{mosimage}اینگونه تصمیمات آنی که واکنش سهامداران وبازار سرمایه را موجب می شود، اقتصاد کشور را زیر سوال برده و سبب عدم اطمینان و اعتماد به بازار سرمایه می شود.

"> تصمیمات خلق الساعه بلای جان اقتصاد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۴

{mosimage}اینگونه تصمیمات آنی که واکنش سهامداران وبازار سرمایه را موجب می شود، اقتصاد کشور را زیر سوال برده و سبب عدم اطمینان و اعتماد به بازار سرمایه می شود.

کد خبر : ۱۱۸۳۵

تصمیمات خلق الساعه بلای جان اقتصاد

صف خرید ایجاد شده برای سهام شرکت پتروشیمی فن آوران حاصل ورود نقدینگی و سرمایه جدید به بورس نیست بلکه این صف از محل فروش دیگر سهام شرکتهای بورسی و تشکیل صف فروش برای آنها ایجاد شده است.

لطف اله خواجو مدیرعامل شرکت آزمون احیاء سپاهان در گفتگو با بورس نیوز با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر به علت وجود دید نوسان گیری در بورس، سهامداران برای خرید سهام شرکتهای عرضه اولیه خصوصاً اصل چهل و چهاری اقدام به فروش دیگر سهام شرکتها می نمایند از همین رو سهام شرکتهای دیگر دچار کاهش قیمت شده و بر شاخص اثرگذار می شوند و این مؤید کم عمق بودن بازار سرمایه کشور است که مهمترین علت آن عدم ورود نقدینگی و سرمایه جدید به بازار سرمایه است و در این زمان دولت باید با کند کردن روند خصوصی سازی، بیشتر به سمت جذب پول های جدید و تازه نفس در بورس روی آورد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به صحبتهای رییس سازمان خصوصی سازی براینکه سهام شرکت پتروشیمی فن آوران تا زمانی که بازار کشش آن را داشته باشد عرضه خواهد شد گفت: اگر منظور از کشش بازار صف خرید برای سهام یک شرکت باشد و تا زمانی که سهام یک شرکت صف خرید داشته باشد آن را عرضه کنیم قطعاً نوسان گیری است نه چیز دیگری چراکه کشش یعنی وقتی یک سهم جدید وارد بازار می شود استقبال خرید به سمت دیگر سهام همگروه با آن نیز برود در حالی که طی روزهای اخیر ملاحظه کرده اید که در حال حاضر سهام "شفن" با صف خرید همراه است ولی سهام دیگر همگروه های آن همانند پتروشیمی خارک و یا پتروشیمی اراک با صف فروش همراه هستند.

خواجو در پایان صحبتهای خود با بورس نیوز افزایش بهره مالکانه و وا داشتن بازار به واکنش بر سر این تصویب را یک اقدام نسنجیده و خلق الساعه دانست و افزود: اینگونه تصمیمات آنی که واکنش سهامداران وبازار سرمایه را موجب می شود، اقتصاد کشور را زیر سوال برده و سبب عدم اطمینان و اعتماد به بازار سرمایه می شود.

وی یادآور شد: پول اگر به بازارهای واسطه گری وارد شود سبب ایجاد تورم و تضعیف اقتصاد می شود در حالی که ورود آن به بازار سرمایه سبب نشاط اقتصاد و اشتغال زایی می گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر