{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران روز پنج شنبه 27/10/86 با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیات مدیره در محل سالن همایش های رازی برگزار شد .

"> "وساخت" در تمام ایران سرپناه ساخت

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۰

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران روز پنج شنبه 27/10/86 با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیات مدیره در محل سالن همایش های رازی برگزار شد .

کد خبر : ۱۱۸۱۸

"وساخت" در تمام ایران سرپناه ساخت

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران روز پنج شنبه 27/10/86 با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیات مدیره شرکت در محل سالن همایش های رازی برگزار شد که در پایان این جلسه 270 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد و همچنین شرکت های گسترش تجارت هامون ، بین المللی استراتوس ، هامون کیش ، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ، سرمایه گذاری ملی ایران ، رهروان دور اندیش ، عمران مسکن ایران و بانک اقتصاد نوین کاندیدای عضویت در هیات مدیره جدید شدند.

بنابر گزارش خبرنگار بورس نیوز هیات رییسه این مجمع را آقایان کلانتر نژاد به عنوان رییس مجمع ، رحمتی و شهریاری ناظران جلسه و موسوی بازرس و حسابرس قانونی شرکت تشکیل دادند.

براساس این گزارش مهندس ضیایی مدیر عامل شرکت با ارایه گزارش مبسوط فعالیت هیات مدیره به مجمع اظهار داشت: در حال حاضر خانواده ساختمان ایران از طریق شرکت های تابعه در حوزه های متعددی فعال است.

وی ادامه داد: هم اکنون شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران از حوزه انبوه سازی مسکن و شهر سازی تا احیای بافت قدیمی شهرها ، استفاده از فن آوری های نوین ساخت تا ایجاد مجموعه های گردشگری ، حضور قدرتمند در عرصه بازار پول و بورس اوراق بهادار تا سرمایه گذاری در سهام عرضه شده در بازار اولیه و بیمه ، مشارکت در شرکت های سرمایه گذاری استانی تا حضور موثر در طرح های عمرانی منطقه ای فعالیت گسترده دارد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران خاطر نشان کرد: اینک حضور شرکت ساختمان ایران پهنه ای فرا ملی یافته و گستره ی جغرافیایی آن ابعادی بین المللی پیدا کرده است .

ضیایی با اشاره به اهداف والای شرکت افزود:هدف "وساخت" پیشگامی در صنعت ساخت با استفاده از فن آوری و دانش روز با به کار گیری نیروی متخصص است. از همین رو شرکت می کوشد با ارتقای مستمر کیفیت با رعایت اصل مشتری گرایی و حضور موثر در بازارهای مالی مرتبط با بخش ساختمان به این اهداف دست یابد.

برنامه های آتی هلدینگ ساختمان ایران

مهندس ضیایی با اشاره به برنامه های آتی شرکت تصریح کرد: هدف شرکت پیشرو بودن در صنعت ساختمان و گسترش سهم بازار برای تامین منافع پایدار و دارایی سهامداران است.بطوریکه ساختمان ایران ، ارزش آفرینی را سرلوحه کلیه کسب و کارهایی که به آن مبادرت می ورزد قرار داده و با رعایت اصول سود آوری ، شایسته ترین محصولات و خدمات را برای مشتریان خود فراهم می آورد.

وی گفت: وجه تمایز "وساخت" نسبت به دیگر همگروه های خود تامین رضایت مخاطبان ، پایبندی به تعهدات ، به کارگیری فن آوری نوین و دانش روز ، تضمین کیفیت و رعایت ایمنی است.

بررسی صنعت ساختمان

نیاز به یک میلیون مسکن در هر سال تا 20سال آینده

برای بررسی سود آوری هر صنعت و بطور جزیی شرکتهای فعال در یک صنعت باید برآورد مناسبی از وضعیت عرضه و تقاضای محصول آن صنعت در بازار داشت. شکاف میان عرضه و تقاضا یکی از دلایل عمده و موثر تعیین قیمت محصول در بازار است و بطور بدیهی کمبود عرضه و افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت محصول و افزایش عرضه و کاهش تقاضا باعث کاهش قیمت محصول می شود.

