بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
در گفتگو با مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن عنوان شد:

خرید و نگهداری بهترین استراتژی

همچنان بازار سرمایه رفتار هیجانی از خود نشان می دهد و گویا پارامترهای فاندامنتال که اصلی ترین عامل تأثیرگذار در عملکرد شرکت ها می باشند را مدنظر قرار نمی دهد.
کد خبر : ۱۱۷۷۱۱
همچنان بازار سرمایه رفتار هیجانی از خود نشان می دهد و گویا پارامترهای فاندامنتال که اصلی ترین عامل تأثیرگذار در عملکرد شرکت ها می باشند را مدنظر قرار نمی دهد.

مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با تصویب نرخ خوراک برای شرکت های پتروشیمی به صورتی که از 13 سنت کمتر نباشد درست است که هزینه های مالی در کوتاه مدت برای شرکت های این صنعت بالا خواهد رفت.

ولی از طرف دیگر شرکت ها می توانند از سایر محل ها و با افزایش نرخ فروش محصولات این افزایش هزینه را پوشش دهند و یا حتی تعدیل مثبت هم بدهند. کما اینکه این اتفاقات در گذشته هم در مورد نرخ خوراک مایع افتاده است و شرکت ها توانستند بعد از مدتی روند سودآوری خود را حفظ و حتی افزایش دهند.

محمد کفاش ادامه داد: اخبار و شایعات در حال حاضر بیشتر تأثیر روانی و هیجانی در بازار سرمایه می گذارند و با گذشت زمان و شفاف سازی شرکت ها در خصوص مصوبات تأثیرگذار بازار سرمایه به مسیر اصلی و عادی خود باز خواهد گشت.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص ضوابط جدید معاملاتی اجرا شده اظهار داشت: این قوانین در کوتاه مدت می تواند تأثیرگذار باشد ولی اینکه در بلندمدت چه آثاری خواهد داشت بستگی به شرایط حاکم آن روز بر بازار سرمایه دارد به این صورت که باید مشخص گردد که تا چه زمانی این روش را ادامه خواهند داد و در چه بازاری مثبت یا منفی آن را متوقف خواهند نمود.

وی تصریح کرد: اجرای سیاست های اینچنینی فقط در کوتاه مدت به کاهش هیجانات بازار کمک می کند و نمی تواند برای بلندمدت از این روش ها استفاده نمود.

کفاش با اشاره به تأثیرپذیری بیش از حد بازار سرمایه از اخبار و شایعات ابراز داشت: در شرایط حال حاضر بازار سرمایه و رفتارهای غیر منطقی حاکم بر رفتار سرمایه گذاران به نظر می رسد که سرمایه گذاری با دید نوسانی و کوتاه مدتی منطقی نمی باشد بنابراین بهتر است از خریدهای اعتباری برای کوتاه مدت استفاده نشود بلکه با استفاده از پول نقد و با دید حداقل میان مدتی اقدام به سرمایه گذاری صورت گیرد.

مدیر عامل سرمایه گذاری بانک مسکن پیرامون طرح تشکیل صندوق ثابت بازار سرمایه گفت: در همه بازارهای مالی دنیا بازار گردان وجود دارد ولی مسئله مهم نقش این تشکل ها و صندوق ها در هدایت درست بازاراست که باید مدنظر قرار گیرد.

به طوریکه این صندوق ها می توانند به گونه ای عمل کند که در بازار منفی و مثبت در صورت افزایش غیر منطقی صف های خرید و فروش اقدام به ایجاد تعادل در بازار سرمایه نماید ولی به نظر می رسد در شرایط فعلی حقوقی های بازار سرمایه علاقه ای به انجام چنین کاری ندارند.

