بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
در گفتگو با مدیر عامل شرکت عنوان شد:

خالص ارزش دارایی های "وآتی"

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند اقدام به خروج تدریجی از مجموعه های زیان ده غیر بورسی خود نموده است تا بتواند با جلوگیری از خروج نقدینگی شرکت و کاهش هزینه ها گامی مهم در جهت رشد سودآوری بردارد و در این ارتباط گفتگویی ترتیب دادیم با مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند که در ذیل آمده است.
کد خبر : ۱۱۸۰۰۱
شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند اقدام به خروج تدریجی از مجموعه های زیان ده غیر بورسی خود نموده است تا بتواند با جلوگیری از خروج نقدینگی شرکت و کاهش هزینه ها گامی مهم در جهت رشد سودآوری بردارد و در این ارتباط گفتگویی ترتیب دادیم با مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند که در ذیل آمده است.

بورس نیوز، در خصوص پتانسیل های موجود در شرکت صنایع شیمیایی ایران و تأثیر آن بر بازدهی سرمایه گذاری آتیه دماوند توضیح بفرمایید؟

صنایع شیمیایی ایران هم اکنون شرکت واجد مزایای کلی به شرح زیر است .

- مزیت نسبی در تامین خوراک خود (بیش از 65 درصد خوراک آن نفت سفید است که از پالایشگاه اصفهان تامین می شود)

- سیاستهای افزایش فروش صادراتی و کسب سود مناسب از محل فروش صادراتی.

- موجودی ذخایر ارزی مناسب.

-P/E بسیار مناسب شرکت در حال حاضر(حدود 4)

- کاهش تحریم و فشارهای جهانی برصنعت پتروشیمی و اثر مثبت روانی بر این شرکت.

- برنامه ها و طرح های توسعه ای که طی دو سال گذشته شروع و بعضاً در پایان راه هستند.

بورس نیوز، آیا شرکت تصمیمی برای افزایش میزان سرمایه گذاری دارد؟

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند, افزایش سرمایه تا سقف دویست درصداز محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران را دستور کار دارد. به همین منظور گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه و جهت اظهار نظر تحویل حسابرس و بازرس قانونی شده است و به محض دریافت گزارش, دعوت از صاحبان سهام به منظور برگزاری مجمع فوق العاده بعمل خواهد آمد. امید است مقدمات موضوع تا مجمع عمومی عادی سالانه فراهم گردد.

بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در برنامه های خود واگذاری کدامیک از زیرمجموعه های خود را در برنامه دارد؟ آثار آن بر سودآوری شرکت چیست؟

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در راستای اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی دولت محترم, واگذاری سهام شرکت های تابعه (شامل فرآورده های ساختمانی ایران صنایع نخ خمین, ریسندگی خاور, آسیا بافت بیستون و پس از رفع مشکلات حقوقی شرکت لاستیک پارس) در دستور کار دارد. و برای شرکت صنایع نخ خمین مذاکراتی با متقاضیان خرید سهام آن صورت پذیرفته است و آثار آن بر سود آوری شرکت در هنگام واگذاری مشخص خواهد شد بهرحال چون بعضی از شرکت ها زیانده می باشند سودآوری شرکت با کاهش هزینه های مرتبط با شرکتهای مذکور افزایش خواهد یافت. (اقلاً اینکه به جهت هزینه های مالی بالای شرکتها، اثر حداقل این واگذاریها جلوگیری از خروج منابع از شرکت است)

بورس نیوز، با واگذاری سهام شرکت کاغذ پارس و اموال و دارائیهای شرکت کاغذکارون چه برنامه هایی برای نقدینگی حاصله دارید؟

در خصوص واگذاری سهام شرکت گروه صنایع کاغذ پار و شرکت کاغذ کارون:

الف- با واگذاری سهام کاغذپارس از خروج منابع شرکت، ماهانه به میزان 15000میلیون ریال جلوگیری بعمل می آید که در حفظ منافع شرکت بسیار حائز اهمیت است. بدیهی است منابع حاصل از عدم پرداخت مبالغ فوق الذکر به شرکت کاغذپارس صرف سرمایه گذاری با بازدهی مناسب گردیده و در بلند مدت باعث افزایش قابل توجه سود هر سهم شرکت خواهد شد. در خصوص واگذاری اموال کاغذ کارون هم وجه دریافتی بابت بخشی از مطالبات بانک پرداخت شد که موجب کاهش بدهیهای این شرکت شده است.