البته موارد دیگری چون وجود نقدینگی سرگردان ، نرخ تورم ، نرخ بهره بانکی ، قیمت مواد اولیه و شرایط رقابتی نیز در تعیین قیمت محصول موثر است ولی اصولا در مورد محصولهایی که بازارآنها با کمبود عرضه و خیل متقاضیان مواجه است بیشترین تاثیر تغییر قیمت محصول ناشی از منحنی افزایش تقاضا است بطور مثال در شب عید نوروز قیمت خشکبار ( آجیل ) و میوه بطور سنتی افزایش می یابد اما اگر در یک سال در مورد یک محصوال خاص بدلایل مختلف عرضه بیش از حد متعارف کاهش یابد قیمت محصول دو چندان افزایش می یا بد .

بطور مثال در سال 1384 با افزایش صادرات میوه و کمبود عرضه در بازر قیمت میوه تا دوبرابر کالاهای مورد نیاز مصرفی افزایش یافت .

در شرایط فعلی در کشور ایران بدلیل جمعیت جوان و نزدیک شدن به پیک سنی ازدواج جوانان طبق بررسی های انجام شده در حال حاضر 42 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر 30 سال سن دارند که این گروه تا 20 سال آینده یعنی سال 1405 نیاز مبرمی به تهیه مسکن اختصاصی دارند به عبارت دیگر در فاصله 20 سال آتی بالغ بر 15 الی 20 میلیون زوج جدید یا تازه ازدواج کرده دنبال سرپناه هستند یعنی نیاز کشور در 20 سال آینده بطور متوسط سالانه 750 هزار الی یک میلیون مسکن است این در حالی است که حداکثر میزان عرضه مسکن در سال 1382 برابر با 700 هزار واحد بوده است که از آن پس هم بدلیل رکود حاکم بر بازار مسکن این مقدار به شدت کاهش یافته است .

با در نظر گرفتن پیک ازدواج جوانان تا سال 1390 بیشترین فشار تقاضا بر بخش مسکن طی سالهای 1385 تا 1390 وارد می شود و حداقل در سال 1390 نیاز به 900 هزار واحد مسکونی جدید است.

با توجه به مطالب فوق می توان اطمینان داشت که حداقل طی بیست سال آینده هیچ گاه عرضه مسکن بر تقاضای آن فزونی نمی گیرد و شرایط برای عرضه محصولات شرکتهای ساختمانی فراهم است .

پرتفوی متنوع هلدینگ ساختمان ایران ضمانت تداوم سودآوری شرکت

بنا بر گزارش بورس نیوز در بررسی شرکت هلدینگ ساختمان ایران با عنایت به حضور 23 شرکت زیر مجموعه که در اکثر بخشهای ساختمانی ( مسکونی – اداری – تجاری – تفریحی و توریستی و بین المللی و .. ) فعالیت دارند توانسته است در جای جای کشور پهناور ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با استعانت از توانمندیهای شرکتهای اقماری ، عرضه محصولات متنوع و متناسب با قدرت خرید اقشار مختلف داشته باشد .

همچنین مکان یابی مناسب برای پروژه ها بعلاوه شیوه اجرای صنعتی پروژه ها می توان انتظار تداوم و رشد سودآوری این شرکت را داشت که در برنامه های هیات مدیره نیز به خوبی مشهود است .

