بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر : ۱۱۸۵۴۱
این روزها خانواده ها در تکاپوی تمیز کردن خانه و آماده کردن فضایی تمیز و زیبا برای عید نوروز هستند. خانه تکانی رسمی است که هرساله خانواده های ایرانی آن را انجام داده و حساسیت خاصی نیز روی آن دارند به طوری که گویی بدون خانه تکانی سال برای آن ها تحویل نمی شود.

 اواخر بهمن و اوایل اسفند هرسال صحبت ها در بسیاری از محافل به سمت خانه تکانی و هزینه های آن می رود. خانه تکانی مراحل مختلفی دارد که شامل شست شوی دیوارها، شستشوی فرش ها، تمیز کردن و لکه گیری کابینت و لوسترها، جرم گیری و شست شوی سرویس های بهداشتی و... می شود.شما می توانید خانه خود را کلا تمیز کرده یا اگر تمایل داشتید آن را نوسازی کنید.

برای بخش اول که تمیز کردن دیوارهاست عده ای در صدد آن هستند تا خودشان کل خانه را تمیز کرده و برخی دیگر از شرکت های نظافتی کارگرانی را برای اینکار به صورت روزانه اجاره می کند. برای شست شوی فرش ها نیز به همین صورت می توان کار را به قالیشویی داد یا خود دست به کار شده و شروع به پارو زدن فرش ها بکنید.

به گزارش صبحانه، از آنجایی که هزینه خانه تکانی یکی از نکاتی است که با نزدیک شدن به پایان سال به تهدیدی برای جیب تبدیل می شود باید همه گزینه ها را کنار هم گذاشته تا بهترین نتیجه حاصل شود. از آنجایی که بسیاری به دنبال قیمت های روز برای خانه تکانی هستند، فرصت را غنیمت دیدیم تا سری به یازار خانه تکانی و شرکت های مشغول در این فعالیت بزنیم و شما را با آخرین هزینه های یک خانه تکانی ساده آشنا کنیم.

مواد شوینده، همه کاره اصلی این روزها

پرکارترین موادی که این روزها از آن ها استفاده می شود مواد شوینده مختلف هستند. با فرا رسیدن فصل خانه تکانی بازار مواد شوینده نیز تکانی اساسی خورده و قیمت های آن در برخی مواقع بالا و پایین می شود. با توجه به میزان شستشوی خانواده ها در سطح کشور به راحتی می توان رشد چشمگیر فروش این مواد در بازار را تخمین زد و شاید آن ها را پرفروش ترین کالای این روزها نامید.

مواد شوینده دارای تقسیمات مختلف هستند و هرکدام برای کاری یک کار خاص استفاده می شوند. شما اگر بخواهید خانه را خودتان تمیز کنید یا حتی در مواردی که از یک کارگر استفاده می کنید باید مواد شوینده را تهیه و به اندازه کافی در خانه داشته باشید. از این رو باید با آخرین قیمت این محصولات آشنا باشید ما برای شما جدول قیمت انواع شوینده در بازار را آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می فرمایید.

 

نام شوینده

قیمت(تومان)

