بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
در گفتگو با مدیر مالی شرکت مهندسی نصیر ماشین عنوان شد:

افزایش میزان فروش محصولات در نیمه دوم سال جاری

در حال حاضر می توان گفت شرکت مهندسی نصیر ماشین به عنوان بزرگترین تولیدکننده میل لنگ و میل بادامک در خاورمیانه می باشد. به طوریکه مدتی میل لنگ خودروی ریو را به کشور کره نیز صادر می کردیم.
کد خبر : ۱۱۸۴۰۱
شرکت مهندسی نصیر ماشین با اختصاص 715 ریال سود به ازای هر سهم و تعدیل مثبت 170 درصدی نسبت به گزارش 6 ماهه شرکت توانسته مبلغ 325 ریال آن را در 9 ماهه پوشش دهد.

مدیر مالی شرکت مهندسی نصیر ماشین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در سال 92 شرکت از لحاظ عملکردی برای تولید و فروش با مشکل خاصی رو به رو نبوده است بنابراین احتمال تحقق کامل بودجه برآوردی سال 92 دور از ذهن نمی باشد.

اکبریان در خصوص دلایل تعدیلات مثبت شرکت در سال 92 عنوان کرد: عمده ترین دلیل، فروش سهام شرکت مهندسی صنعتی روان فرآور بوده است که مبلغ 461 ریال اثر مثبت بر روی سهام این شرکت داشته است.

دلیل دیگر در خصوص پیگیری شرکت برای افزایش قیمت محصولات فروخته شده قطعه سازان شامل شرکت های مگاموتور و ساپکو می باشد.

مدیر مالی "خنصیر" پیرامون وضعیت بهره وری شرکت اظهار داشت: با توجه به افزایش فروش شرکت در 6 ماهه دوم و کنترل هزینه های شرکت توسط تیم مدیریت در جهت افزایش بهره وری در شرکت گام های مؤثری برداشته شده که تأثیرات آن در وضعیت شرکت مشهود است.

اکبریان در خصوص وضعیت واحدهای تولیدی شرکت مهندسی نصیر ماشین اظهار داشت: شرکت مهندسی نصیر ماشین دارای سه واحد تولیدی می باشد که در حال حاضر بیشترین تمرکز تولید را بر روی واحد گلپایگان قرار داده است که با ابتکار مدیریت و شناخت خوب وی از نحوه تولید محصولات، شرکت توانست با افزایش سطح تولید این واحد به سطوح پیش بینی شده برای تولید محصولات دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: شرکت توانسته با تلاش فراوان به تشکیل زنجیره تأمین برای تهیه مواد مورد نیاز شرکت اقدام کند بنابراین شاهد پشتیبانی مناسب چرخه تولید هستیم.

مدیر مالی "خنصیر" پیرامون وضعیت مطالبات شرکت عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت مطالبات شرکت نسبت به سال های قبل متعادل تر می باشد و نسبت به سایر شرکت های قطعه ساز از وضعیت مناسب تری برخوردار می باشیم. چراکه هیچ گونه معوقات بانکی و بدهی به دارایی و شرکت های بیمه نداریم و در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هم طبق برنامه و به روز هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اخذ مجوز برای افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: هدف از انجام افزایش سرمایه شرکت به مبلغ 15 میلیارد ریال جبران مخارج سرمایه ای شرکت جهت ایجاد کارخانه محمودآباد قم شامل زمین و ساختمان و سوله و بهسازی خط تولید میل لنگ پراید برای افزایش تولید انواع میل بادامک و میل لنگ و همچنین به روز نگه داشتن تولید میل لنگ پراید و حفظ تیراژ تولید و کیفیت تولید در کارخانه گلپایگان می باشد که 10 میلیارد ریال آن از محل اندوخته طرح توسعه و 5 میلیارد ریال آن از محل سود انباشته تأمین خواهد شد که جمعاً معادل 37.5 درصد سرمایه شرکت افزایش خواهد یافت.

در خاتمه اکبریان با اشاره به مزیت های شرکت در تولید میل لنگ ابراز داشت: در حال حاضر می توان گفت شرکت مهندسی نصیر ماشین به عنوان بزرگترین تولیدکننده میل لنگ و میل بادامک در خاورمیانه می باشد. به طوریکه مدتی میل لنگ خودروی ریو را به کشور کره نیز صادر می کردیم.

وی افزود شرکت مهندسی نصیر ماشین به عنوان تنها تولیدکننده میل لنگ نیسان می باشد که این موضوع به عنوان یک مزیت انحصاری برای شرکت قابل ذکر می باشد. بنابراین در صورت افزایش تقاضا برای محصولات به طور مستمر شرکت توانایی افزایش بیشتر ظرفیت تولید و استفاده از تمام واحدهای تولیدی خود را خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
با یه تحلیل ساده متوجه میشید که شرکت چرخشگر مناسبتره .این شرکت برای اولین بار گیربکس ال 90 تولید کرده که در حال حاضر قرارداد اون هم بسته شده .