از سوی دیگر نقدینگی سرگردان در جامعه ( حدود140،000میلیارد تومان ) و عدم اطمینان به سایر بخشهای سرمایه گذاری ( بورس ، طلا ، موبایل ، خودرو ، ارز ... ) و دیدگاه سنتی مردم ایران به سرمایه گذاری در مسکن باعث می گردد که همچنان بخش مسکن بیشترین توجه را به خود جلب نماید که این تمایل هم در افزایش قیمت تولیدات ساختمانی موثر است و شرکتهای ساختمانی که محصولات آماده تحویل در پرتفوی خود داشته باشند می توانند از این نکته بیشترین بهره را ببرند که ساختمان ایران هم با توجه به نوع سرمایه گذاریهایش در زمره این شرکتهاست .

هلدینگ ساختمان ایران در یک نگاه

تاریخچه

شركت سرمایه‌‌گذاری ساختمان ایران(سهامی عام) با هدف جذب و تجهیز سرمایه‌های خرد، و استفاده از دانش، تجربه و توان كارشناسی و فنی متخصصان كشور برای اجرای پروژه‌های بزرگ در سال 1375تشكیل شد. پذیره‌نویسی سهام این شركت با استقبال چشمگیر مردم مواجه گردید. همزمان با ثبت شركت ساختمان، فعالیت‌های شركت آغاز و تا امروز و همواره حركت رو به رشد خود را ادامه داده است. شركت در سال 1378 در زمره شركت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.

حوزه فعالیت

در حال حاضر شركت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و شركت‌های خانواده ساختمان در حوزه‌های زیر فعال و سرمایه‌گذاری كرده است.

1- حوزه ساختمان و توسعه شهری

1-1 ساخت‌وساز و انبوه‌سازی مسكن

2-1 احیای بافت قدیمی شهرها

3-1 فن‌آوری نوین ساخت

4-1 ساخت مجموعه‌های گردشگری

2- حوزه مالی، پولی، سرمایه‌گذاری و بیمه

1-2 بازار پول

2-2 بازار سرمایه

3-2 سرمایه‌گذاری در سهام عرضه‌شده در بازار اولیه

4-2 صنعت بیمه

5-2 تأمین مالی

3- شركت‌های عمران و توسعه استانی

4-حضور در بازارهای بین‌المللی

ترکیب اعضای هیات مدیره

نام شخص حقوقی عضو

نام نماینده

تا تاریخ

بین المللی استراتوس پارس

حسین عبده تبریزی

محمد صدر هاشمی نژاد

23/02/1385 تا 1/8/1386

1/8/1386 تا کنون

توسعه بازار سرمایه تهران

محمد شهاب سید جلالی

از 2/2/1385 تا کنون

سرمایه گذاری پارس نوین

محسن صفایی فراهانی

از 2/2/1385تا کنون

سرمایه گذاری پتروشیمی

احمد فرشچیان

مرتضی عزیزی

از 19/4/1385 تا 21/3/1386

از 21/3/1386 تا کنون

سرمایه گذاری تامین اجتماعی

احمد ضیایی

از 2/2/1385 تا کنون

مدیر عامل شرکت تا تاریخ 25/9/1386 آقای دکتر جعفر جمالی بودند و پس از ایشان آقای مهندس احمد ضیایی به عنوان نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل انجام وظیفه می نمایند در ضمن آقای صدر هاشمی نزاد به عنوان رییس هیات مدیره در ترکیب اعضای هیات مدیره فعالیت می نمایند .

ترکیب سهامداران

نام سهامدار

درصد

تعداد سهام

استراتوس پارس

5/9

84،197،150

گسترش تجارت هامون

1/9

79،861،258

سامانه گستر نوین

2/8

72،558،277

هامون کیش

9/7

68،936،222

سرمایه گذاری پتروشیمی

7/7

67،984،833

ساختمان نوین

3/5

46،405،045

بین المللی استراتوس پارس

3/3

29،011،225

عمران و مسکن ایران

1/3

27،091،003

سرمایه گذاری ملی ایران

1/3

26،963،388

کیهان تبادل

8/2

25،425،688

بانک اقتصاد نوین

11،527،951

سایر

7/38

340،037،960

جمع کل

100

880،000،000


شرکتهای اقماری ( وابسته )

