بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر : ۱۱۸۳۹۸
با موافقت نمایندگان در خانه ملت، واحدهای مسکونی واقع در شهرهایی با جمعیت بیش از یکصدهزار نفر از سال دوم به بعد مشمول مالیات می‌شوند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 7 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با بند 13 این لایحه درخصوص مالیات برای واحدهای مسکونی خالی موافقت کردند.

بر این اساس واحدهای مسکونی واقع در شهرهایی با جمعیت بیش از یکصدهزار نفر از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره خواهند شد به طوری که مالیات واحدهای خالی سال دوم معادل یک دوم مالیات متعلقه، سال سوم برابر مالیات متعلقه و سال چهارم به بعد یک و نیم برابر مالیات متعلقه خواهد بود.

براساس این بند متن زیر به‌عنوان ماده(54مکرر) به قانون الحاق می‌شود:
ماده 54 مکرر- واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور(موضوع تبصره7 ماده169مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد:

سال دوم- یک دوم مالیات متعلقه

سال سوم- برابر مالیات متعلقه

سال چهارم به بعد- یک و نیم برابر مالیات متعلقه
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
خدا خیر دنیا و آخرت بهشون بده کسانی که باعث و بانی این قانون هستند .
بخدا نیازمندان و جوانان جامعه دارن نابود میشن .
انشالله روزی برسه که مسکن بعنوان سفته بازی و سرمایه گذاری سفته بازانه نباشه و سرمایه در بخش مسکن فقط مختص احداث و خدمات ساختمان باشه.
و سرمایه گذاری توی بخش صنعت و تولید باشه . نمایندگان ملت ایران رو خوشحال کردند تشکر.
علی
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
خدا خیرتون بده
کاش یه مالیاتی هم برای زمینهای خالی مشمول مجوز ساخت شهرها و شهرک ها میزاشتن بعضیها با دلالی زمین آینده نسل جوان رو خرید و فروش میکنند .
سيد حسين
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
من خودم مالكم ولي از اين قانون استقبال ميكنم. كسي كه اين قانون را پيشنهاد كرده پيدا كنيد و هموزنش بهش طلا بدين. مطمئن باشيد كشور خيلي بيشتر از اينها نفع كرده. تا 5 سال آينده باد مسكن خالي خواهد شد. دولت بايد موظف بشه زمينهاي مسكوني در اطراف همه شهرها واگذار كنه.
مستاجر
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
بد نبود تخفیفات مالیاتی (مثلا برای خانه هایی که بیشتر از 3 سال پی در پی خالی نباشند) هم می دادند.
امیر
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
این قانون قابل اجرا نیست . چون براحتی هرکس میتونه قرداد اجاره غیر واقعی با اطرافیان خودش تنظیم کند
محمدرضا نعمتیl
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
آین قانون هم ناقص اجرا می شود.واونایی که خانه خالی دارن راهشو خوب بلدن چطور سردولت شیره بمالند. یک نمونه. یه قولنامه قولابی 4تیکه لوازم منزل از سمساریها خرید می کنن می برن چیدمان می کنن میگن خالی نیست.باید یه فکر اساسی ببینن...