بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۶
کد خبر : ۱۱۷۲۹۸

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارسامیر هامونی درباره برخی اعتراض‌ها به انتقال ۱۴ شرکتبه بازار توافقی گفت: تصمیمی که گرفته شده، از ابتدای اسفند اجرایی می‌شود و بحث یک یا دو نماد نبوده، بلکه 14 نماد منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در عین حال امکان ارتقای این 14 شرکت در صورت ارائه اطلاعات شفاف و چشم‌انداز سودآوری آنان وجود دارد، گفت: هیأت پذیرش آماده دریافت اطلاعات از این شرکت‌ها برای ارتقای آنان به تابلوی اول یا دوم فرابورس است؛ این اقدام در گرو سودآوری و چشم‌انداز شرکت‌ها خواهد بود.

مدیر عامل فرابورس افزود: ارائه اطلاعات به هیأت پذیرش به معنی عدم اجرای مصوبه انتقال 14 شرکت به بازار توافقی نیست و شرکت‌ها در صورت ادعا باید اطلاعات خود را به هیأت پذیرش ارسال کنند.

مدیرعامل فرابورس ایران تاکید کرد: هیأت پذیرش با نظر مثبت به شرکت‌هایی که چشم‌انداز مثبت و سودآوری دارند، نگاه خواهد کرد، اما در صورت عدم شفافیت و مبهم بودن اطلاعات، هیأت پذیرش با ارتقای آنان مخالفت می‌کند.

وی گفت: گرچه بنده یک عضو در هیأت پذیرش هستم، اما باید هیأت پذیرش درباره نقل و انتقالات نظر بدهند.

