بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
مدیر عامل کارگزاری دانا عنوان کرد:

ثبات، لازمه رشد بازار سرمایه

روز گذشته در شرایطی که نرخ خوراک پتروشیمی ها در مجلس شورای اسلامی 13 سنت تصویب شد، شاهد افت شاخص بودیم بطوریکه علیرغم ضوابط اجرای معاملاتی جدید سازمان بورس، شاهد نزول 167 واحدی شاخص کل بودیم.
کد خبر : ۱۱۷۷۹۳
روز گذشته در شرایطی که نرخ خوراک پتروشیمی ها در مجلس شورای اسلامی 13 سنت تصویب شد، شاهد افت شاخص بودیم بطوریکه علیرغم ضوابط اجرای معاملاتی جدید سازمان بورس، شاهد نزول 167 واحدی شاخص کل بودیم.

در همین راستا، شمسی، مدیر عامل کارگزاری دانا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده به نظر می رسد گزارشات مالی شرکت ها با توجه به شرایط کنونی، محتاطانه خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می شود با توجه به شرایط کنونی شاخص کل تا پایان سال 92 روندی متعادل داشته باشد همچنین چنانچه در سال 93، شرایط با ثباتی حاکم باشد و قوانین بطور منطقی وضع شود، شرایط کلی بازار سرمایه رو به رشد و بازدهی شاخص کل حدود 30 الی 50 درصد خواهد بود.

شمسی تصریح کرد: بازار سرمایه در سال 93 نسبت به سایر بازارهای رقیب از جمله بازار مسکن، طلا و ارز همچنان ارجح ترین بازار خواهد بود.

مدیر عامل کارگزاری دانا عنوان کرد: پیشنهاد بنده به سهامداران این است که با دید بلندمدت بر روی سهامی که سود برآوردی بالاتری دارند سرمایه گذاری کنند تا با بازدهی بیشتری رو به رو شوند. همچنین شرکت های پتروشیمی نیز با توجه به شرایط رفع تحریم ها حتی در نرخ کنونی 13 سنتی با سودآوری خوبی مواجه خواهند شد.

وی در خاتمه افزود: همچنین در شرایط کنونی به دلیل بی اعتمادی سهامداران به قوانین یکباره مجلس و دولت با انتشار خبر منفی در یک صنعت سریعاً با واکنش منفی در سایر صنایع رو به رو می شویم و بیم سهامداران با احتمال اینکه سهام آنها نیز با چنین مصوبات و قوانین یکباره ای مواجه شوند، شدت می گیرد. به اعتقاد بنده نرخ 13 سنتی پتروشیمی ها نیز همچنان دارای ابهام است و احتمال آن می رود که شورای نگهبان مصوبه مذکور را رد کند زیرا این مصوبه همچنان مخالف اصل 44 قانون اساسی می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
masoud
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
دمت گرم موافقم فک کنم پرتوی پتروشیمی داری کلک
محمد
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
بخشی از تاثیر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها از طریق افزایش نرخ محصولات جبران می شود و کاهش حدود 20% با توجه به پایین بودن پی به ای جای نگرانی ندارد