کارخانه سازنده

جرم گیر 750گرمی خانه رویایی صورتی

3.750

گلرنگ

سفید کننده و ضدعفونی کننده معطر 2000گرمی

3.150

گلرنگ

سفید کننده و ضدعفونی کننده معطر 1000گرمی

1.650

گلرنگ

پاک کننده چندمنظوره 750گرمی

4.000

گلرنگ

جرم گیر4لیتری معمولی آبی

5.300

گلرنگ

مایع توالت شوروجرم برتر1000گرمی

1.700

گلرنگ

مایع توالت شوروجرم گیر500گرمی آبی

2.200

گلرنگ

اسپری گاز پاک کن

2.400

رخشا

اسپری گاز پاکن

5.300

تیرک

پاک کننده چند منظوره 750 گرم زرد

3.150

هوم پلاس

تمیز کننده سطوح لیموی (زرد) 750 میلی

6.000

سیف

اسپری پاک کننده شیر آلات

5.100

رافونه

پاک کننده چند منظوره سطوح 500گرمی

1.900

صاف

پاک کننده سنگ و سرامیک

4.700

رافونه

پ‍ودر ک‍ف‍ش‍و‌ی معطر500گرمی

1.100

تاژ

تمیز کننده کاسه توالت

2.900

تیرک

جوهر نمک 1000 گرم

1.650

وایتکس

جوهر نمک 4 لیتری

5.500

تیرک

همه کاره 750 سی سی

6.750

اتک

همه کاره 800گرمی

5.700

رافونه

شیشه شوی ضد بخار وضدقطرات آب

3.300

رافونه

شیشه پاک کن دو قلو

4.700

بوژنه

مایع شیشه شوی سبز 500 میلی

3.300

اکتیو

شامپو فرش 950گرمی

2.550

تاژ

شامپو فرش یک لیتری

1.450

من

شامپو فرش یک کیلویی

3.200

رافونه

 

کارگر بگیریم یا خودمان دست به کار شویم؟

یکی از مهمترین بخش های تمیزکاری نوروزی، نظافت منزل و شست شوی دیوارها و کف است که زمان زیادی برده و نیروی فراوانی را طلب می کند. معمولا برخی از خانواده ها خودشان دست به کار شده و به مرور با تمیز کردن اتاق ها به سالن پذیرایی و آشپزخانه رسیده و خانه طی چند روز یا چند هفته تمیز می کنند.

در مقابل گروه اول عده ای هستند که علاقه خاصی به شستشوی خانه ندارند و یا با توجه به مشکلات جسمانی نمی توانند بارهای سنگین را در خانه جابه جا کنند این افراد برای راحتی کار سراغ شرکت های نظافتی می روند که این روزها آگهی های آن ها را می توانید در هر روزنامه و نیازمندی هایی مشاهده کنید.

با بازکردن نیازمندی های روزنامه ها می توانید آگهی شرکت های مختلف نظافتی را مشاهده کنید که با وعده های مختلف از کادر مجرب گرفته تا سابقه کاری 20 ساله و بالاتر قصد دارند مشتری های خود را بیشتر کنند. در برخی از این آگهی ها قیمت هایی نیز آورده شده است که ابتدا هر خواننده ای را گول می زند.

نرخی که درون آگهی آورده شده است به صورت 8ساعت کارگر آقا 12000 تومان است که به نظر قیمتی باورنکردنی و ایده آل برای خانه تکانی است اما وقتی با یکی از شرکت ها تماس بگیرید متوجه می شوید که قیمت ها بسیار بالاتر از آن چیزی است که در یک آگهی ساده بیان شده است. به گفته یکی از شرکت های نظافتی قیمت های قید شده در روزنامه مربوط به کارهای قراردادی و در شرایط عادی هستند برای مثال کارهای خدماتی ساده و نگهبانی شامل این قیمت می شوند. اما قیمت های نظافتی به شرح زیر هستند:

نظافت منزل: دیوارشویی، کف و سرویس بهداشتی

4 ساعت کار

30-35 هزار تومان

6 ساعت کار

36-40 هزارتومان

8 ساعت کار

40 تا 45 هزارتومان

 

به گزارش صبحانه، این قیمت ها برای کارگران آقا می باشد و به ازای کارگر خانم شما باید حدود 5 تا 10 هزار تومان به هر یک از گزینه های بالا اضافه کنید. لازم به ذکر است که متراژ خانه هادر این قیمت گذاری بی تاثیر نیست و تمامی قیمت ها به ازای یک کارگر است. اگر منزل شما بالای 100 متر وسعت داشته باشد باید از دو کارگر استفاده کنید که به همین دلیل قیمت تمیز کاری دوبل حساب می شود. به موارد بالا باید یک ناهار را که به حساب صاحبخانه می باشد نیز، اضافه کنید.

با توجه به این قیمت هایی که در نوع خود کمی بالا به نظر می رسند باید توجه داشته باشید که تمیز کردن خانه آن هم با دستان خودتان هم بیشتر به دل می نشیدن و هم کمتر به جیب شما فشار وارد می کند.

شست شوی فرش ها را چه کار کنیم؟

شستن فرش ها همیشه یکی از دردسرهای بزرگ خانه تکانی بوده است زیرا توان زیادی از انسان ها می گیرد و در این هوای سرد زمستان شستن فرش آن هم با آب سرد روی پشت بام بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. این دلایل باعث می شود تا بسیاری از خانواده ها به سمت قالی شویی ها بروند و فرش های خود را در اختیار این کارخانه ها قرار دهند.

