بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر : ۱۱۷۶۵۷

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، با رفع نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران بورسی در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی و هماهنگی دستگاه‌ها با محوریت بازار سرمایه، تقاضا از عرضه پیشی گرفت و با تاثیر مثبت نمادهای بانکی، پالایشی و معدنی، شاخص بورس به کانال 80 هزار واحد بازگشت.

همچنین ساز و کار حمایتی سازمان بورس که موجب کنترل جو روانی کاذب شده است، مورد استقبال اکثریت سهامداران قرار گرفته و روز گذشته هم علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس از نتایج مثبت آن در کلیت بازار خبر داده است.

صالح همچنین تأکید کرد که همواره برای صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران در کنار مردم هستیم.

براساس این گزارش شاخص کل بورس در رکوردی تا 89 هزار و 500 واحد پیش رفته بود که با تاثیر هیجانات روانی ناشی از ابهامات لایحه بودجه به کمتر از 80 هزار واحد رسیده بود.

امروز پالایش نفت بندرعباس، بانک صادرات، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، بانک پاسارگاد، سایپا، ایران‌خودرو، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، بانک پارسیان، معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت تبریز، سیمان فارس خوزستان، کالسیمین، سیمان تهران ،بین‌المللی توسعه ساختمان، بانک سینا و مخابرات، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص دارند.

در معاملات امروز بورس، فنرسازی زر، صنایع ریخته‌گری، مهرکام پارس، فرآورده‌های نسوز آذر، سیمان مازندران، تراکتورسازی و گروه صنعتی بوتان بیشترین کاهش قیمت را دارند.

به گزارش فارس، بسیاری از نمادهای حاضر در گروه بانکی که با وجود تحلیل‌های مثبت بسیاری از سرمایه‌گذاران در زمان ریزش قیمت، کاهش قیمت داشتند اکنون برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده و در ادامه پالایشی‌ها و برخی نمادهای معدنی بیشترین تقاضا را به خود اختصاص دادند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش 18 واحدی به 760 واحد رسید که بیشترین تاثیر مثبت را هلدینگ صنایع معدنی، خاورمیانه، پالایش نفت تهران، ذوب‌آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان، تامین مواد اولیه فولاد صبانور، نفت ایرانول، پالایش نفت شیراز، بانک‌های سرمایه ، دی و گردشگری داشتند.

در این بازار پالایش نفت لاوان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، بانک دی، ذوب‌آهن و هلدنیگ صنایع معدنی خاورمیانه برترین تقاضا را دارند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
بازم خالی بستی؟