ب- خالص تاثیر ریالی فروش شرکتهای کاغذپارس و اموال منقول و غیرمنقول شرکت کاغذکارون مبلغ 1.9 ریال (کمتر از دو ریال) کاهش به ازای هر سهم می باشد ضمنا بخشی از املاک موضوع تملیک مطالبات این شرکت از بدهکار شرکت کاغذسازی کارون در مرحله تملیک نهائی و آماده سازی جهت واگذاری است که آثار مثبت مالی آن در این گزارش درج نشده است.

ج- پاسخ کامل به این مبحث نیز در گرو نهائی شدن طرح استراتژی جدید شرکت است.

بورس نیوز، پرونده انتقال شرکت های پوشش به شرکت های وآتی در چه مرحله ای است؟

از چهارشرکت در پایان سال گذشته سه شرکت، ریسندگی پوشش، حوله و بلوجین پوشش و مخمل پوشش عملاً در اختیار و مدیریت سرمایه گذاری شرکت آتیه دماوند هستند که تشریفات قانونی آنها نیز در حال انجام است. در مورد شرکت صنایع پوشش نیز هم اکنون دعوائی مطرح شده است که در حال پیگیری آن هستیم. احتمال اینکه با تشریح وضع پرونده برای مقامات مهم قضائی و اجرائی استان از جهات مختلف انتظار می رود که حقوق شرکت بطور حداکثری برگشت سهم است و یا حداقل که وصول مطالبات است استیفاء خواهد شد.

در پایان از پتانسیل های موجود در سرمایه گذاری آتیه دماوند به مواردی همچون:

* در دستور کار قرار دادن واگذاری سهام شرکتهای زیرمجموعه از جمله نخ خمین، فراسا، مخابراتی ایران، اجرایی نمودن واگذاری بخشی از املاک، حرکت در راستای متنوع نمودن پرتفوی بورسی شرکت اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
یکی از بدترین حقوقی های بازار این وآتی است

شیران رو ببینید بی صاحب رها شده

قیمت سهم از 3600 به 3100 رسیده حقوقی زحمت می کشه یک روز 6000 سهم خرید می کنه تا حمایت خودش رو نشون بده
احمد
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
در واتی اگر دقت کنید و با تجربه باشید چند روزی است حقوقیها فروشنده اند و حقیقی ها خریدار (پرکردن کدهای نورچشمی) صعود شارپی نزدیک است:خبرها حکم کاتالیزور دارندوهزینه بالابردن یا پایین آوردن قیمت سهم را خیلی کاهش میدهند .پر سود باشید.(سودبخش)
مملی
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
به مسئولین شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بگویید واقعآ خجالت داره ، باز هم می خواهند با پول مردم سفته بازی کنند . یعنی مگر میشه سهامداران یادشان بره که با همین شایعات فروش سهام شیران ، سهم 350 تومنی خودشونو به 950 تومن به خلق الله قالب کردند . حالا باز هم میخواهند از این کارها کنند .
محمد
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
درود بر بورس نیوز

بهترین منبع خبری در کل کشور در رابطه با بازار سرمایه بورس نیوز است

کاش به سمت هفته نامه یا ماهنامه هم می رفتید . کمبود منبع نوشتاری در بازار خیلی احساس می شود

