بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : ۱۱۷۴۷۱

دبیرکل کانون کارگزاران بورس تأکید کرد تعیین ضوابط جدید معاملاتی، عطش سهامدارن خرد را که این روزها اقدام به ارائه فروش سهام خود با قیمت هایی پایین تر از ارزش ذاتی می کنند، فرو نشانده و در ایجاد ثبات و آرامش در بازار سرمایه بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، روح الله میرصانعی افزود: این ضوابط باید در بستر شرایط فعلی مورد ارزیابی قرار بگیرد، به این معنا که با توجه به اینکه بازار در شرایط ذاتی مثبت قرار دارد و خبرهای مثبتی نیز درخصوص گشایش فضای بین المللی و نیز رونق اقتصادی مطرح شده، اتخاذ این سیاست در راستای حمایت از سهامداران جزء موثر خواهد بود.

وی گفت: طی هفته های اخیر، برخی از سهامداران به طور هیجانی اقدام به فروش سهام خود کردند، درحالیکه ارزش ذاتی سهام بالاتر از قیمتی است که در حال حاضر در بازار خرید و فروش می شود که اجرای این سیاست هیجان فروش را می گیرد و بازار به سمت ثبات حرکت می کند.

وی با ابراز امیدواری درباره برگشت بازار به روزهای مثبت و حاکم شدن آرامش و ثبات در روزهای آتی گفت: در صورت حرکت بازار به سمت مثبت شدن سیاست ها به روال عادی برمی گردد و سقفهای مذکور فقط برای دوره گذار و فروکش کردن هیجان و فرصت دادن به بازار تعیین شده چون قیمتها به زیر ارزش ذاتی رسیده است.

میرصانعی با تأکید براینکه جای هیچ گونه نگرانی برای سهامدارانی که قصد فروش سهام خود را دارند وجود ندارد، گفت: انتظار می رود با حرکت بازار به سمت ثبات، ضوابط معاملاتی به روال گذشته بازگشته و معاملات بدون سقف مذکور انجام گیرد.

دبیر کل کانون کارگزاران تصریح کرد: با اجرای این سیاست و حمایت سهامداران حقیقی بزرگ و سهامداران حقوقی از سهامداران خرد و همچنین با انتشار اخبار مثبتی که پیرامون بازار سرمایه در جریان است، امیدواریم فشار فروش به فشار خرید تبدیل شده و بازار به شرایط مثبت بازگردد.

 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سیما
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
کدوم ضوابط؟؟؟ فیلمشونه...تا یه مدت صداها بخوابه...
امیر
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
آقا 4 منفی روزانه میشد 1 درصد بهتر نبود
بعدش یا 100 سالی طول میکشید می خواستی سهمو بفروشی شاخصم سقوط نمیکرد
واقعا متاسفم، متاسفم
قادر
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
بزک نمیر بهار میاد . کمبوزه با خیار میاد . چیزی شبیه خیارش را داده اند کمبوزه را هم می دهند .
علی
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
ضوابط جدیدتونم که فایده ای نداشت - وای به روزی که پتروشیمی ها باز کنند همه بد بختیم - $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
مجید
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
معلوم نیست تا کی رجز خوانی سردمداران بورس ادامه خواهد داشت، ولی خوب روشن است که از دستشان کاری بر نمی آید، اما کشورما همین معذل را دارد که به رئیسها خانه، پول، مقام، شهرت و اقتدار برای استحمار کردن دیگران می دهد، پس بازی هنوز ادامه دارد، مردی و مردانگی قدیمی ها هم ب...
امين پايند
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
كاشكي فعلا ضوابط فروش رو واسه سهامداران حقيقي ترسو تا بهبود وضعيت بازار برميداشتن
pasyar
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
بورس صبر و حوصله می خواهد و جوگیر نشدن
ساسان
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
يك نظريه بهتر بياين بازار بورس رو يك چند ماهي ببنديم مثلا 5-6 ماه بعد كه به ارزش ذاتيش رسيد باز كنيم .اينجوري شاخص هم سقوط نمي كنه و يك نفر هم نمي تونه سهامشو بفروشه . يا يك نظر ديگه . بياين روزهايي كه سهام مثبت است در اون سهم حق فروش باشه و روز هايي كه منفي است هيچ كس حق نداشته باشه سهمشو بفروشه اينجوري هميشه بورسمون مثبت مي خوره . اصلا چه معني كرده سهامدار سهمشو زير ارزش ذاتيش بفروشه ارزش ذلتي سهام رو هم عر روز خود سازمان اعلام كنه . يك راه حل ديگه اصلا ببندين درشو همه رو خلاص كنين!! خخخ