی توافق هسته ای اخیر با گروه پنج بعلاوه یک، می تواند تغییرات مهمی در بازارجهانی نفت ایجاد کند و شرکت های بزرگ بین المللی بی صبرانه در انتظار لغو تحریم ها برای حضور مجدد در صنعت نفت و گاز ایران هستند و جمهوری اسلامی با آگاهی از این موضوع، بزودی کنفرانس مهمی را درتهران برگزار خواهد کرد.

این روزنامه نوشت: در جریان این نشست که دو هفته دیگر در پایتخت ایران برگزار خواهد شد، موضوع بازبینی در قراردادهای موجود با شرکت های نفتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

لاستامپا افزود: شرکت نفت ˈانیˈ ایتالیا نیز بدون شک در کنفرانس تهران حضور خواهد داشت. شرکت انی در چند دهه پیش در ایران هفت خواهران نفتی را به مبارزه طلبیده بود و این برخورد هیچگاه فراموش نشده است. ایرانی ها نیز این حضور تاریخی ایتالیا در کشور خود را فراموش نکرده اند و به همین دلیل طالب حضور شرکت انی در صنعت نفت خود هستند.

این روزنامه نوشت: سید مهدی حسینی، از مسئولان وزارت نفت ایران نیز گفته است ˈ ما از شرکت انی ایتالیا خوشمان می آید. خاطرات بسیار خوبی از کار با این شرکت داریم و می خواهیم در نشست تهران حضور داشته باشد.

گفتنی است که ˈپائولو اسکارونیˈ مدیر عامل شرکت انی به دفعات تاکید کرد که این شرکت مایل به آغاز فعالیت های جدیدی در زمینه نفت و گاز در ایران بوده و برای تحقق این طرح در انتظار لغو تحریم ها است.

در عین حال انی از جمله شرکت های خارجی است که حتی پس از وضع تحریم نفتی علیه ایران نیز موفق شد نظر کشورهای غربی را برای ادامه کار با ایران حتی به صورت محدود و برای واردات نفت از آن کشور جلب کند.

بازگشت شرکت های بزرگ نفتی به ایران بدون تردید با عواید سرشاری همراه خواهد بود، اما به سرمایه گذاری عظیمی نیز نیاز دارد. تخمین زده شده که صنعت نفت و گاز ایران برای نوآوری پس از سکون چندساله خود به دلیل تحریم ها نیازمند یک سرمایه گذاری 150میلیارد دلاری می باشد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر