بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

تداوم روند کج دار و مریز در بورس

سردرگمی و بی اعتمادی سرمایه گذاران امری است که موجب شده این روزها روند معاملات بازار سهام به صورتی کج دار و مریز سپری شود و بازگشت دوباره اعتماد آنها به بورس نیاز به گذشت زمان دارد.
کد خبر : ۱۱۸۲۶۷
سردرگمی و بی اعتمادی سرمایه گذاران امری است که موجب شده این روزها روند معاملات بازار سهام به صورتی کج دار و مریز سپری شود و بازگشت دوباره اعتماد آنها به بورس نیاز به گذشت زمان دارد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در شرایط کنونی، فعالان بازار سرمایه همچنان منتظر بوده و به همین دلیل هنوز صنعتی خاص را به عنوان لیدر انتخاب نکرده اند.

مهرابی زیارانی افزود: در این شرایط افزایش نرخ سود بانکی و انتشار اوراق مشارکت بخشی از نقدینگی را برای سرمایه گذاری امن تر و بدون ریسک به سمت بانک ها سوق داده، هرچند این رویه تنها برای برخی از سرمایه گذاران غیر حرفه ای و ناآشنا به بورس که ریسک پذیری پایینی دارند، اقدامی مطلوب به شمار می آید.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه روند فعلی بورس در شرایط کنونی کج دار و مریز پیگیری می شود، گفت: برخلاف اینکه ترس و سردرگمی در فضای کنونی بورس ترویج یافته و به نظر می رسد تا پایان سال جاری با پیگیری اصلاح زمانی بایستی منتظر ادامه همین رویه بود، اما می توان گفت پس از آن فعالان بورس روندی رو به رشد را شاهد خواهند بود.

وی در خصوص ضوابط معاملاتی جدید محدودیت های حجمی در نظر گرفته شده در بخش اول معاملات روزانه سهام اظهار داشت: این محدودیت اعمالی موجب کشیده شدن ترمز سفته بازی در خرید و فروش سهام شده و شاید اگر این رویه عملی نمی شد، سیر حرکتی معاملات در بازار سهام با سرعتی بالاتر همراه می بود.

مهرابی زیارانی ادامه داد: البته آنچه که مسلم است از این پس سرمایه گذاران بر مبنای نسبت پی بر ای سهام به آنها ارزش می دهند و دیدگاه واقع بینانه تر بر خوش بینی بیش از حد سرمایه گذاران پیشی می گیرد. بطوریکه بیشتر نگاه ها به سمت سهام سودآور و دارای نسبت پایین پی بر ای معطوف می شود تا در فصل مجامع سرمایه گذاران بتوانند سود تقسیمی مناسبی دریافت کنند و پس از آن نیز می توان شاهد حضور فعال و پررنگ حقوقی ها بود.

وی با تأکید بر اینکه ترس سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در دوره کوتاه مدت است، روند بلندمدت بورس را مناسب ارزیابی کرد و پیرامون موج انتشار اولین پیش بینی بودجه سال 93 شرکت ها گفت: در حال حاضر به نظر می رسد اکثر شرکت ها نگاهی محتاطانه را در برآوردهای خود در پیش گرفته اند. البته این رویه امری منطقی است، چراکه در سال آتی بحث اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مطرح بوده و آثار ناشی از آن بر صنایع مختلف هنوز مشخص نیست. حال آنکه نگاه خوش بینانه شرکت ها در ارایه اولین پیش بینی سود هر سهم سال مالی آتی فضا را برای تعدیل های بعدی از بین می برد.

مهرابی زیارانی در خاتمه سخنان خود پیرامون صنایع پرپتانسیل اظهار داشت: صنایعی همچون دارویی، بانکی و انفورماتیک پرپتانسیل محسوب می شوند و لیزینگی ها نیز می توانند به دلیل عدم نیاز به تکنولوژی خاص، با بهبود صنعت خودروسازی حرکتی روبه رشد را در پیش گیرند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کورش ایرانی
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
سلام
آقا می خواهید باور کنید می خواهید باور نکنید اما این بازار به طور عمدی در حال سقوط می باشد .
من امروز سهام شرکتهای ساختمانی را کنترل می کردم .سهام ثشرق بارها صف خرید شد ودر عرض 2 یا 3 ثانیه صف خرید عرضه شد
حقیقی ها که نمی توانند به یکباره دست به یکی کنند و چند میلیون سهام را عرضه کنند .حقوقی ها هم که اجازه عرضه بیش از 50000 هزار سهم ندارند !!!!! پس چه کسانی به طور ساختگی بازار را به سمت سرازیری هدایت می کنند ؟؟؟؟؟؟
با سپاس
ارحام
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
بعید هست که کارشناسان کار کشته همراه دکتر ندبیر و امید ندانند که اقتصاد بازیچه نیست و دست از بازی از اقتصاد بردارند بدانید شوخی با این اقتصاد دربدر و بیمار زخدادهایی به همراه خواهد داشت که چون سیل بنیان بی بینان انانی که یک واحد اقتصاد نخوانده اما خود را همه کاره اقتصاد میدانند خواهد کند فرصت همیشگی نیست و با لج بازی و روضه خوانی و پرت ردیف کردن نمیشود کار را بجایی رساند خدا کند گوش شنوایی باشد
رضا
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
سلام : کمتر از این کارشنماسان بی مایه استفاده کنید .کدام پتانسیل .هر بی سوادی به صفحه نمایش بازار نگاه کند می فهمد که بازار سرمایه نابود شده وچیزی در چنته ندارد .
علی
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
در شرایط فعلی بهترین خبری که میتونه جهت شاخص رو به سمت مثبت صعودی کنه برکناری روسای فعلی سازمان است.شک نکنید که همین روزها اتفاق خواهد افتاد.
khameneei
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
به اطلاع همگان برسانید اعتماد بطور کامل کامل کامل از بین رفته است و سهامداران دیگر به هیچ عنوان به این دولت اعتماد نکرده و سرمایه گذاری نخواهند کرد .............بجه بازی نیست که
khameneei
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
فاتحه بورس خوانده شد خداحاقظ بورس این است واقعیت
khameneei
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
شما هنوز هم نفهمیدید که رییس سازمان تنها مقصر نیست بانی اصلی مجلس و دولت بودند بفهمید لطفا
بی تدبیر
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
این هم از دولت تدبیررررررر وامیدددددد با این سبد کالا
khameneei
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
این دولت و مجلس بر این عقیده اند که مات باید کار کند و زحمت بکشد و سود های اینچنینی پر بورس را نمتوانند هضم کنند و در فکر و مخلیشان نمی گنجد ....عات ریزش سهام..... بنابراین کاری کردند تا ملت را ازبورس برانند
حسین
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
اقا بورس همینه! هرکی دوست نداره بسلامت . هر چی خلوت تر باشه بهتر و حرفه ایی تره
khameneei
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
نگفتم اینها بورس رابرای خودشون میخوان
محمد
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۸
استاد گرامی دوست عزیز به نظر شما باعث این بی اعتمادی در بازار سرمایه چه کسانی بودند ????????? ایا همان سهامداران عمده حالا حقیقی یا حقوقی نبودند که با عرضه های بیمرد و دادن صفحه ها جلوی رشد سهم ها را گرفتن و باعث منفی شدن بازار شدن ????????????? اما امروز همه کارشناس شدن و اضهار نظر میکنند مشکل خودتان هستید شکی نیست این بازار منفی دستوری است مگر میشود امروز صف خرید سهم باشد صف هم داده نشود فردا صف فروش یا سهمی مثل وبصادر با پتانسیلی بسیار بالا که اگر چند روزی جلوی عرضه های بیمرد گرفته شود در منفی بازار هم صف میلیونی برایش جمع می شود اما چه فایده هر چقدر امروز بگیری فردا ارزانتر گیرد میاید در کل بورس مشکل دارد هزاران هزار در اخر کم کم داره شب عید میرسه زمانی که هم لبخند بر لب داارند ولی من اشک در گوشه چشم ثمره یک عمر زندگیم به امید روزهای بهتر اوردم ولی شده خاک و خاکستر چه سخته بشینی جلوی منیتور کامپیوتر ببینی دود شدن پولتو پولی که براش عرق ریختی اگر کسی این مطلب خوند هنوز وارد بورس نشده برادرانه نشو
کوروش کبیر
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰
کارشناس بازار سرمایه!!!
کج دارو مریض نه کج دار ومریز
khameneei
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
امان از دست کوته فکری ها و حسادت ها
khameneei
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
پس معلوم شده که این یک حرکت حساب شدهد پر جهت راندن مردم کوچه و بازار بود اقلا خسارت این بنده خداها را بدهید مسلمان نماها
khameneei
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
اقلا خسارت این بنده خداها را پرداخت کنید