هامونی درباره آخرین اقدامات مدیران بورس برای بازگشت آرامش به بازار تأکید کرد: اخیراً رایزنی‌هایی با شورای نگهبان در مورد مصوبه نرخ 15 سنتی خوراک پتروشیمی‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه قطعاً ریزش بازار به دلیل تصمیمات اخیر مجلس شورای اسلامی است، گفت: با رفع ابهامات، بازار به شرایط تعادل باز می‌گردد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کاظم
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰
میشه بگی دقیقا کی متعادل میشه ؟؟!!
محمدرضا
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
هارمونی جان ... خبر منفی از همه جا داره برای بازار سهام میاد ... من هنوز منتظر فاز دوم هدفمندی هستم ... با فاز دوم رسما خیلی از شرکتها ورشکسته میشن مگر اینکه افزایش نرخ بگیرن ... افزایش نرخ هم میشه تورم ... دولت موجود هم که میخواد تورم رو کم کنه ... چه خر تو خری میشه این وسط ...
مهرداد مصطفوی
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵
جناب هامونی اونوقت شما چرا همیشه دیر از خواب بلند میشی.
نکنه برا دیر بلند شدن بهت جایزه نقدی میدن.
بابا شما همتون مثل همین.
جماعت مسخره کردین چرا اونوقت که قیمت ها از 100 شروع شده بود تا 150 اومده بود بال یادتون نبود ؟؟شایدم اون شبا خواب نمیدیدین.من نه از اون 14 سهم چیزی خریدم ونه از اینکه نخریدم خوشحال.فقط واقعیت اینه همگی تو این قضیه ومتضرر شدن سهانداران مقصرین.عرصه داشتین تو قیمت های زیر 150 این حکم نامه رو به بازار میدادین.
مهدیار
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
آقای هامونی با این مصوبه غیرقانونی عملا من یکی رو با خاک یکسان کردی .....
بهشت پارس , سهمی با پیشرفت 90 درصدی رو میبرین توافقی , اما ....
امیدوارم جواب این عملت رو بگیری .
ت
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
آب رفته گرچه باز آمد به جوی * ماهی بیچاره اما مرده بود
عسگری
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱
بورس راتعطیل کنید خیال همه راحت بشه-اعتراض روز شنبه جلو تالار
arsalan
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
ریزش بازار زیر سر شماست
علی
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۹
سلام جناب مدیر . اگر سهمی بدلایلی بسته ومورد قبول شما برای گشایش نیست تقصیر من چیست که پول من بلوکه میشود ؟؟؟شما کارایی مقابله بااین حالت چه مدیریتی و چه قانونی ندارید پس برای چه انجا هستید وحامی سهامدار ؟؟ راستی چرا ؟؟؟
علی
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰
آقایون مسول ما به اعتماد شما سهام برخی از این 14 شرکت راخریدیم اگر اینها مشکل داشتند چرا از اول اینها را در بازار عادی پذیرفتید؟ و موجب از دست رفتن سرمایه که حاصل یک عمر زحمت بوده است شدید؟امیدوارم مسولین مملکتی به درد مردم رسیدگی کنند
عظيم
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵
ريزش بازار دلیل عمده ديگر آن بى تدبيرى شماست. آقای هامونى. چه تضمينى وجود داره. که از اين تصمیمات باز نگيريد ؟ مگر شما. به کسى هم پاسخگو هستید ؟ خودمختار ديگه!
محمد
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷
تعادل............................
امیر
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹
وقتی که همه از بورس با ضرر بالا خارج شدن برای کی متعادل میشه ؟؟؟؟
مردم با چنان ضرری از بورس خارج شدن که دیگه این طرفها پیداشون نمیشه. یک ماهه قیمت فعلی سهمی دارم چنان ریزشی کرد یعنی الان 77 درصد سود کنم تازه میرسه به قیمتی که بود
علی
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۲
اتفاقا دلیل اصلی افت بورس قطعا به خاطر عدم لیاقت شما و همکارانتان است
من
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱
استاد محترم اول یه کارت زرد میدادی با یه مهلت 2 ماهه که شرکتهای فوق شفاف سازی میکردن نه ایتکه با نیم سطر پیام مردم را بدبخت کنی ما که از شما نمیگذریم امیدوارم خدا هم نگذره
رضا
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۸
از اینهمه شفافیت در بورس در عجبیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!به یاد آن معجزه هزاره می افتم که به ریش ملت و به اصطلاح نمایندگانش می خندید و لایحه بودجه را در طلق روشن قرار می داد و می گفت شفاف است شما فقط تصویب کنید و کارتان نباشد !!!!!!
ناشناس
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۴
سفته بازان واقعی خود دولت و مجلس هستند . همون برنامه ای که برای سکه و دلار اجرا شد الان همان برنامه برای بورس پیاده شده است .
مسعود
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۴
جناب هامونی عزیز می دانید نتیجه سیاستهای غلط شورای پذیرش فرار سرمایه ها از بازار بورس است؟
اگر این شرکتها شرایط ورود به بازار پایه فرابورس را نداشتند چرا آنها را در این بازار پذیرش کردید؟
مگر با بستن و تهدید کردند میشود بازار را کنترل کرد؟ بازار را عرضه و تقاضا هدایت می کند.
در شرایطی که صنعت کشور تشنه جذب سرمایه است این اقدام شورا در جهت منافع کشور و سهامداران نبود.
راه های بسیار زیادی برای کنترل رشد حبابی این سهام بود ولی متاسفانه همیشه راحترین راه و بدترین راه انتخاب میشود.
متاسفانه کسانی در راس امور هستند که درک کمی از مسائل اقتصادی و روان شناسی بازار دارند. واقعا جای تاسف است.
علی
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۵
شما اگر تصمیم درستی در عمر فعالیت در بازار سرمایه گرفتین بگین تا ما هم کمی خوشحال شده باشیم
کی ؟
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کی بر میگرده ؟؟؟ تا حالا ۸۰ درصد ضرر. روزی هم ۵ درصد. به کجا میرسه با وجدان ؟ پول یتیم و فقیر توی بورس اقتصاد کشوره ؛ آهشون سوز داره برادران !!!
ایرج
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
آقای هامونی مافرق ارایه اطلاعات باارسال اطلاعات نفهمیدیم یعنی اطلاعاتی که توکدال ازشرکت حرهشا(از14نماد)قرارداره وسود شش ماهه شرکت حرهشا یکصدوهشت تومان وسودنه ماهه حرهشا یکصدونوزده تومن اعلام میشه همه کشکه وشماهیچ نظارتی ندارین..یاداستان همون مافیای بورس تهران وسهامدار جزٱبایدسهامشو مفت ازچنگش دربیارن وهروقت وهرقیمت خواستن به یکی دبگه غالب کنن!!!!