محمد کفاش خاطر نشان کرد: نسبت به آینده بازار سرمایه خوشبین هستم و به نظر می رسد با توجه به اینکه همچنان شرکت هایی با شرایط بنیادی مناسب و توانایی افزایش سودآوری در بازرا سرمایه موجود است سال آینده سال خوبی برای فعالان بورس باشد با این تفاوت که باید آگاهانه و گزینشی عمل نمود.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد روند سودآوری شرکت ها اظهار داشت: شرکت ها همچنان می توانند با کنترل هزینه ها بهره وری بالاتری ایجاد کنند و همچنین با برداشته شدن تحریم ها و تأثیرات مثبت این اتفاق خواهند توانست با افزایش حجم فروش و تولید بر سودآوری خود بیافزایند بنابراین روند سودآوری شرکت های بنیادی در آینده می تواند ادامه دار باشد و جای نگرانی نخواهد بود.

در خاتمه مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن به سهامداران توصیه کرد: بازار سرمایه جایی برای یک شبه پولدار شدن نمی باشد بنابراین بهترین استراتژی این است که با مطالعه و دید بلندمدت برای سرمایه گذاری وارد این بازار شد.

وی تصریح کرد: مطالعات نشان داده است که در بلندمدت استراتژی خرید و نگهداری بیشترین سود را عاید سرمایه گذاران خواهد نمود در حالیکه سرمایه گذاری با دید نوسانی و کوتاه مدتی باعث افزایش استرس و کارمزد پرداختی به شرکت های کارگزاری می گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
ما با تحلیل فاندامنتال وارد سهام وبیمه شدیم اما وقتی گزارشات بعضی شرکت ها خلاف واقع باشد از کجا باید به فاندامنتال شرکت ها اعتماد کنیم ؟!
اشکان
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
همه به آینده امیدواریم کلا انسان با امید زنده است ولی روند نشون میده فعلا باید دست به عصا راه رفت چون قاعده بازی اینه بعضی میخورند بعضی پس میدند پس دون نپاش ....
رضا
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
سلام با این مجلس ودولت هرچه زودتر از این بازار خارج شوید بهتر است ماندن در این بازار به قیمت از دست دادن تمام دارایی تمام می شود
مجتبی
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
کلا خیلی از سهم ها Under value هستند
ایرانخودرو اومده زیر 300 تومن! این یعنی اینکه سهامدار ... که گذاشته واسه فروش نمی دونه این سهم تو دلش 0.54 سهم بانک پارسیان هست که قراره 600 فروخته بشه! حتی این دارایی ایرانخودرو رو هم نادیده می گیرن چه برسه به بقیه داراییهاش
محمد
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
سرمایه گذاری با دید نوسانی و کوتاه مدتی باعث افزایش استرس و کارمزد پرداختی به شرکت های کارگزاری می گردد. متاسفانه یک عده سفته باز و از خدا بی خبر به بی نظمی بازار کمک کردند و به ترویج بی اخلاقی و شایعات و تخریب دیگران را دامن زدند
شکرستان
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
ما که قبل از افت قیمت ها سهم ها رو خریده ایم و تا حالا نگهشون داشتیم که حدود30 درصد الان در ضرریم چکار کنیم؟هی به امید اینکه فردا بهتر میشه. چشممونو باز کردیم دیدیم هرروز بدتر از دیروز.
تهرانی
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
اون رفیقمون خوب آومد لطفا دون نپاشید بیچارمان کردید بااین تحلیلهای الکی
malaki
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
دوستان شما هم توقع های بیجای داری بورس صحن امامزاده که نشده بری پولارو کیسه بزنی و یک شبه پولدار بشی هیچ کاری در دنیا وجود نداره که بدون زحمت پول بدست بیاری هر کاری استراتژی خواص خود را دارد باید زحمت بکشی باید صبر داشته باشید حتی برای رفتن به بهشت باید خداوند را عبادت کنی پس کلا زندگی هم در دنیا پر حاشیه هست از قدیما گفتن اگر صبر کنی زقوره حلوا سازی.....
عمو حسین
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
آی اونایی که آتیش به مالتون زدین و نمادهایی که از بلوک پارسیان تاثیر پذیرندرو مفد دارین میدین به اونایی که از بلوک خبر دارن و دارن سهم رو از دستتون در میارن نکنین این کار چون صنعت خودرو و بانک صنعت پر درخشش سال 93 هست این خط اینم نشون یادتون باشه که عمو حسین این حرف رو زد