بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
در پی اقدام مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر شفاف سازی در خصوص عدم اثرپذیری روند سودآوری "فارس" از افزایش قابل توجه نرخ خوراک پتروشیمی ها.....
کد خبر : ۱۱۷۸۳۵
در پی اقدام مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر شفاف سازی در خصوص عدم اثرپذیری روند سودآوری "فارس" از افزایش قابل توجه نرخ خوراک پتروشیمی ها، سهامداران این مجموعه و فعالان بازار سرمایه طی روز جاری شاهد بازگشایی نماد این هلدینگ پتروشیمی با محدودیت نوسان چهار درصد بودند.

براساس گزارش بورس نیوز، دقایقی پیش در حالی "فارس" با افزایش قیمت اندک مورد بازگشایی قرار گرفت که حجم معاملاتی بیش از 437 هزار تایی در این نماد رقم خورد و تا این لحظه نیز روند معاملاتی این شرکت متعادل به نظر می رسد.

در پایان این گزارش می افزاید، با بازگشایی نماد "فارس" به عنوان اولین شرکت فعال در گروه پتروشیمی، انتظار می رود تا سایر هم گروه های این شرکت پس از ارایه بودجه پیش بینی شده براساس مفرضات جدید به تبع افزایش نرخ خوارک گاز مصرفی مورد بازگشایی قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
همش سیابازی از پوشش شش ماهش معلوم چه سهمی 3ریال منفی داده
رضا
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
فارس با توجه به پی به ای بالایی که دارد در حال حاضر به هییچ وجه جزو سهمهای ارزنده بازار محسوب نمیشود و اگر نمادهای پتروشیمی بسته نمیشدند و انها نیز اصلاخ میشدند این دوگانگی در بازار بوجود نمیامد زیرا اکثر سهمهای بازار اصلاح مناسبی را انجام دادند در حالیکه جدا از نرخ گاز بعضی از پتروشیمی ها هنوز جای اصلاح دارند.
hassan
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
پس دیدید این نرخ خوراک همه اش نمایش بود
محمد
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
فوري بفروش
قاسم
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
فقط میخواستن سهام دولتی بفروشن
شهرام
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
پتروشیمی ها ...زدن به کل بازاراونوقت جالبه خودشون بجای افت رشدهم میکنندبه این میگن بازارکلنگی
nader
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
پتروشیمی ها باید ضرری که به ما خودرویی ها زدند پس بدهند.
ناشناس
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
باسلام. به بورس نیوز عزیز.خسته نباشید... اگه امکانش هست از کنتورسازی خبری بگیرید باتشکر
sahamdar
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
فارس پدیده ی93 خواهد بود.سال 93 شاهد تعدیلهای جالبی در زیر مجموعه هاش خواهیم بود.کمی بیشتر از نوک بینی هم ببینیم بد نیست
علی
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
فارس از زمان عرضه اولیه در بهار امسال برای شاخص کل و بورس به دلایل زیر مشکلات زیادی ایجاد کرده:
1) به دلیل رشد بی رویه به شدت حباب داره و نسبت P/E اون بالاتر از 11 هست.
2) چون بزرگترین سرمایه رو داره، شاخص رو به دنبال خودش می کشونه و باعث شده شاخص هم حباب داشته باشه. مثلاً همین امروز 10 درصد رشد شاخص فقط مربوط به این سهمه.
3) سفته بازی وحشتناکی داره. هر روز حقوقی این سهم، هم درصد خرید بالایی داره، و هم درصد فروش بالا !!!. مثلاً حقوقی امروز 88% خرید داشته (14.5 میلیون سهم) و هم زمان 85% (14 میلیون سهم) فروش داشته!!!!!!!!!!!!!!! البته اگه به آمار نگاه کنید، این کار هر روزشه، یعنی تقریباً بدون استثناء هر روز، حقوقی حجم بالایی سهم میخره و حجم بالایی می فروشه. هدفشون هم از این سفته بازی بالا نگه داشتن عمدی قیمت سهامه، که الان باعث شده P/E این سهم بالای 11 بشه.
4) از طرفی آقایون هی می گن شاخص حباب داره و باید اصلاح بشه. در حالیکه اکثر سهمها 30-60 درصد ریزش داشتن، فارس فقط 10 درصد افت کرده!! تازه امروز هم که مثبت باز شد.
* خوب سوال اینجاست که چرا تاوان اصلاح شاخص رو سهامدارای خیلی از سهمهای دیگه باید بپردازن؟ چرا باید سهم های دیگه 30 تا 60 درصد افت کنن و این همه به مردم ضرر وارد بشه، در حالیکه مقصر اصلی و حقوقیهای سفته بازش بی سر و صدا به کارشون ادامه بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

علی
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
از من به همه شما نصیحت تا می توانید فارس بخرید حتی تک سهم شوید سال دیگه حداقلقیمت فارس ..
مصطفی منصوریان
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷
کچاشو دیدید تازه پتروشیمی برزویه قراره بیاد تو فرابورس. تازه اون موقع فارس دیدن داره. چه غوغایی بشه برای سال دیگه . خبرهای مثبت پشت سر هم داره میاد.
سهم
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۹
این دومین باره که من کامنت میذارم اولی که اصلا ثبت نشد احتمالا سیستم شما کاملا جناحی و هدفمنده اینم آخریشه
من 50روز پیش کل پولم رو از بورس کشیدم بیرون ولی حالا برا خریده فارس اقدام میکنم به شما هم توصیه میکنم این کاررو حتما بکنید تا از بازار عقب نیفتید.
در مورده دوستی که میگه ما خودرویی ها ضرر کردیم باید بگم شناخت و رمز گشایی سهام هنر آدمای موفق هستش
سهام داری کنید نه سهام بازی
موفق باشید