1.بانک اقتصاد نوین

2.نوسازی ساختمان تهران - نوسا

3.تامین مسکن جوانان

4.نوید ایرانیان

5.سرمايه‌گذاری ساختمان نوين

6.تامین مسکن نوین

7.پشتيبانی اوراق سرمايه‌گذاری ساختمان

8.ساختمان و توسعه‌فن‌آوري- سازين

9.بیمه نوین

10.عمران و مسكن‌سازان ايران

11.عمران و مسكن‌سازان منطقه مركزي

12.عمران و مسكن‌سازان منطقه شرق

13.عمران و مسكن‌سازان شمالغرب

14.توسعه و عمران بوشهر

15.سرمايه‌گذاري و توسعه خوزستان

16.مسكن‌سازان گيلان

17.سرمايه‌گذاري توسعه استان كرمان

18.عمران و مسكن سازان منطقه غرب

19.عمران و توسعه فارس

20.توسعه و عمران استان اردبيل

21.توسعه و عمران زاگرس

22.مديريت پروژه‌هاي توسعه و ساخت آريان - مپتا

23.شركت تامين مسكن نوين

برنامه های راهبردی

1- بهره‌گيري مؤثر روش‌هاي نوين مديريت پروژه به منظور افزايش سرعت ساخت ،تحويل به موقع و كاهش بهاي تمام‌شده.

2- به‌كارگيري، ارتقا و ايجاد انگيزه‌ي لازم در نيروي انساني با بهره‌گيري از نظام جبران خدمت و تامين امكانات اموزش مناسب.

3- اصلاح و بهبود فرايندهاي ساخت و تضمين كيفيت با بكارگيري فن آوري نوين و جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي.

4- ارا‍ئه محصول برتر و افزايش تنوع محصولات به منظور تقويت قدرت رقابتي شركت و رعايت اصل مشتري گرايي.

5- توسعه‌ي سهم بازار و تقويت اعتبار شركت با پي‌ريزي حوزه‌ي تحقيقات بازار، مهندسي فروش، خدمات پس از فروش و زنجيره‌ي تامين مصالح.

6- تدوين سياست‌هاي راهبردي و ارائه‌ي راهكارهاي نوين مالي با بهره‌گيري از توان اجرايي و اعتبار شركت در جهت توسعه‌ي صنعت ساخت‌وساز، صنعت بيمه و گردشگري.

برنامه های بلند مدت

اهداف مالی

1- اتخاذ تدابير لازم به منظور پشتيباني مالي فروش محصولات.

2- كاهش بهاي تمام شدۀ محصول بر اساس شاخص‌هاي مصوب.

3- تحقق مشاركت با سرمايه‌گذاران خارجي تاپايان سال نخست برنامه.

4- استقرار نظام حسابداري،گزارشگري و تحليل‌گري مالي.

اهداف فن آوری

5- پي‌ريزي معماري اطلاعات و MIS كارآمد شركتها تابعه براساس برنامه‌ي مصوب.

6- اتوماسيون فعاليت هاي مديريتي و فرايند كنترل ونظارت بر توليد شركتهاي تابعه برمبناي برنامه مصوب.

7- افزايش سرعت ساخت بر مبناي شاخص‌هاي مصوب به تناسب پروژه‌ها.

8- افزايش كيفيت محصول با به‌كارگيري روش‌هاي ساخت كارآمد.

9- تعيين شاخص‌هاي استاندارد كيفيت مصالح براي تامين مصالح از توليدكنندگان رتبه‌بندي شده.

اهداف نیروي انساني

10- ارتقاي كيفي نيروي انساني از طريق آموزش.

11- تقويت بنيه مديريتي و كارشناسي شركت.

12- استقرار روشهاي نوين مديريت كيفيت و مديريت پروژه بر اساس الگوهاي سازگار با اهداف شركت

اشتراک گذاری :
ارسال نظر