موفق باشید
امیدی
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
ببینم ایندفه هم به 900 تومان می رسانید
علی رضا
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
اگر شرکت زمینهای پوشش را بفروشد صد برابر وضع کنونی سودآوری دارد
حمیدرضا
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
واتی بهترین سهم با بدترین مدیریت اخه مرد حسابی یه سهم بدرد بخور تو پرتفوی وتوشه و بوعلی و یا ونفت و وپترو نیست بالا 60 درصد ناو معامله میشه بعد شما این همه شیران که شاه بیت گروه پتروشیمی هست رو دارین قیمت سهمتون اینه واقعا یا شما مدیریت ندارین یا اینکه بفکر پر کردن جیباتون هستید. بالاخره تو محمع همو میبینیم
رضا
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
مدیران شرکت باج بده هستند اموال شرکت ارزش بالایی دارد اما مدیران شرکت برنامه ای ندارند و به یک سری افراد بی خاصیت باج می دهند در شرکت پوشش علت پرداخت حقوق به 200 نفر چیست ایا این افراد می توانند تحولی ایجاد کنند
آ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
به مدیر عامل عزیر واتی عرض می کنم که بعد از بالغ بر 7 ماه سهامداری ، بالغ بر 23 در صد در زیان هستم. تدبیر و درایت بیشتری از ایشان مطالبه می گردد. لطفاٌ چاره ای بیندیشند.
احسان
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶
تعديل مثبت واتي با تقسيم سود شيران در راه است و همه چيز مهياي رشد واتي در كوتاه مدت ميباشد.
مهرداد
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸
nav آتی دماوند حدود 1500 تومن است اما مدیریت آن نالایق است
حمیدرضا
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
کاش این کامنت ها رو میفرستادین برای مدیر عامل بفهمه که سهامدار از اون ناراضی هست شاید یه جوابی بده . من بشخصه از سهم خودم بی لیاقتی اونا رو نمیبخشم.خدا ازت نگذره که بی لیاقتی تو باعث صدمه به ما سهامداران خرد شده .
س
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۲
تو رو خدا اسم واتى رو ديگه نيارين با شايعات حرفه ايش من و خانواده ام و دوستانم و بيچاره كرد (( مديريت صفر ؛ حسابدارى صفر ؛ شفافسازى صفر ؛ وووووووو)) فقط زورش به شايعات ميرسه
علیرضا33
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷
با سلام واتی را دریابید اگر آخرین گزارش شیران را بخوانید به ازائ هر سهم 12426ریال سود انباشته دارد در نتیجه واتی از اینبابت به هر سهمش2815 ریال سود تعلق میگیرد خود واتی به ازائ هر سهم 1216 ریال انباشته دارد در نتیجه تا پایان 30/9/92 هر سهم واتی4031 ریال سود نهفته دارد
ممد
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
سهام یک شرکت مثل یک کالای تو فروشگاههاست که که باید فروش بره ، به خدا قسم از بس که این سهم دهن سهامداراشو آسفالت کرده ، هر جا برم از گند بودن اون برای همه میگم . و میگم که چقدر سهام بیخودیه و پرسنا سفته بازه وآتی از همه دلالتر و سفته بازتر
مرتضی
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
در جواب اون کسی که میگه اگر شرکت زمینهای پوشش را بفروشد صد برابر وضع کنونی سودآوری دارد . باید بگم همون سهم شیرانی رو که خواستید بفروشید و کسی نخریدش و فعلآ آب کنید بعدآ سهم 250 تومنی رو بکنید 950 تومن
هادی
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۴
واتی فقط شیران رو دارد که جور شرکتهای ضررده را می کشد مدیر عامل توضیح دهد شرکتهای ضررده باید تا کی وبال واتی باشند این طوری که سهامداری معنی ندارد
عباس
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸
در شرکت واتی مدیریت خیلی مهم است شرکتهایی مثل نخ خمین و فرش غرب و پوشش تعطیلند ولی کارمند دارند که از سود صنایع شیمیایی ایران حقوق می گیرند مدیریت واتی که نمی تواند این کارخانه ها را فعال کند فقط عده ای باج بگیر در انها جمع شده اند