از آنجایی که این فصل مخصوص قالی شویی هاست قیمت های مختلفی را از کارخانه های متفاوت خواهید شنید و تغییرا ت قیمتی تا حدی غیر منطقی به نظر می رسد. بسیاری از قالی شویی ها شعار خود را با عبارت "لول می بریم، لول میاریم" قرار داده اند که نشان می دهد به یکی از گزینه های اصلی این روزهای صاحبخانه ها تبدیل شده است. در تماس با چند قالی شویی که بنا به آنچه در آگهی آورده شده است مجاز هستند و سابقه کاری آن ها به بیش از 20 سال می رسد به قیمت های زیر دست پیدا کردیم:

نوع فرش

قیمت به ازای هر متر

ماشینی معمولی

2500 تا 3000 تومان

دستی معمولی

4000 تا 5500 تومان

ماشینی خاص(پرزبلند یا بافت خاص)

5500 تا 7000 تومان

دستی خاص(ابریشمی، بافت قدیمی و خاص)

7000 تا 9000 تومان

 

قیمت های بالا به اضافه هزینه ایاب و ذهاب خواهد بود که معمولا بنا به شرکت و نوع خدماتش عددی بین 6000 تا 8000 تومان است. با یک حساب کوچک و سر انگشتی می توان دریافت برای شستن یک فرش 6 متری ماشینی که کمی ابریشم در آن به کار رفته است برای شما نزدیک به 40 هزار تومان تمام خواهد شد و این درحالی است که معمولا فرش های بزرگ برای شست شو به این کارخانه ها فرستاده می شود.

اگر قصد تعمیر آسیب دیدگی های فرش خود را دارید هم می توانید روی این کارخانه حساب کنید اما باید هزینه ای سوای شست شو بپردازید و برای دریافت فرشتان نیز چند روزی بیشتر معطل خواهید شد. قیمت های تعمیرات ساده و یک ریشه بافی برای فرش های ماشینی 15 هزار و برای فرش های دستی 30 تا 40 هزار تومان است.

شست شوی مبل یکی دیگر از قسمت های خانه تکانی هرساله است که می توانید با استفاده از چند شامپوی مخصوص و صرف یک یا دوساعت آن را انجام دهید اما اگر به مبل های خود علاقه دارید و می ترسید که با دست زدن شما خراب شوند باید آن ها را به دست افرادی بسپارید که هر روز اینکار را انجام می دهند. هزینه خشکشویی مبلمان در خانه شما به شرح زیر خواهد بود:

نوعی مبل

هزینه خشکشویی

7 نفره

40 تا 50 هزار تومان

9 نفره

45 تا 60 هزار تومان

 

تعدادی از قالیشویی های سطح شهر و شهرهای بزرگ

 

خانه تکانی حسابی چند تمام می شود؟

تا به اینجا تمامی بخش های یک خانه تکانی را به طور جزئی باهم بررسی کردیم و دیدیم که قیمت ها در هر بخش بسیار بالا هستند و می تواند پس از یک خانه تکای جیب درد عجیبی را به شما تحمیل کند. بررسی به طور مجزا شاید نتواند تمامی ماجرا را بیان کند به همین دلیل یک خانه 80 متری را تجسم می کنیم که صاحب آن قصد دارد یک خانه تکانی حسابی را انجام دهد.

نوع شست شو

هزینه لازم

خرید وسایل شست شو

20000

شست شوی منزل با کارگر

45000

شستشوی حداقل فرش های ماشینی(20 متر)

50000

شستشوی ححداقل فرش های دستی(12متر)

48000 + 8000 هزینه ایاب و ذهاب

یک دست مبلمان 7 نفره

45000

هزینه نهایی در پایین‌ترین حالت : 215.000 تومان


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امير
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳
افتادن از نردبان ويا پله وشكستن دست وپا ومخارج سنگين آن از يادتون رفت
روزبه
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
خداییش می خواستی اطلاع رسونی کنی یا تبلیغات!!! واقعاًکه.....!!