بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر : ۱۱۸۱۰۹

امیر هامونی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارسدر پاسخ به این پرسش که چه تعداد از 14 شرکت انتقالی به بازار توافقی درخواست پذیرش در بازارهای اول یا دوم فرابورس را ارائه کرده‌اند، اظهارداشت: از این تعداد، 4 شرکت درخواست پذیرش داده‌اند که با برخی از آنان موافقت شده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری توسعه شمال و بهشت پارس از جمله شرکت‌هایی هستند که درخواست پذیرش در بازارهای بالاتر را ارائه کردند؛ پذیرش این شرکت‌ها در بازارهای بالاتر منوط به اصلاح امیدنامه و ارائه اطلاعات دقیق است.

مدیرعامل فرابورس تاکید کرد: عمده این شرکت‌هایی که به بازار توافقی منتقل شدند، به صورت متعادل و مثبت معامله شدند و هیچ مشکلی در روند معاملات آنان نیست.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چه تدابیری برای تسریع ورود شرکت‌های جدید اندیشیده شده است، گفت: در این باره کمیته فرعی زیر نظر هیأت پذیرش تشکیل شده و مدارک شرکت‌های متقاضی برای ورود به فرابورس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هامونی گفت: پس از بررسی مدارک و اطلاعات شرکت‌های جدید در کمیته فرعی هیأت پذیرش، این تقاضا به رأی اعضای هیأت پذیرش گذاشته و نظر اکثریت آنان در ورود شرکت‌ها به فرابورس پس از ارائه اطلاعات کافی طبق مقررات پذیرش می‌شود.

مدیرعامل فرابورس همچنین درباره زمان راه‌اندازی بورس ایده تأکید کرد: بازار دارایی‌های فکری نیز در مراحل پایانی راه‌اندازی قرار گرفته و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

-
اشتراک گذاری :
ارسال نظر